Gå til innhold

Folkeavstemning ang. legalisering av cannabis.


  

195 stemmer

  1. 1. Synes du det burde avholdes folkeavstemning på om cannabis skal legaliseres / avkriminaliseres / legaliseres til medisinsk bruk ?

    • Ja, Norge er jo et demokrati !
      148
    • Nei, legalisering skjer ALDRI !
      47


Anbefalte innlegg

bas

 

når du er innrøykt så er du ikke en fjern fjott men en helt vanlig person bare veldig mye mer avbalansert.

når du har selv prøvd og blitt innrøyka så forstår du virkelig hvorfor.

 

å forklare deg hvordan det er som å lære deg matte helt fra scratch så derfor anbefaler jeg deg veldig sterkt i å gå gjennom iallefall (og mer) de 10 siste sidene i den linken jeg la fram der så du slipper å bli forklart å sinnsykt mye her og har et kanskje mer perspektiv på dette

 

Du er en slik person vi alle her snakker om = som ser på det som narkotika og like farlig som heroin og ikke vet en dritt om dette.

 

det blir som om jeg skal uttale meg angående fly elektronikk når jeg kun har gått elektro GK

 

 

Les og lær unge mann/gutt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tobakk sløver deg ikke ned, og gjør deg ikke til en fjern fjott.

Du kjenner mange stonere skjønner jeg ? Kan garantere at du ikke ville klart å plukke ut en fjern stoner fra andre uten å se nøye på øyne i lys eller utføre visse motoriske eller kognitive tester :)

 

Det sammfunnsøkonomiske argumentet med at det kommer under kontrollerte former og reduserer "svartebørs" holder heller ikke mål, man smugler fortsatt alkohol, tobakk og andre ting over en lav sko selv og det er aldri så lett å få tak i på en legal måte.

Det eksisterer pga. de skyhøye avgiftene på alkohol. Det åpner opp for at nok profit kan tjenes til at det er verdt risikoen for visse.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

For en hjernedød diskusjon, selvfølgelig skal ikke dette legaliseres. Det er en gjeng entusiaster som har røyka ei fjone eller to for mye som ønsker dette. Hvorfor skal f.eks argumentet om at det er mindre skadelig enn tobakk brukes? Tobakk sløver deg ikke ned, og gjør deg ikke til en fjern fjott. Det sammfunnsøkonomiske argumentet med at det kommer under kontrollerte former og reduserer "svartebørs" holder heller ikke mål, man smugler fortsatt alkohol, tobakk og andre ting over en lav sko selv og det er aldri så lett å få tak i på en legal måte.

 

Hva blir det neste hvis man legaliserer dette? Man skal ikke begynne å slippe opp tøylene når det gjelder rusmidler, uansett hva det måtte være.

 

Det eneste du har klart å bevise er at du er meget fordomsfull og har generell liten innsikt i saken. Skaff deg innsikt og se dette fra flere perspektiv en din egen frykt for det ukjente.

 

Vel hvis det er mindre skadelig en alkohol og tobakk så vill de også ha mindre belastning på samfunnet. Tobakk sløver deg ned. Det vil nikotin sløver deg ned. Snuser selv og en av årsakene er fordi det er avslappende og beroligende. Om man blir fjern av cannabis kan jeg ikke uttale meg om, men la meg si at du blir kvalm ved inntak av nikotin. Og ved røyking av tobakk kan hosteanfall oppstå. Det er klart at ved store eller ofte inntak av cannabis kan man ta skade, eller i verste fall dø (oral konsumering av 2kg ren THC, noe som kun et fåtall mennesker i verden klarer uten å kaste opp). Men dette er ikke noe argument imot cannabis. Tvert i mot, om vi skulle forby alt av stoffer som er dødelig eller skadelig ved for stort inntak. Så må vi forby vann, luft, alkohol, dvs neste alt i hele verden.

 

Vel ved legalisering så kan selvfølgelig folk dra til Sverige eller Nederland for å få tak i billigere cannabis. Men for å komme til Nederland må du via andre land hvor dette ikke er lov. For å få tak i dette i Sverige må du ha kontakter eller evt. spørre tilfeldige folk på gata. Noe som gjør det hele mindre billig, mer risikofylt.

 

Fordeler:

- Hindring av bruk av cannabis for mindreårige.

- Mer ledige plasser i fengsel.

- Mer ressurser hos politiet.

- Mer ressurser hos helsevesenet. (Mindre folk på avvenning)

- Billigere papir. (produsert av cannabis-planten)

- Biler lagd med bla. ramme av cannabis, noe som er billigere å produsere.

- Mindre inntekt til kriminelle.

- Mer inntekt til Norge gjennom skatt.

- Dyrking av cannabis i Norge vil gjøre Norge mer ressursrik. $$$

- Pasienter med kreft, AIDS, HIV, Leddgikt, Grå stær og MS vil alle få et lettere liv.

- Kjøpere av cannabis fjernes fra det kriminelle markedet. (og vil mest sannsynlig ikke begynne på sterkere stoffer=mindre kriminalitet (igjen ja))

 

Ulemper:

- Mer kjøring under påvirkning av cannabis. (mye usikkerhet, men et mulig utfall)

 

Selv vil jeg se at cannabis blir legalisert, gjerne på samme måte som i Portugal eller Nederland. Derfor lar jeg andre ta seg av ulemper.

 

Kan vi få en liste over pros and cons på første side?

Lenke til kommentar

vi får et vanvittig mye roligere samfunn

vi får en anna tankegang

vi får gjort mer effektivt

vi får en anna stemning i landet

regjeringen styrer anderledes

 

og i tillegg så hva tror du politiet helst vil komme inn til i et hus? et hus med 10stk som fester og bråker og krangler? eller et hus med 10 stk som sitter å røyker og spiller poker og ler og har det morro på rolig vis eller ser film eller lignende?

politiet hadde glatt gått ut av huset hvor det har blitt røykt uten å gi noen straff eller si noe istedenfor å gjøre det samme mot et hus fult av fulle folk i krangles og bråk.

politiet har latt meg gå uten bot eller noe selv om de så pipa på bordet og mekket under bordet flere ganger i stavanger. og det fordi de vet jeg ikke driver med tyngre ting som ødelegger liv eller jeg gir ikke til mindreårige og jeg holder meg fint og balansert og har det greit slik som beskrevet

 

DERFOR MÅ vi få legalisert hasj og cannabis

au for at man halverer fengsels køen omtrent

 

+

de fordelene ovenfor som solid edge har skrevet

Lenke til kommentar

Det sammfunnsøkonomiske argumentet med at det kommer under kontrollerte former og reduserer "svartebørs" holder heller ikke mål, man smugler fortsatt alkohol, tobakk og andre ting over en lav sko selv og det er aldri så lett å få tak i på en legal måte.

Det går ikke an å sammenligne cannabissmuglng med tobakks- og alkoholsmuglingen i dag. I de landene vi smugler tobakk og alkohol fra, er det:

1. Lov å kjøpe disse varene.

2. Opplyst mengden nikotin/alkohol på pakken/flasken.

 

Du er ikke kriminell om du kjøper en flaske vin eller to i Sverige. Det er du, med det lovverket vi har i dag, om du drar over grensen for å kjøpe hasj. Prøv heller å se på hvor mange nordmenn som kjøper hjemmebrent, så er du nærmere poenget ditt.

 

Nå vet ikke jeg med deg, men jeg foretrekker Vinmponopolet fremfor en hvit kanne med noe flytende jeg ikke vet hva inneholder. Dette er derimot realiteten for cannabisbrukere i dag - men det argumentet har du sikkert hørt fryktelig mange ganger allerede. Ignorance doesn't have to be bliss.

Endret av Magnusjs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vel legalisere herion og amfetamin også da?

 

Støtter du legalisering er du et jævla dophuet, sånn seriøst..

 

Cannabis DREPER faktisk hjernen din, sakte men sikkert.

Kjenner flere stykker som starta med hasj, men som nå driver med amfetamin og har ødelagt livet sitt.

 

nei, dette blir for dumt.

 

 

Trollface_HD.jpg

 

Lenke til kommentar

Kan vel legalisere herion og amfetamin også da?

 

Støtter du legalisering er du et jævla dophuet, sånn seriøst..

 

Cannabis DREPER faktisk hjernen din, sakte men sikkert.

Kjenner flere stykker som starta med hasj, men som nå driver med amfetamin og har ødelagt livet sitt.

 

nei, dette blir for dumt.

 

 

Trollface_HD.jpg

 

Cannabis dreper ikke hjerneceller. Ergo skal det godt gjøres å drepe hjernen.
Lenke til kommentar

 

Kan vel legalisere herion og amfetamin også da?

 

Støtter du legalisering er du et jævla dophuet, sånn seriøst..

 

Cannabis DREPER faktisk hjernen din, sakte men sikkert.

Kjenner flere stykker som starta med hasj, men som nå driver med amfetamin og har ødelagt livet sitt.

 

nei, dette blir for dumt.

 

 

Trollface_HD.jpg

 

 

du har virkelig forstått det. (...)

 

 

DET ER ALKOHOLEN =ETHANOLEN = SOM BRENNER HJERNECELLENE DINE OPP

 

 

CANNABIS ER SUNDT OG GODT FOR KROPP OG SJEL

 

http://www.sciencedaily.com/releases/2010/02/100217152331.htm

LES DEN

Studies Show Marijuana Has 'Therapeutic Value'; Research Reported to California Legislature

 

http://www.dagbladet.no/kunnskap/2005/04/07/428210.html

LES DEN

Cannabis bra for hjertet

Kan hindre hjertesykdom og slag.

 

 

http://www.norcan.org/ipb/lofiversion/index.php/f22-0.html

LES HER

 

(...)

 

 

 

Har du kun lest overskriftene igjen nå...?! Kilden din fra dagbladet understreker faktisk at de positive virkningene kun oppstår ved et langt lavere doseringsforhold enn det som skal til for å oppnå noen form for rus. Den beskriver også at det kan være faremomenter ved bruk av cannabis:

Blant de negative virkningene av stoffet, er nedsatte kognitive og psykomotoriske evner. Det er også påvist at hasj- og marihuanarøyking kan føre til hjerneblødning og slag.

 

Edit: Fjernet de delene av quoten som jeg antar er grunnen til at DrHawkins opprinnelige innlegg ble slettet.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Kan vel legalisere herion og amfetamin også da?

 

Støtter du legalisering er du et jævla dophuet, sånn seriøst..

 

Cannabis DREPER faktisk hjernen din, sakte men sikkert.

Kjenner flere stykker som starta med hasj, men som nå driver med amfetamin og har ødelagt livet sitt.

 

nei, dette blir for dumt.

 

 

Trollface_HD.jpg

 

 

Og hvorfor tror du de kompisene dine starta med pulver? Eller for å si det på en annen måte: Hvor tror du de fikk tak i pulver første gangen? Jeg GARANTERER at de fikk det fra samme fyren som de kjøpte hasjen sin fra!

 

Hva er poenget mitt? jo - Dersom disse vennene dine kunne kjøpt potten sin på butikken eller hatt en plante hjemme i sin egen stue, så hadde de aldri fått tilbud om pulver engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Imponerende at ingen sjekket bildet og koblet prikkene. Kansje det ligger noe i det han skrev :hmm:

 

DrHawkins: Påstandene dine har blitt slaktet i den andre tråden, alikevell klarer du fortsatt å lire disse fra deg. De har blitt rettet før så jeg gidder ikke gjøre det igjen, men til andre:

Det DrHawkins sier er sannhet(Om det) med store modifikasjoner, og bør ignoreres.

ja hasj er virkelig farlig. hahahahaha for noe bullshit... LES OG LÆR FØR DERE KOMENTERER...

dere latterligjør dere sjøl

Blir rett og slett målløs.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

det er au mange som har store problemer med vivaler, sobriler, subitex, metadon, temgestik ,peanutter, støv, dyre hår, laktose, mel og slikt (cøliaki)

 

er disse også farlige ting?

er disse også farlige slik som dere beskriver det?

 

dere beskriver det som det skulle vært heroin det var sakk om, eller alkohol

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor ikke legalisere:

 

- Du KAN få lyst på tyngre stoffer - Er det ett stoff i cannabis som gjør at man får lyst på "sterkere" stoffer? Tror personlighet har mye og si, og man skiller cannabis fra andre mer tabu stoffer. Hva er det som tyder på at viss man avkriminaliserer\legaliserer så vil folk hoppe på heroin,amfetamin etc?

- Avhengighet

- psykiske problemer

- Kreft - De fleste røyker cannabis, men går an og bruke i mat og det er flere alternative inntaksmetoder.

- Innføre et nytt rusmiddel i samfunnet - Ikke noe nytt rusmiddel, det har eksistert lenge og det er tilgjengelig.

 

Dessuten; de negative effektene avhenger av mengde inntak på samme måte som alkohol og tobakk. En person som "partyrøyker" tobakk (kjenner flere) hverken trenger eller ønsker røyk til hverdags. I tillegg har forskjellige mennesker forskjellig "maksinntak" av rusmiddler. Alle tåler ikke like mye/lite.

 

Et problem er at nå som det ikke er lovlig er det stor fare for et person som faktisk har et problem med cannabis får "urene" saker. Det er ikke påvist noen dødsfall som følge av cannabisbruk, men om du blander litt heroin ol. i kan følgene bli katastrofale.

 

Mange nevner at cannabisbruk fører til kreft, men studier viser dessuten at rent cannabis også kan hjelpe MOT kreft. Om du drar til en "hasjklinikk" i USA er det svært mange som faktisk nytter av cannabisbruk, og virkelig trenger det. Staten USA har (vet ikke om de har det enda, så en dokumentar om det fra 2004 eller noe slikt) bevilget spesialtilatelse til 40 mennesker med alvorlige lidelser som trenger cannabis pga. sykdom. De fikk (får?`) rene cannabisjointer, ferdig rullet, hver måned.

 

Jeg mener, som noen har nevnt, vi burde sette sammen et panel el. som har forskjellige syn på saken som kan gå gjennom alt av vitenskapelig materiell. Jeg mener dessuten at vi burde starte å åpne for bruk av cannabis i forbindelse med medisin, uten alt for mye dikkedarer.

Lenke til kommentar

det er au mange som har store problemer med vivaler, sobriler, subitex, metadon, temgestik ,peanutter, støv, dyre hår, laktose, mel og slikt (cøliaki)

 

er disse også farlige ting?

er disse også farlige slik som dere beskriver det?

 

dere beskriver det som det skulle vært heroin det var sakk om, eller alkohol

 

Du har allerede prøvd å trekke sammenlikningen mellom allergier og følgeskader av rusmisbruk i den andre tråden, og du fikk der motargumenter som du (igjen) ikke tok deg bryet med å svare på. I stedet skrev du at jeg var kunnskapsløs, og da jeg etterlyste kilder på dine påstander postet du noen linker som enten gikk til andre forum, eller til rapporter og arikler som motsa dine egne argumenter, eller var totalt irrelevante. Da jeg påpekte dette unnskylte du deg med at du ikke hadde lest kildene selv(!!!), men du kom aldri med noe nytt svar for å rette opp feilen.

 

Og så, for å toppe det hele, så klarer du faktisk å gjøre akkurat den samme feilen i denne tråden, og du gjentar det samme argumentet på nytt. Flott DrHawkins! Bra jobba!!

Lenke til kommentar

gi meg linkane da

 

jeg kan og finne masse fra psykolog foreningen bla bla bla men det trenger ikke å ha noe med cannabis å gjøre

 

jeg orker ikke å lete gjennom 189 sider for å finne utav hvor du la de linkane eller hva

 

kom med linkene ellers er det bull

 

fant det du quota der men må være abonnent for å kunne lese alt:

Artikkelen er sperret til 01-12-2010. Abonnenter som er innlogget har full tilgang til alle våre artikler på nettet, mens andre må vente til sperrefristen utløper seks måneder etter utgivelse.

http://psykologtidss...s_id=114083&a=2

 

men ta å les disse heller der det er flere kilder enn fra bare 1 land. der det kommer fra hele verden og der det virkelig har blitt gjort forkninger og slikt:

 

http://www.ukcia.org...Pharm/index.php

http://www.bentham.o...01-1/Tapert.pdf

http://www.bentham.o...1-1/Solowij.pdf

 

 

men les hva det virkelig kan gjøre godt istedenfor de små filletingene:

http://en.wikipedia....edical_cannabis

les disse avsnittene:

 

Alzheimer's disease

Lung cancer and chronic obstructive pulmonary disease

Breast cancer

HIV/AIDS

Brain cancer

Opioid dependence

Spasticity in multiple sclerosis

 

spesielt avsnittet:

Medicinal compounds

 

tror du virkelig det ødelegger hjernen når det healer brain cancer???

tror du virkelig det er så farlig når det hjelper mot så vanvittig mye men gir så vanvittig lite farlig tilbake???

det er mindre farlig enn peanøtter omtrent

 

The harm caused by smoking can be minimized or eliminated by the use of a vaporizer[116] or ingesting the drug in an edible form. This risk is also thought to be decreased by processing the cannabis leaves into hemp oil

 

så kan vi sammenligne litt med alkoholen som er fullt lovlig:

http://www.bentham.o...%201-1/Deng.pdf

http://www.bentham.o...1/Heffernan.pdf

http://www.bentham.o...01-1/Nelson.pdf

 

ta en titt hvor farlig DET ER:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alchohol

 

så kan vi sammenligne litt med kokain og amfetamin:

http://en.wikipedia....iki/Amphetamine

http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine

 

Så syns du virkelig hasj er så farlig lengre???

 

Det er VISSE folk som ikke tåler det eller reagerer andeledes på det ja MEN det gjør ikke stoffet farlig...

 

peanøtter, støv, dyre hår, laktose, mel og slikt (cøliaki)

det er også ting folk reagerer andeledes på og kan være livsfarlig for, er du allergisk mot peanøtter så får du ofte oppheven hals og får ikke puste.. det er livstruende...

MEN gjør det peanøtter til farlige??? NEI

 

så ikke kom med flere forskninger og slikt fordi det er langt i fra det det handler om

 

det det virkelig handler om er om det er et farlig stoff eller ikke og for å finne utav det så må du se på ALLE de som bruker og misbruker det = erfaringer

 

greit nok jeg kjenner bare en bitten bitte liten del av folket som røyker hasj og kan uttale meg om den men så gjør du og alle dere andre her. dere kjenner gjerne 300-1000 stk som røyker men hvor mange i verden er det som røyker mon tro? hmm millioner hvis ikke det er over 1 milliard

 

snubla over denne i samme slengen:

http://www.newsofthe...nabis-pipe.html

14-times Olympic gold medal winner Michael Phelps caught with cannabis pipe

 

 

denne var og god informasjon:

http://www.blurtit.com/q145758.html

 

 

Les denne da:

http://www.drugtext....ub/marmyt1.html

MARIJUANA MYTH

Sby Paul Hager

Chair, ICLU Drug Task Force

 

1. Marijuana causes brain damage

 

The most celebrated study that claims to show brain damage is the rhesus monkey study of Dr. Robert Heath, done in the late 1970s. This study was reviewed by a distinguished panel of scientists sponsored by the Institute of Medicine and the National Academy of Sciences. Their results were published under the title, Marijuana and Health in 1982. Heath's work was sharply criticized for its insufficient sample size (only four monkeys), its failure to control experimental bias, and the misidentification of normal monkey brain structure as "damaged". Actual studies of human populations of marijuana users have shown no evidence of brain damage. For example, two studies from 1977, published in the Journal of the American Medical Association (JAMA) showed no evidence of brain damage in heavy users of marijuana. That same year, the American Medical Association (AMA) officially came out in favor of decriminalizing marijuana. That's not the sort of thing you'd expect if the AMA thought marijuana damaged the brain.

 

5. Marijuana is much more dangerous than tobacco

Smoked marijuana contains about the same amount of carcinogens as does an equivalent amount of tobacco. It should be remembered, however, that a heavy tobacco smoker consumes much more tobacco than a heavy marijuana smoker consumes marijuana. This is because smoked tobacco, with a 90% addiction rate, is the most addictive of all drugs while marijuana is less addictive than caffeine. Two other factors are important. The first is that paraphernalia laws directed against marijuana users make it difficult to smoke safely. These laws make water pipes and bongs, which filter some of the carcinogens out of the smoke, illegal and, hence, unavailable. The second is that, if marijuana were legal, it would be more economical to have cannabis drinks like bhang (a traditional drink in the Middle East) or tea which are totally non-carcinogenic. This is in stark contrast with "smokeless" tobacco products like snuff which can cause cancer of the mouth and throat. When all of these facts are taken together, it can be clearly seen that the reverse is true: marijuana is much SAFER than tobacco.

 

11. There are over a thousand chemicals in marijuana smoke Again, true but misleading. The 31 August 1990 issue of the magazine Science notes that of the over 800 volatile chemicals present in roasted COFFEE, only 21 have actually been tested on animals and 16 of these cause cancer in rodents. Yet, coffee remains legal and is generally considered fairly safe.

 

 

 

 

WHAT IS THE ICLU DRUG TASK FORCE?

 

The Indiana Civil Liberties Union (ICLU) Drug Task Force is involved in education and lobbying efforts directed toward reforming drug policy. Specifically, we support ACLU Policy Statement number 210 which calls for the legalization of marijuana. We also support an end to the drug war. In its place, we favor "harm reduction" strategies which treat drug abuse as what it is- a medical problem-rather than a criminal justice problem.

 

The Drug Task Force also works to end urine and hair testing of workers by private industry. These kinds of tests violate worker privacy to no good purpose because they detect past use of certain drugs (mostly marijuana) while ignoring others (e.g., LSD) and cannot detect current impairment. In situations where public and worker safety is a legitimate concern, we advocate impairment testing devices which reliably detect degradation of performance without infringing upon worker privacy.

 

For more information about the activities of the Drug Task Force, call the ICLU at (317) 635-4059 or call Paul Hager at (812) 333-1384 or e-mail to [email protected] on the InterNet.

 

SOURCES

 

1) Marijuana and Health, Institute of Medicine, National Academy of Sciences, 1982. Note: the Committee on Substance Abuse and Habitual behavior of the "Marijuana and Health" study had its part of the final report suppressed when it reviewed the evidence and recommended that possession of small amounts of marijuana should no longer be a crime (TIME magazine, July 19, 1982). The two JAMA studies are: Co, B.T., Goodwin, D.W., Gado, M., Mikhael, M., and Hill, S.Y.: "Absence of cerebral atrophy in chronic cannabis users", JAMA, 237:1229-1230, 1977; and, Kuehnle, J., Mendelson, J.H., Davis, K.R., and New, P.F.J.: "Computed tomographic examination of heavy marijuana smokers", JAMA, 237:1231-1232, 1977. <li>2) See Marijuana and Health, ibid., for information on this research. See also, Marijuana Reconsidered (1978) by Dr. Lester Grinspoon. <li>3) The Dutch experience is written up in "The Economics of Legalizing Drugs", by Richard J. Dennis, The Atlantic Monthly, Vol 266, No. 5, Nov 1990, p. 130. See "A Comparison of Marijuana Users and Non-users" by Norman Zinberg and Andrew Weil (1971) for the negative correlation between use of marijuana and use of alcohol. The 1993 Rand Corporation study is "The Effect of Marijuana Decriminalization on Hospital Emergency Room Episodes: 1975 - 1978" by Karyn E. Model. <li>4) See a review of studies and their methodology in "Marijuana and Immunity", Journal of Psychoactive Drugs, Vol 20(1), Jan-Mar 1988. Studies showing stimulation of the immune system: Kaklamani, et al., "Hashish smoking and T-lymphocytes", 1978; Kalofoutis et al., "The significance of lymphocyte lipid changes after smoking hashish", 1978. The 1988 study: Wallace, J.M., Tashkin, D.P., Oishi, J.S., Barbers, R.G., "Peripheral Blood Lymphocyte Subpopulations and Mitogen Responsiveness in Tobacco and Marijuana Smokers", 1988, Journal of Psychoactive Drugs, ibid. <li>5) The 90% figure comes from Health Consequences of Smoking: <li>Nicotine Addiction, Surgeon General's Report, 1988. In Health magazine in an article entitled, "Hooked, Not Hooked" by Deborah Franklin (pp. 39-52), compares the addictives of various drugs and ranks marijuana below coffeine. For current information on cannabis drinks see Working Men and Ganja: <li>Marijuana Use in Rural Jamaica by M. C. Dreher, Institute for the Study of Human Issues, 1982, ISBN 0-89727-025-8. For information on cannabis and actual cancer risk, see Marijuana and Health, ibid. <li>6) For a survey of studies relating to cannabis and highway accidents see "Marijuana, Driving and Accident Safety", by Dale Gieringer, Journal of Psychoactive Drugs, ibid. The effect of decriminalization on highway accidents is analyzed in "Do Youths Substitute Alcohol and Marijuana? Some Econometric Evidence" by Frank J. Chaloupka and Adit Laixuthai, Nov. 1992, University of Illinois at Chicago. <li>7) For information about the Partnership ad, see Jack Herer's book, The Emperor Wears No Clothes, 1990, p. 74. See also "Hard Sell in the Drug War", The Nation, March 9, 1992, by Cynthia Cotts, which reveals that the Partnership receives a large percentage of its advertizing budget from alcohol, tobacco, and pharmaceutical companies and is thus disposed toward exaggerating the risks of marijuana while downplaying the risks of legal drugs. For information on memory and the alpha brainwave enhancement effect, see "Marijuana, Memory, and Perception", by R. L. Dornbush, M.D., M. Fink, M.D., and A. M. Freedman, M.D., presented at the 124th annual meeting of the American Psychiatric Association, May 3-7, 1971. <li>8) See "Cannabis 1988, Old Drug New Dangers, The Potency Question" by Tod H Mikuriya, M.D. and Michael Aldrich, Ph.D., Journal of Psychoactive Drugs, ibid. <li>9) See Marijuana and Health, ibid. Also see "Marijuana, Memory, and Perception", ibid. <li>10) The fat solubility of cannabinoids and certain vitamins is well known. See Marijuana and Health, ibid. For some information on vitamin A, see "The A Team" in Scientific American, Vol 264, No. 2, February 1991, p. 16. <li>11) See "Too Many Rodent Carcinogens: Mitogenesis Increases Mutagenesis", Bruce N. Ames and Lois Swirsky Gold, Science, Vol 249, 31 August 1990, p. 971. <li>12) Cannabis and alcohol toxicity is compared in Marijuana Reconsidered, ibid., p. 227. Yearly alcohol overdoses was taken from "Drug Prohibition in the United States: Costs, Consequences, and Alternatives" by Ethan A. Nadelmann, Science, Vol 245, 1 September 1989, p. 943.

 

Så virkelig hugo_Hardnuts

 

Tenk deg virkelig godt om før du svarer nå. LES gjennom disse tingene og finn ut virkelig hvor farlig det er

bruk google til å finne enda flere ting til å finne ut enda mer

 

så finner du ut at hasj/cannabis er så ufarlig som det kan få blitt.

det er en av de tryggeste medisinene som finnes på moder jord

 

politiet/drug force selv som opplever dette hver eneste dag i mange millioner hjem kommer ut å sier at det er så ufarlig som det kan få blitt

 

dette gjelder alle dere andre au

 

 

greit nok det er 2 litt forskjellig tittel spørsmål men er i grunnen litt teit å ha 2 så like diskusjoner gåanes

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du lever i et romantisk forhold til cannabis Hawkins. Jeg har vært der selv og da forsvarer man stoffet med alt man har.

Men det er ikke helt som du tror. På grunn av situasjonen slik den er i dag ER det faktisk farer med hasj og cannabis som kjøpes.

Dog mener jeg at de fleste farene er der på grunn av kriminaliseringen og at de fleste seriøse problemene KAN løses ved en legalisering. DERSOM det gjøres riktig. Ikke slik som i Amsterdam med andre ord.

 

Klart, farene er relativt små, men de er likevel tilstede. Dette er ikke noe du bør fornekte.

Endret av Kenny Bones
  • Liker 1
Lenke til kommentar

DrHawkins: På hviken måte er det innlegget der, som du til opplysning for andre bare har copy-pastet fra den andre tråden, et svar på kritikken jeg kommer med?

 

Edit: Gjelder også for posten under... Greit nok at du ikke gidder å skrive lange innlegg i begge tråder, men det endrer ikke det faktum at du ikke svarer på kritikken jeg kommer med.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

du skriver det som om det er faktum at hver eneste person i hele verden som røyker få kognetive nedsettelse og psykiske lidelser og problemer

 

men det er faktiskt ikke slik

 

det er BIVIRKNING som KAN forekomme hos så og så mange eller hos den og den (avhengig av toleranse og kroppen og psyken)

 

dermed så er det like farlig som en peanøtt

 

det er INGEN forskning eller noe som helst som tilsier at hver eneste person på hele verden som røyker hasj/cannabis får psykiske lidelser eller nedsatt ditten og datten.

 

det KAN forekomme ja men det er akkurat som en paracet eller en peanøtt. det finnes folk som ikke tåler det og det finnes bivirkninger med det

det har jeg aldri sagt noe på

 

men det jeg sier noe på hugo_hardnuts er rett og slett det at du sier at det er psykiske lidelse og nedsatte ting hos hver eneste person som røyker hasj

 

og det er DER jeg sier deg imot fordi det er ikke sant

 

det KAN forekomme og det kan medføre visse BIVIRKNINGER ja

men det gjør ikke stoffet farlig

 

det gjør bare at vi mennesker er forskjellige i kroppen og psyken.

 

når politiet eller rettere sakt Drug Task Force sier selv at det er mindre farlig enn tobakk og det gir ingen hjerneskade og mange andre punkter som du her nå sitter å sier det motsatte av så må vel du au kunne kare å forstå at det ikke er ferlig i det hele tatt

 

alle vet at amfetamin, alkohol, kokain og heroin er veldig farlig

men sammenlign det med tobakk eller peanøtter så ser du enda at hasj er mindre farlig enn de og DET sier veldig mye om hvor lite farlig hasj/cannabis er

 

de få negative tingene ved hasj/cannabis er så lite alvorlig at det regnes ikke med som negativ ting engang, ikke i fra politiet engang.

 

det er bivirkninger som er saken og det betyr ikke at stoffet er farlig men at vi mennesker er forskjellige og det er 2 helt forskjellige ting

 

det er folk som ikke kan ta en paracet eller ibux engang pga bivirkninger

jeg selv gikk i 3mnd med bare bivirkninger med strattera fordi min kropp ikke tålte det som var inni de tablettene

 

men det gjør da ikke strattera farlig.. det gjør det fortsatt til en medisin fordi det er mange andre tusen mennesker som bruker strattera uten problemer...

og det der hasj/cannabis ligger... inn under medisin...totalt ufarlig

 

 

jeg copy/paster fordi det besvarer dere så jeg slipper å sitte å skrive i 1 time

 

 

EDIT:

Edit: Gjelder også for posten under... Greit nok at du ikke gidder å skrive lange innlegg i begge tråder, men det endrer ikke det faktum at du ikke svarer på kritikken jeg kommer med.

 

quote opp det jeg ikke har svart deg på... da mener jeg begge trådene tilsammen...

 

jeg har svart deg på alt på de 2-4 siste postene mine i dette emnet

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...