Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Få barberhøvelen til å vare lenger!

bonkytonk

Anbefalte innlegg

Dette burde kanskje vært et sted under Forbruker-forumet, men la gå.

Det jeg vil tipse om er at når bladene på barberhøvelen blir sløve, er det ikke så mye på grunn av at de blir slitt, men at metallet oksiderer ved kontakt med luft og vann. Jeg tviler ikke på at dette er noe Gilette o.l spekulerer i, for det er veldig lett å gjøre noe med: rist høvelen etter bruk og sett den i et lite glass med olje eller sprit. Selv bruker jeg babyolje fordi det er det vi har stående. Nå har jeg brukt en og samme høvel i tre mnd, og har ingen problemer med sløve blader. Før varte de kanskje et par uker før de begynte å lugge.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine tidligere dager barberte jeg meg før dusj. En dag ble det til at jeg prøvde å barbere meg etter dusj i stedet, og jeg behøvde ikke skum engang. Huden var helt glatt av dusjvannet. Det som overrasket meg mest var at barberbladene varte myyye lengre. Kanskje med oljekar i tillegg vil dem vare evig, uten at jeg har prøvd det tipset enda xD

Endret av runerask
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...