kikk0 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hei, Skal jobbe med 3D modellering og FEM analyse - Spesielt FEM analyse er tunge programmer og man får aldri nok kraft. Det eg kan tenke meg er: Quad core prosessor. trenger ikkje vere den heilt nyaste, da dette koster MYKJE meir enn det lille ekstra den gir. 8-12GB RAM 1-2GB skjermkort (skal bruke 2stk 24" monitorer på den, så det må vere tilstrekkelig med utganger) 1x 240GB SSD eller 128GB SSD + ekstra fildisk på 320 GB Ser for meg ein 17" med ein gang. Ser for meg at den fort bli tung, derfor har eg lagt meg på "flyttbar" kategorien. Har sett på ein heftig Dell precision M6400, men syns det koster mer enn det smaker. Multicom har denne som ser sinnsjukt heftig med tanke på komponentane. ser det er 1stk dvi og 1stk hdmi. sprøsmålet er om det går an å køyre 2stk monitorer med extended desktop? ;http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10570428;c:100560;fl:0 Kom gjerne med erfaringer og innspill på denne. Har satt opp eit forslag på komplett også HER Hjelp meg gjerne og kom med tips, er ganske lenge sia eg var inni dataverden så er nok litt utdatert på kunnskap.. Til slutt, hvilke skjermer er anbefalt? skal ha 16:10 ratio. Den skal primært brukes til jobbing med tunge applikasjoner, men det kan også forekomme spilling... Pris opptil ca 30 000 inkl mva takk -Frode Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Hei, Skal jobbe med 3D modellering og FEM analyse - Spesielt FEM analyse er tunge programmer og man får aldri nok kraft. Det eg kan tenke meg er: Quad core prosessor. trenger ikkje vere den heilt nyaste, da dette koster MYKJE meir enn det lille ekstra den gir. 8-12GB RAM 1-2GB skjermkort (skal bruke 2stk 24" monitorer på den, så det må vere tilstrekkelig med utganger) 1x 240GB SSD eller 128GB SSD + ekstra fildisk på 320 GB Ser for meg ein 17" med ein gang. Ser for meg at den fort bli tung, derfor har eg lagt meg på "flyttbar" kategorien. Har sett på ein heftig Dell precision M6400, men syns det koster mer enn det smaker. Multicom har denne som ser sinnsjukt heftig med tanke på komponentane. ser det er 1stk dvi og 1stk hdmi. sprøsmålet er om det går an å køyre 2stk monitorer med extended desktop? ;http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10570428;c:100560;fl:0 Kom gjerne med erfaringer og innspill på denne. Har satt opp eit forslag på komplett også HER Hjelp meg gjerne og kom med tips, er ganske lenge sia eg var inni dataverden så er nok litt utdatert på kunnskap.. Til slutt, hvilke skjermer er anbefalt? skal ha 16:10 ratio. Den skal primært brukes til jobbing med tunge applikasjoner, men det kan også forekomme spilling... Pris opptil ca 30 000 inkl mva takk -Frode ser ut til at du bør vente et par måneder om du kan, da skal multicom.no få inn x7200 med desktop cpu, og doble gtx480 kort. blir dette for stort og dyrt skal de også få inn x8200 etter hvert, med doble 470 i sli. denne har da notebook cpu, og det kan vel kanskej bli for svakt? om du ikke kan vente så er vel den du linker fra multicom mest gunstig. men om du får koblet den til nok skjermer veit jeg ikke. finnes jo andre løsninger til å koble opp til skjerm da edit* den hp maskina du linker til har jo også notebook cpu, og yter betraktelig dåligere enn en desktop cpu ved de tunge oppgavene du sikter til. Endret 10. september 2010 av uracoin Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Har ikke testet med mer enn 1 ekstern monitor, men så der kan jeg ikke hjelpe deg ... finner heller ikke noe i brukermanualen angående dette. Ellers har jeg uttalt meg så mye om maskinen før, at jeg gidder ikke mer Men kort oppsummert er det en glimrende maskin for de oppgavene du antyder, så lenge du er klar over ulempene med en såpass stor og tung bærbar, og er klar over at batteritiden i beste fall er ca. 1 time. Forskjellen på en mobilprosessor og selv den svakeste prosessoren du kan sette i en D900 er forholdsvis stor - har selv jobbet på HP Elitebook og Thinkpad'er fra øverste hylle, og ytelsen i en D900 er merkbart større. Men kom gjerne med konkrete spørsmål, så skal jeg forsøke å svare. Til skjerm: Hvis du vil ha kvalitet - Dell U2410. Ikke dyr i forhold til kvaliteten. Endret 10. september 2010 av thomit Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 funnet deg flyttbar enda? multiciom har fått inn x7200 nå, så med doble 460 og en i7 på 3 ghz blir det vel en passende deal for deg skulle jeg mene:) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Jeg vil anta, ut i fra det kikk0 skriver, at en løsning med X7200 med Core i7 930 og et Quadro FX 3800 vil passe ham bedre, og så evt. heller spandere penger på å øke minnet fra 6 til 12Gb, hvis det behøves. Og Multicom har samtidig pensjonert D900, slik at X7200 nå er eneste bærbare på markedet med stasjonær hk/prosessor/chipsett og 3-kanals minne. Ettersom man ikke må ha en SLI-løsning i den, og kan sette inn et Quadro-kort, (og, i enkelte utenlandske nettbutikker, også noen av de kraftigste stasjonære Xeon-prosessorene) overtar den også markedsnisjen til D900 som den kraftigste bærbare workstation som kan fås for penger - samtidig som den med 2 stk. GTX 480M i SLI er markedets desidert kraftigste bærbare til spilling. Ikke verst. Så spørs det bare hvordan varme og støy er taklet - AnandTech.com kommer med en av de aller første seriøse testene av X7200 i løpet av et par uker, så får vi se. Endret 29. september 2010 av thomit Lenke til kommentar
Illus Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Og bare for å ha nevnt det så er det kun mulig å forhåndsbestille X7200 hos Multicom.. pc'ene og innmaten kommer ikke før tidligst uke 43. Applaus til Multicom som har "glemt" å informere om det på sine sider.. Det vanker ihvertfall en liten kompensasjon for min del for sen levering Lenke til kommentar
thomit Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Tja, det er man jo "vant til" ... med nye modeller fra Clevo, mener jeg. Når de dukker opp på konfigurasjonssiden hos Multicom, og man kan bestille, må man regne med 1 måned før man faktisk har maskinen i hus. Det samme gjelder så og si alle videreselgere av Clevo, verden over. Multicom er i så henseende en av de som er seinest ute med å legge dem ut for bestilling ... Eurocom, AVADirect og Sager i Canada/USA og Kobalt i England har allerede hatt dem ute i et par-tre uker, men jeg tviler på om noen av kundene deres faktisk har en Clevo X7200 i hus før de norske kundene hos Multicom . Alle får beskjed fra Clevo om når de regner med å kunne shippe ut varene, og legger dem ut for salg i god tid ... så er det opp til Clevo å faktisk holde ord. Det hadde vært bedre for kundene, selvfølgelig, om ingen av dem hadde lagt dem ut på nettsidene sine før man faktisk har en del eksemplarer av chassis + hardware på lager. Endret 2. oktober 2010 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå