Gå til innhold

Betatesting av ny yr app

Anbefalte innlegg

Vi er en gruppe som har lagd en ny yr app. Nytt med denne er at den gir time-for-time varsel slik som yr.no. Denne appen er Open Source og under tidlig utvikling.

Vi trenger tilbakemeldinger derfor ønsker vi at flest mulig bruker appen og gir beskjed om hva som ikke fungerer, hva som mangler og hva som kan gjøres bedre.

Søk derfor etter "Firestorm" på android market og prøv den ut. Hver klar over at det tar lang tid å laste nytt værvarsel første gangen programmet starter.

Det jobbes kontinuerlig for å forbedre programmet av ting som jobbes med er:

- Mulighet for å velge en annen plass en nåværende posisjon

- Kjappere lasting av værmelding, ved ny værmelding.

Kom med tilbakemeldinger på http://getsatisfaction.com/firestorm

Hvis du har lyst til å bidra på prosjektet er det bare å ta kontakt, vi trenger både utviklere, grafikere og testere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Something while downloading the forecast. Try again?"

Feilmeldingen kommer påny hvis jeg velger ja, og velger jeg nei så stenger appen ned.

Desire med stock froyo.

Takk for feilmeldingen, skal prøve å rette feilen, hvor langt hadde "progressbaren" kommet når du får denne feilmeldingen?

Denne feilmeldingen skal komme når noe uforutsett skjer når du laster ned, så det er vanskelig å si hva feilen er.

Beklager dårlig engelsk i feilmeldingen.

Lenke til kommentar

Når jeg åpner app-en får jeg beskjed "Can not find your position. Try again?" - Y/N. Trykker jeg Yes får jeg samme mld, trykker jeg No avsluttes applikasjonen.

Samsung Spica, 2.1.

Det som skjer når appen starter er at den finner posisjonen til telefonen for så å gå å hente værvarsel til denne posisjonen. Hvis ikke telefonen vet posisjonen vil denne feilmeldingen komme. Prøv derfor først å starte google maps og få posisjonen sørg for at den vet posisjonen din, prøv så firestorm igjen. I neste versjon av programmet vil en få mulighet til å legge inn flere posisjoner en ønsker å få varsel for.

Nå er det slik at appen ikke har noe vindu å falle tilbake til hvis lastingen av værvarsel feiler, derfor avslutter appen. I neste versjon vil den falle tilbake til der en velger sted for varsel. Det blir da forhåpentligvis mer forståelig.

Lenke til kommentar

Jeg hadde glemt å bruke trådløse nettverk som plasserings-kilder.

Nå begynner den og laste ned men får "Beklager! Programmet firestone (prosess no.openandroidweather) har uventet stanset. Prøv på nytt". Det hjalp ikke med restart av telefon.

Takk, det betyr at du har funnet en bug hvis man ikke aktiverer trådløs nettverk som plasserings-kilde!

Hvorfor etter det vet jeg ikke, jeg skal prøve å gjennskape feilen. Det vil komme en ny versjon snart (håper i løpet av dagen, i hvertfall i løpet av neste uke), den har en annen måte å håndtere værmeldingene på. Det kan hende at feilen blir unngått med da!

Har du prøvd widgeten? Hvis ikke så kan du prøve den, det kan ta litt tid før første varsel vises.

Setter stor pris på tilbakemeldinger så igjen takk!

Endret av Firestorm.app
Lenke til kommentar

Vel widgeten har grå bakgrunn og ser omtrent slik ut: søn 14 søn 15 søn 16 søn 17 søn 18 søn 19 søn 20 søn 21 søn 22

søn 23 man 0 man 2 man 4 man 6 man 8 man 11 man 14 man 17

Data provided by met.no Downloaded: 14:14 Next: 1830

Glemte å si at den klarte å laste ned halvparten før den fikk tving lukking.

Lenke til kommentar

Vel widgeten har grå bakgrunn og ser omtrent slik ut: søn 14 søn 15 søn 16 søn 17 søn 18 søn 19 søn 20 søn 21 søn 22

søn 23 man 0 man 2 man 4 man 6 man 8 man 11 man 14 man 17

Data provided by met.no Downloaded: 14:14 Next: 1830

Glemte å si at den klarte å laste ned halvparten før den fikk tving lukking.

Det forklarer endel, da vil nok dette løse seg når den skal laste ned neste værvarsel.

Lenke til kommentar

Nei, fremdeles ingenting. Ikke etter at å ha skiftet til Telenor NO vha Marketaccess heller, så det må være manglende QVGA-støtte som gjør det. Men jeg fikk til å installere det (v. 0.0.4) manuelt gjennom nettsidene -- vanskelig å finne frem, forresten. Som sagt over (redigert etter at du svarte, så du fikk det kanskje ikke med deg), gir programmet force close halvveis under nedlasting. Widgeten ser ut til å virke, men er som hos hazzie. Får se hvordan den ser ut 19:30, når den skal oppdatere.

Edit: Nei, fortsatt ikke noe vær.

Endret av mrhanky
Lenke til kommentar

Nei, fremdeles ingenting. Ikke etter at å ha skiftet til Telenor NO vha Marketaccess heller, så det må være manglende QVGA-støtte som gjør det. Men jeg fikk til å installere det (v. 0.0.4) manuelt gjennom nettsidene -- vanskelig å finne frem, forresten. Som sagt over (redigert etter at du svarte, så du fikk det kanskje ikke med deg), gir programmet force close halvveis under nedlasting. Widgeten ser ut til å virke, men er som hos hazzie. Får se hvordan den ser ut 19:30, når den skal oppdatere.

Edit: Nei, fortsatt ikke noe vær.

Jeg var ikke klar over at det er en egen instilling for skjermer som ikke er "normal" størrelse. Så jeg har endret den nå slik at når neste versjon kommer på i market så vil den støtte alle skjermstørrelser!

PS: Du har helt rett at siden er vanskelig å finne fram i!

Lenke til kommentar

Ny versjon er nå tilgjengelig!

Det er nå mulig å legge til flere plasser, en kan oppdatere værvarsel i ved å trykke menu der en velger plasser.

Har lagt til støtte for QVGA skjermer (takk mrhanky!).

Håper dere liker utviklingen!

Ideer blir motatt med stor takk!

Edit: Vis noen fikk med seg det ble det lagt ut en 0.0.5, den hadde en feil som gjorde at kartet ikke fungerte. 0.0.6 rettet opp denne feilen!

Endret av Firestorm.app
Lenke til kommentar

Har lastet den ned nå. Synes oppsettet var fint, men synes kanskje datomerkingen kunne vært mer markert, enten vha uthevet skrift, annen skriftfarge eller en linje, slik at det er enklere å se forskjell ifra hvilke varsel gjelder for de forskjellige dagene. Jeg får også vist datoen som "2010 9 13", og synes det kunne vært greit å få den vist som 13.09.2010, eller 13/09-2010. Titler til de forskjellige varslene hadde også vært ganske greit synes jeg (se eksempel nedenfor).

13.09.2010

Kl:spacespaceIkon:spacespaceGrader:acespaceNedbørespaceVindhastighet:space???

00spacespace:)spacespace14.7spacespace0.0 mmspacespace4,7 m/sspacespace285*

01spacespace:)spacespace14.7spacespace0.0 mmspacespace4,7 m/sspacespace285*

02spacespace:)spacespace14.7spacespace0.0 mmspacespace4,7 m/sspacespace285*

03spacespace:)spacespace14.7spacespace0.0 mmspacespace4,7 m/sspacespace285*

04spacespace:)spacespace14.7spacespace0.0 mmspacespace4,7 m/sspacespace285*

05spacespace:)spacespace14.7spacespace0.0 mmspacespace4,7 m/sspacespace285*

Ellers virker det som et veldig finurligt og bra lagt opp program.

:)

(testet på HTC Desire)

Endret av Mr.Graves
Lenke til kommentar

Nå lot den seg laste ned fra markedet, og den virker. Både 0.0.5 og 0.0.6, som dukket opp rett etterpå. Jeg liker at den er såpass liten (nåja, den vil selvsagt vokse litt), og time for time-widgeten er i grunnen veldig hendig når man skal kle seg for bergensk høstvær.

Småting: det står ingenting under «Place» i appen, og «Next update» er for et kvarter siden, både i appen og widgeten.

Edit: nå oppdaterte den visst dataene, for den står igjen i fremtiden.

Endret av mrhanky
Lenke til kommentar

Layout-forslag for widgeten. Dag og klokkeslett blir veldig smått, særlig på en liten skjerm som min, samtidig som betegnelser som «man 17» umiddelbart får meg til å tenke «mandag den syttende». Det blir altså vanskelig å lese på to måter. På den annen side er det unødvendig å gjenta hvilken dag det er time for time. Kunne klokkeslett heller skrives som 12:00, 13:00 osv., unntatt kanskje for første varselet hver nye dag, som da blir mandag, tirsdag?

Lenke til kommentar

Takk for all tilbakemeldinger og ros, setter stor pris på dette!

Mr.Graves, layout forslaget ditt likte jeg godt. Skal ta med det videre nå som jeg tenker å jobbe mer med layout.

Når det gjelder dato er det slik at jeg bruker det som er standard for dine instillinger, prøv å gå inn i instillinger for telefonen -> Dato og tid -> Datoformat. Se om du klarer å få det formatet du ønsker.

mrhanky, at verdien til place ikke vises er noe jeg også har hatt problemer med. Grunnen er at jeg laster ned stedsnavn fra GeoNames. Jeg har hatt noen problemer med å koble meg opp mot dem, tror kanskje jeg skal legge inn en løsning som den kan falle tilbake til når GeoNames ikke fungerer.

At "next update" er i fortiden skyldes at jeg bruker verdien jeg får fra met.no, av og til er den i fortiden (spesielt rett etter nytt værvarsel). Det som da skjer er at den oppdaterer varslet 1 time etter at den sist oppdaterte varslet.

Jeg forstår problemet med teksten på widgeten, jeg skal prøve å trikse å mikse sånn at jeg får det til. Med ditt forslag blir det enklere å se når en ny dag starter også!

Lenke til kommentar

Det ser forresten ut til å bruke svært mye båndbredde.

Det kan godt hende det, hver værmelding er på rundt 150kB, og det kan bli lastet ned opp til en gang i timen. Jeg har sendt en mail til met.no og har bedt om at de zipper meldingene, i såfall betyr det at størrelsen blir redusert til omtrent 5 kB! Jeg skal se lage en innstilling som gjør det mulig å bare laste ned varsel med wifi. Frem til da anbefaler jeg alle som ikke har dataplan å skru av internett eller avinstallere programmet ( :( )!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...