bonkytonk Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Dette burde kanskje vært et sted under Forbruker-forumet, men la gå. Det jeg vil tipse om er at når bladene på barberhøvelen blir sløve, er det ikke så mye på grunn av at de blir slitt, men at metallet oksiderer ved kontakt med luft og vann. Jeg tviler ikke på at dette er noe Gilette o.l spekulerer i, for det er veldig lett å gjøre noe med: rist høvelen etter bruk og sett den i et lite glass med olje eller sprit. Selv bruker jeg babyolje fordi det er det vi har stående. Nå har jeg brukt en og samme høvel i tre mnd, og har ingen problemer med sløve blader. Før varte de kanskje et par uker før de begynte å lugge. 6 Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Så, jeg heller litt babyolje eller tilsvarende i et glass og lar høvelen stå i den? Hvor ofte må man bytte ut oljen? Smart Spesielt siden det koster 250 eller hva det enn er for 4 - 5 bladhoder. Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Jeg har vel brukt samme olje fram til nå, den begynner å bli litt grumsete. Så den bør sikkert byttes oftere enn hver 3.mnd Jeg vil tro sprit funker bedre til å løse opp div. skit, men den fordamper jo. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) I mine tidligere dager barberte jeg meg før dusj. En dag ble det til at jeg prøvde å barbere meg etter dusj i stedet, og jeg behøvde ikke skum engang. Huden var helt glatt av dusjvannet. Det som overrasket meg mest var at barberbladene varte myyye lengre. Kanskje med oljekar i tillegg vil dem vare evig, uten at jeg har prøvd det tipset enda xD Endret 12. september 2010 av runerask Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Tror ikke jeg ville satset på å legge dem i sprit :S Mest fordi jeg har veldig øm hud, og hvis det er litt sprit igjen da på høvelen tror jeg nok det svir fint mye. Men det med olje må prøves ut. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Her er løsningen http://www.barbershop.no/diverse/annet/razorpit.html Endret 12. september 2010 av ikkeno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå