Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skolen har sperret sidene

Anbefalte innlegg

Jada, jada. Sperre nettet "mitt"?

Mit hjemmenett kan de bare sperre via IP. Finner de brukerkontoen min kan de muligens begrense det veldig for meg, ja, men finnes alltids løsninger.

Jeg og nesten alle andre på skolen gjør slikt, det eneste IT gjør er å sperre sider, noe de har blitt bedre på.

Nettsider til undervisning har de ingen grunn til å blokkere..

Jeg tror ikke du skjønte linken jeg postet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

I går satt jeg å sendte Ping signaler til www.facebook.com i CMD.

Husker ikke helt, men mener at 25% ble "besvart" av serveren.

Jeg kom både til forsiden og innlogging (men klarte ikke å logge inn grunnet cookies ikke var aktivert, aktiverte og fiksa så mye jeg klarte, men fikk bare samme svar. IE og chrome)

I dag skulle jeg jobbe videre og kjørte igjen ping signal for å få ip adressa, fikk ipadressa og siden var blokka...

Hvor godt er filteret til OstfoldFK? har en metode som de ikke kan blokke, den fungerer uansett hva de gjør (men den holder jeg hemmelig intil videre).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

ja ja. dere holder vel på til alt blir sperret. Har et ord for slike.

Hva er så galt meg det? Er jo ikke galt så lenge det ikke er sperret.. og når det skjer, blir det proxy og andre løsninger.

klarer du virkelig ikke å se hva som er galt med å omgå sperrer mot f.eks. facebook?

Lenke til kommentar

ja ja. dere holder vel på til alt blir sperret. Har et ord for slike.

Hva er så galt meg det? Er jo ikke galt så lenge det ikke er sperret.. og når det skjer, blir det proxy og andre løsninger.

klarer du virkelig ikke å se hva som er galt med å omgå sperrer mot f.eks. facebook?

Jeg ser ikke på det som galt, nei. Moralist.

Lenke til kommentar

Elever som driver på med alt annet en skolearbeid på nettet gjør at nettet går tregere og det er forstyrrende for andre i klassen.

Håper virkelig at folk som omgår disse sperrene blir funnet og straffet. Det er synd med folk som bare bryr seg om seg selv.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Elever som driver på med alt annet en skolearbeid på nettet gjør at nettet går tregere og det er forstyrrende for andre i klassen.

Håper virkelig at folk som omgår disse sperrene blir funnet og straffet. Det er synd med folk som bare bryr seg om seg selv.

Finner jeg en måte å komme igjennom på, vet hele klassen det i løpet av dagen. Tenker ikke bare på meg selv. Så å si hele skolen vet nå hvordan gå på youtube enda blokka.. :!:

Lenke til kommentar

Jeg har IT som programfag, og IT-bøkene er helt ræva, så i fjor brukte jeg heller tutorials på internett for å lære meg nye ting. (IT-lærerene på skolen er også helt tragiske).

Dette skoleåret har de klart å sperre de beste tutorialsidene mine også. Way to go, Østfold fylkeoskomune. Sperr det jeg faktisk LÆRER av! :(

Lenke til kommentar

Jeg har IT som programfag, og IT-bøkene er helt ræva, så i fjor brukte jeg heller tutorials på internett for å lære meg nye ting. (IT-lærerene på skolen er også helt tragiske).

Dette skoleåret har de klart å sperre de beste tutorialsidene mine også. Way to go, Østfold fylkeoskomune. Sperr det jeg faktisk LÆRER av! :(

Østfold fylkeskommune har jo praktisk tal sperret alt som er morsomt på internet :mad:

Lenke til kommentar

Proxy?

Lenke til kommentar

Proxy?

Noen tips til noen gode sider som ikke er sperret?

Lenke til kommentar

Alt av proxyer jeg finner er sperra. Har noen i klassen som bruker mobilen som bredbånd avogtil, men det går så GRISETREIGT!

Østfold Fylkeskomune liker å gjøre det fælt for meg på skolen. Til og med i det faget på skolen jeg faktisk KOSTE meg i! :(

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke proxysider? Det er en egen proxy "innebygd" i windows eller nettleseren som fungerer utmerket. På Google Chrome som jeg bruker, velger du "alternativer", så trykker du "avansert" på boksen som kommer opp, og under der trykker du "Endre proxy-instillinger"

Legger ved to bilder, så slipper det bli en post med vrang tekst :p

post-137074-0-38982800-1294242121_thumb.png

post-137074-0-84726500-1294242134_thumb.png

På den siste der det er blankt skriver du inn IP adressen til skolen (tror det var den jeg brukte) og trykker "ok" . Verre er det ikke ;) Må selvfølgelig huske å hake av når du kommer hjem, så har du nett hjemme og :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...