Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skolen har sperret sidene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor bruke proxysider? Det er en egen proxy "innebygd" i windows eller nettleseren som fungerer utmerket. På Google Chrome som jeg bruker, velger du "alternativer", så trykker du "avansert" på boksen som kommer opp, og under der trykker du "Endre proxy-instillinger"

Legger ved to bilder, så slipper det bli en post med vrang tekst :p

post-137074-0-38982800-1294242121_thumb.png

post-137074-0-84726500-1294242134_thumb.png

På den siste der det er blankt skriver du inn IP adressen til skolen (tror det var den jeg brukte) og trykker "ok" . Verre er det ikke ;) Må selvfølgelig huske å hake av når du kommer hjem, så har du nett hjemme og :p

Må bruke skolens proxy for å kunne gjøre noe som helst på nettet (om i domenet), så web-proxy er lettest.

@Tabris: Dette tar ikke like lang tid som du kan få inntrykk av.

Lenke til kommentar

Ingen problemer hos meg med det. Eneste jeg trengte å gjøre var å skrive inn IP, så fungerte det. Kanskje det også har noe med at jeg har egen installasjon av win7 på laptopen :tease:

Ja, da har du ikke skolens instillinger. Selv funker alt bra når jeg booter med Ubuntu på min skolePC. Dualboot ftw.

Lenke til kommentar

Det er servicefag ja ^^ Problemet her er vel egentlig at den "åpne" linja vi har på skolen er utrolig treg. Hvertfall slik jeg merket det de få gangene jeg brukte det, mulig det også var fordi hele klassen brukte det :p . Så må ty til proxy for å idet hele tatt laste ned programmer som trengs :ph34r:

Lenke til kommentar

Det er servicefag ja ^^ Problemet her er vel egentlig at den "åpne" linja vi har på skolen er utrolig treg. Hvertfall slik jeg merket det de få gangene jeg brukte det, mulig det også var fordi hele klassen brukte det :p . Så må ty til proxy for å idet hele tatt laste ned programmer som trengs :ph34r:

Nettet var ekstremt tregt for oss også i starten, men vi la inn proxy (fikk av lærer) så fing gikk fort.

Lenke til kommentar

Trenger proxy for STFK sitt nettverk.

STFK har proxy satt opp, med en fungerende blacklist(f.eks å bruke https i stede for http fungerer ikke). 4chan er blokkert, greit nok, men jeg vil ha tilgang til /3/ der :(

Funker logmein? Eller start-kjør "mstsc"?

Har ikke prøvd å sette opp porter til noen form for hjemmeserver enda. Vis logmein trenger drivere, så er den ubrukelig. Sitter med netbooks som skolen har låst ned.

mstsc, må vel sette opp server for det også?

Lenke til kommentar

Trenger proxy for STFK sitt nettverk.

STFK har proxy satt opp, med en fungerende blacklist(f.eks å bruke https i stede for http fungerer ikke). 4chan er blokkert, greit nok, men jeg vil ha tilgang til /3/ der :(

Funker logmein? Eller start-kjør "mstsc"?

Har ikke prøvd å sette opp porter til noen form for hjemmeserver enda. Vis logmein trenger drivere, så er den ubrukelig. Sitter med netbooks som skolen har låst ned.

mstsc, må vel sette opp server for det også?

Installer et lite program hjemme, ingen programmer (bare nettleser) trengs på skolens pc.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på det som galt, nei. Moralist.

Ikke bare er det galt, det er også ulovlig og straffbart etter norsk lov.

Straffelovens §261, §393, §145, §145b, §291 og §294 er vel de som er mest aktuelle her. Fengselsstraffer og bøter er det man risikerer om man blir tatt i å utøve slik aktivitet.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på det som galt, nei. Moralist.

Ikke bare er det galt, det er også ulovlig og straffbart etter norsk lov.

Straffelovens §261, §393, §145, §145b, §291 og §294 er vel de som er mest aktuelle her. Fengselsstraffer og bøter er det man risikerer om man blir tatt i å utøve slik aktivitet.

I mine øyne er det ikke galt. Hadde det vært en bedrifts nettverk, og masse fælt kunne skjedd, så en annen historie, men dette gjelder en skole. Er kanskje ulovlig og masse sånt, men.. det er nedlastning også, 90% av de som vet hvordan det gjøres, gjør det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...