martee93 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Vi har hatt et forsøk i fysikk 1 (forsøk 2.205) der vi skulle bestemme bølgelengden til laserlys. Jeg har nesten skrevet ferdig rapporten, men sliter litt med å skrive teorien til dette. Teorien skal visst omhandle interferens og figuren på siden: http://fysikk1.cappelendamm.no/binfil/download.php?did=25118 Jeg må beskrive figuren; hvorfor vinkelen er like store, hva dette vil si o.l. Hjelp, rapporten skal leveres inn på mandag :s Takk på forhånd :-) Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg slet selv med teorien i dette forsøket. D= S2->S1 er ihvertfal hypotenusen i den minste trekanten. Forholdene mellom lengdene i trekantene med θ-vinkelen er tydeligvis de samme, men jeg har egentlig litt problemer med å se hvorfor utifra beskrivelsen gitt på siden. Mulig at det har noe å gjøre med sinusregler (motstående/hypotenus). Lenke til kommentar
martee93 Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Jeg har klart å skjønne teorien bak dette ganske bra nå, men sliter fortsatt med å forklare dette med ord :s Takk uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå