Aardal Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hei Jeg har et relativt enkelt (tror jeg) spørsmål angående browser spill som evnoy, travian etc. Hva er disse programmert med, hva slags verktøy? Hvilke alternativer har man til å utvikle et spill som (det blir i utgangspunktet et veldig lite avansert spill) som drives frem på tid, med muligheter for flere spillere? Som de spillene nevnt, andre eksempler kan være mafia wars, planetarion osv.. noen som har litt peil som kan dytte meg på rett vei? Aardal Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 De er "laget" med webprogrammeringsspråk. De mest vanligste er PHP, HTML og CSS. Også bruker MySQL vanligvis som database. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Vell, det nye nå er jo å bruke HTML & CSS(ofc.) til design, PHP til å håndtere logikken og database-spørringer, og Javascript med AJAX for å få spillene til å føles mer interaktiv og spillaktig ut Lenke til kommentar
Aardal Skrevet 16. september 2010 Forfatter Del Skrevet 16. september 2010 etter å ha lest en del frem og tilbake har jeg kommet frem til alternativene står mellom (jeg kan visst nok bruke det aller meste utenom matlab ) men valget er presset ned til Ruby on Rails eller php. Jeg prøver å finne ut hva som vil være det logiske valget Har lest en del om RubyonRails og php, men klarer ikke helt å fange opp hva som vil være det optimale språket å lære seg, det jeg har funnet ut er at ruby skal være det beste alternativet, men php har myyye større community og mye flere folk med kompetanse.. Noen som har noen innspill? Ruby on Rails eller php? på forhand takk Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Selv ville jeg valgt RoR framfor PHP da jeg mener at Ruby er overlegent php som språk... Men hva vet jeg, jeg er .net utvikler :| -C- Lenke til kommentar
Tim91 Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Slike spill består som oftes av: HTML, CSS, PHP og MYSQL. Mange eiere ønsker og ta "steget videre" å legger til Javascript med AJAX. Jeg tror også dette er den mest fornuftige måten og lage Tekstbasserte spill som mafia spill, Travian etc. Altså enig med Lek1 Lenke til kommentar
Dezzik Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Selv ville jeg valgt RoR framfor PHP da jeg mener at Ruby er overlegent php som språk... Men hva vet jeg, jeg er .net utvikler :| -C- Nja, Ruby er enklere og mer forståelig bygd opp, men PHP banker det når det kommer til libraries og extensions o.l. Det er også generelt sett raskere enn Ruby som har en del bottlenecks når siden begynner å vokse. Selv synes jeg Rails er bedre enn CakePHP når vi snakker framework. @Aardal Du kan finne et par eksempler i PHP på nettet, og så bygge videre på de. Man lærer nok en del mer av det også. Endret 5. oktober 2010 av dezzik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå