TheCatIsALie Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Tjene penger på sånt.. tulling. Jeg lagde bare et helt superenkel "logge-inn-på-youtube"-side. Helt gratis for alle. (er i sig) Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) Tjene penger på sånt.. tulling. Jeg lagde bare et helt superenkel "logge-inn-på-youtube"-side. Helt gratis for alle. (er i sig) når man er 16 år og trenger penger kan man lett gjøre sånt særlig når sandy bridge realese var i anmarsj Kan du forklare logge-inn-på-youtube siden din? Endret 20. januar 2011 av Lasse94 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 250kr synes jeg var litt drøyt for noe så simpelt! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Spesielt siden det er så enkelt for de som styrer systemet å oppdage og ikke minst gjøre noe med. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Er det ikke bare å endre domene, så funker det igjen? Har lagd 2 sider jeg, i tilfelle en ryker. Men er bare en link på siden, den bruker ikke særlig mye trafikk.. inneholder skriften "youtube" bl.a., men IT ser ikke ut til å bry seg til nå. Ødelegger minimalt. Heller det på "andre siden" av linken som de burde få fiksa. Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Her har du en bruksanvisning for å gå rundt sperren: 1) Bruk proxyserver. Ferdig. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Her har du en bruksanvisning for å gå rundt sperren: 1) Bruk proxyserver. Ferdig. Å for å hindre det så kan man sette opp en proxy sniffer som vil finnes proxy sidene dere er inne på og blokke dem Men et litt annet spørsmål tror dere ikke at ikt ansvarlige leser igjennom topics som dette? xD Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Til alle dere som skriver at det er en grunn til at det er sperret: på vg og opp har ikke skolen en dritt med hva elevene bedriver i friminutt/midttime. En ting hadde vært å sperre torrents men facebook er ikke akkurat en veldig stor påkjenning for fylkeskommunens hellige wlan. Skal de stenge facebook bør de også stenge alle forums, alle nettaviser med mulighet for kommentering av artikler eller all annen form for diskusjon. Kommunikasjon skal tross alt ikke foregå på en læringsinstitusjon. Spesielt ikke mellom motsatte kjønn! Nå er jeg i den glade situasjon at jeg ikke går på skole og dermed selv kan bestemme om det er forsvarlig å besøke nettsteder som facebook eller nettby. Blir rett og slett forbanna når staten osv. skal drive å fortelle folk hva de skal gjøre. Er det bedre om elevene driter i å gå på skolen fordi de har 0 frihet? Elevene får ta det som en leksjon i hvordan det blir når de skal ut i arbeidslivet etter skolen. Eller nekter du å jobbe for firmaer som ikke selv lar deg bestemme hva du skal bruke nettverket deres til? Man har ikke frihet til å gjøre nøyaktig hva man vil på en skole. Man er underlagt reglene som er satt, og det forventes at man er voksen nok til å klare og følge disse. Om man ønsker full kontroll over egen nettilgang får man kjøpte mobilt bredbånd og bruke dette i friminutter/fritimer. Det er fylkeskommunens nett så deres/skolens regler gjelder. Det med facebook osv har ikke bare med trafikken den genererer, det er mange elever som ikke klarer å ta øynene fra skjermen mens facebook og det er oppe som forårsaker at di ikke følger med i timene som oftest og det gjelder som regel di svakeste elevene som egentlig ikke vil være der i det hele tatt men sitte hjemme å game/sove, vet og kjenner flere sånne der jeg jobber. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Skolenettet er et intranett. Man tilkobles internett gjennom en proxy. Er slik i HFK i alle fal. Endret 22. januar 2011 av Chris93 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Skolenettet er et intranett. Man tilkobles internett gjennom en proxy. Er slik i HFK i alle fal. Stemmer det at det er et intranett ja, men hva di gjør borte på fylket aner jeg ikke, i nfk så er ingen sider blocket av fylket men trafikken er stilt ned på det meste så er det opp til skolene om di vil sette opp en proxy mellom trådløsnettet for å blokkere sider selv. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Denne tråden er gøy Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hos oss er det helt på trynet. Proxy scriptet liker ikke andre nettlesere enn IE. Med andre nett lesere så må man skrive inn passord og brukernavn fire ganger før man får nett. Og det er ikke alltid alle kommer opp, da går ting tregere og noe innhold vil ikke vises. Chrome unngår dette på et vis, men ikke alltid. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) dvs at vi var på facebook, men på loggen til IT-folka stod det at vi var innpå nettsiden min ganske enkelt å lage hvis man kan det som er helt basic i HTML Ikke for og ødelegge noen store drømmer her, men den framen endrer ingenting i forhold til loggen. Eneste stedet det endrer noe er tittelen på browser vinduet, for loggene har det ingenting og si... Hos oss er det helt på trynet. Proxy scriptet liker ikke andre nettlesere enn IE. Med andre nett lesere så må man skrive inn passord og brukernavn fire ganger før man får nett. Og det er ikke alltid alle kommer opp, da går ting tregere og noe innhold vil ikke vises. Chrome unngår dette på et vis, men ikke alltid. Chrome unngår dette problemet siden den bruker ie sine instillinger istedenfor egne. For firefox så er det verktøy -> instillinger Så på avangsert, og nettverk tabben. Trykk på instillinger knappen, hak av for automatisk oppsettadresse nederst. Skriv/paste inn "http://isafarm:8080/array.dll?Get.Routing.Script". Firefox spør nå ikke igjen etter passord Evnt om du ber firefox importere instillinger fra IE i install så tar den proxyen selv. Endret 22. januar 2011 av cruzader Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Nja, det funger ikke smertefritt. Chrome får beskjed om passord til tider. Dessuten bruker jeg ikke FF, men Opera, den legger til scriptet som automatis konfiguasjon selv, men jeg kan prøve å emulere IE. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Når du etter en stund på nettet blir spammet med spørsmål om passord og gjerne nettet faller helt ut, så er det proxy serveren du bruker som har hengt seg opp. Er et kjent problem som jobbes med. Men et litt annet spørsmål tror dere ikke at ikt ansvarlige leser igjennom topics som dette? xD shhhhhhh Til alle dere som skriver at det er en grunn til at det er sperret: på vg og opp har ikke skolen en dritt med hva elevene bedriver i friminutt/midttime. En ting hadde vært å sperre torrents men facebook er ikke akkurat en veldig stor påkjenning for fylkeskommunens hellige wlan. Ja for 15 000 stk som sitter på facebook og kikket på bilder/spiller mens siden konstant sitter oppdaterer ørten ting selv når tabben ligger passivt, det bruker jo ikke den døyt nettlinje? Er sikker på om elevene i de fylkene hvor facebook er sperret spleiser på den halv mill ish det koster for den ekstra nettkapasiteten pr måned som facebook bruker, så åpner de igjen Endret 22. januar 2011 av cruzader Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Bruker nok linja. Så mange PC'er på nettverket som sender requests om å motta data. Ikke sikker på om det er 100% slik det foregår, men tror det er noe slik iallefall. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Logger du på facebook og lar tabben stå ubrukt, så bruker den konstant 1-5kb/s bare på forespørsler mot serveren om noe nytt har skjedd. Ganger du det med 15 000 brukere så har du i verstefall 75 000kb/s eller 585mbit. Bare ved at tabs står idle, så kan du vel selv tenke deg hva det sluker når folk samtidig sitter på ørten flash spill etc For en bedrift så koster 1mbit 790-1100kr måneden + mva (og kvantumsrabatt kan du se langt etter...) Så for de 585mbit med mva selv med billigste levrandør så har du en pris på ca 580 000kr pr måned.. Endret 22. januar 2011 av cruzader Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Når du etter en stund på nettet blir spammet med spørsmål om passord og gjerne nettet faller helt ut, så er det proxy serveren du bruker som har hengt seg opp. Er et kjent problem som jobbes med. Nja. Det er vel slik at det blir spammet med spørsmål om passord hver gang jeg starter browseren på nytt. Noen ganger detter det "ut" og browseren må restartes da det er raskeste måte for å loade det på nytt igjen. Vil dette si at proxy serveren konstant henger seg opp? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Når du etter en stund på nettet blir spammet med spørsmål om passord og gjerne nettet faller helt ut, så er det proxy serveren du bruker som har hengt seg opp. Er et kjent problem som jobbes med. Nja. Det er vel slik at det blir spammet med spørsmål om passord hver gang jeg starter browseren på nytt. Noen ganger detter det "ut" og browseren må restartes da det er raskeste måte for å loade det på nytt igjen. Vil dette si at proxy serveren konstant henger seg opp? Hvis ja, er var proxy-serveren på min skole føkka i ett helt år. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) er ganske mange servere men de sliter litt, noe usikker på hvorfor men vil neste anta det er den store lasten de får. Når du lukker browseren og åpner igjen får du en ny session som havner på en ny server. Er ikke fult så ille som det var, men nettet/proxyene er fortsatt mer ustabilt enn det burde vært. For min del løses det ved og bruke en ekstra pc som går utenom proxyen, men elever/lærere har ikke samme muligheten så forhåpentligvis løses det snart. Hvis ja, er var proxy-serveren på min skole føkka i ett helt år. Om du går innen hfk så har det vært et kjent problem ganske så lenge, men ikke såpass ille som de siste par månedene. Men er et proxy problem ja :/ Endret 22. januar 2011 av cruzader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå