stian_credins Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Sitter litt fast med hvordan jeg skal code dette opp. Jeg har en form der jeg setter manuelt dato som blir lagret i db med tabellen: Felt Type Null Standard date date Ja NULL. Hvis jeg setter echo $rows['date'] (som jeg gjør) så blir den automatisk satt til amerikansk format: 2010-10-09, men jeg prøver å echo norskt format. Jeg har prøvd meg fram, men jeg får det ikke til. Jeg prøvde å sette opp: $splitt = explode("-", $inDate); $this->Date = $splitt[2] . "-" . $splitt[1] . "-" . $splitt[0]; men det blir bare 0000-00-00. Det beste haddde vel vært å satt opp f.eks $dato=date('jS M Y') også echo $dato også fått db til å forstå at yyy-dd-mm i (jS M Y) blir "10th Sep 2010" Så.. Hvordan skal jeg få echo $rows['date'] til å vise dato med Dag-Måned-År?? Noen forslag? eller.. Fasit takk! Endret 10. september 2010 av stian_credins Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Ta en god titt på denne linken og les litt om SQL-funksjonen date_format så slipper du å herje med det her i PHP. Lenke til kommentar
stian_credins Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Ta en god titt på denne linken og les litt om SQL-funksjonen date_format så slipper du å herje med det her i PHP. Nydelig! takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå