schnell Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Objektivmakeren lanserer eget UV-filter, polariseringsfilter og kamerareim. Les mer Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Dette er faktisk noe av det PINLIGSTE jeg har sett en produsent av fotografisk utstyr har gjort.. Og det er ekstra flaut å se Zeiss klistra på denslags. Hvem bruker egentlig stropper med Logo på anyways? Hadde da aldri kunnet falle meg inn å feste den saken på en Zeiss Ikon, og forøvrig ikke aktuelt med UV filtre foran Zeiss optikk heller. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Vel, ikke alle bruker digitale hus med innebygd uv-filtrering. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Er det en god stropp, så kikker jeg gjerne på den. Har fra før av et Zeiss linserensesett, som jeg er ganske så fornøyd med. Noen som har andre gode forslag til stropper, forresten? Har lest positive ting om saker fra OpTech - noen andre som anbefales? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Slenger meg litt på Trondster, Canon-stroppa er litt ugrei når man setter på litt tyngre objektiver og går med kamera rundt halsen over lengre tid. Lenke til kommentar
jag007 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Begge filtrene vil komme i versjoner med diametre på 58, 67, 72 og 82 millimeter. Hva med 77mm?, dette er Nikon's "standard" for filterdiameter på objektiver i "proffsegmentet". Pussig at ikke CZ satser på disse? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Er det en god stropp, så kikker jeg gjerne på den. Har fra før av et Zeiss linserensesett, som jeg er ganske så fornøyd med. Noen som har andre gode forslag til stropper, forresten? Har lest positive ting om saker fra OpTech - noen andre som anbefales? Blackrapid stroppen er det smarteste og mest komfortable jeg har vært borti; http://www.blackrapid.com/ http://www.scandinavianphoto.no/product/list.aspx?sid=6229384 1 Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Enig med siste taler. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Har lest positive ting om saker fra OpTech - noen andre som anbefales? Jeg er veldig fornøyd med min stropp fra OpTech. Francis Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Begge filtrene vil komme i versjoner med diametre på 58, 67, 72 og 82 millimeter. Hva med 77mm?, dette er Nikon's "standard" for filterdiameter på objektiver i "proffsegmentet". Pussig at ikke CZ satser på disse? fordi de er beregnet tl Carl Zeiss ikke nikon Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Hva med 77mm?, dette er Nikon's "standard" for filterdiameter på objektiver i "proffsegmentet". Marketing. De lager åpenbart ikke 77mm-objektiver selv. Har selv tre objektiver med 77mm - som også er eneste filterdiameter jeg har polafilter til. Endret 10. september 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Trondster: Best thing you can do is to get familiar with the different carrying solutions, and then find out which one(s) fit(s) your needs the best. I for instance, am going to purchase CC for hiking, climbing and similar, but BlackRapid for streetshooting and similar. (CC = Rough, BR = Subtle). Yes, this will take a bit longer than just buying the first and best you can find, but you'll be happier with your purchase. Ones to consider (Non-exhaustive list. The ones I could think of ATM) - K-Gear Bottomless Holster - Cotton Carrier - Spider Holster - Blackrapid R-strap - HoldSLR - Lumaloop - UP-Strap Hm, there are more, I just can't think of them right now. Some are variations of the same system. You can also do a Google-related search on the webpages of products you like. (for example: related:blackrapid.com) Endret 10. september 2010 av Jonta Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 UPstrap fungerer knallbra. Sitter som klistret på skuldren, og er ellers solid og helt grei. Men til et lite og lett kamera så foretrekker jeg en rimelig og elastisk neoporen-stropp jeg fant på dealextreme. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hmm - BlackRapid ser ok ut - det er RS-7 som er å anbefale? Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Trondster: Med din signatur, fartstid og postcount forventer jeg at du vet at forskjellige verktøy brukes til forskjellige ting. Noen elsker RS-7, jeg kan mye heller tenke meg RS-4. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Trondster: Med din signatur, fartstid og postcount forventer jeg at du vet at forskjellige verktøy brukes til forskjellige ting. Noen elsker RS-7, jeg kan mye heller tenke meg RS-4. Nei, nei - min 5D er skrutrekker, hammer og kamera i ett! Eller vent - det er S70'en som gikk i stykker, det. Men jo - RS-4 med lomme ser kjekk ut.. Tror jeg skal ta en titt i en butikk - klå og kjenne - ikke minst prøve på. Er også litt spent på den Zeiss-stroppen i artikkelen - hvordan er kvaliteten, tro? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Vel, ikke alle bruker digitale hus med innebygd uv-filtrering. ...men det er ikke mange som bruker ucoatede objektiver eller filmer som er følsomme i UV-delen av spekteret. Multicoating absorberer over 80% av UV-lyset lenge før det kommer frem til sensor/film, og moderne film er svært lite følsom for annet enn synlig lys. UV-filter er og blir lureri. Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Trondster: Si ifra når du har funnet norsk butikk som lar deg klå Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Trondster: Si ifra når du har funnet norsk butikk som lar deg klå Blir nok i så fall en dansk. Lenke til kommentar
Paal Harald Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Likte nakkestroppen, bare for å vise at du er "kær" med Carl Zeiss glass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg