Gå til innhold

Bør vi brenne koranen også i Norge?

Bør vi brenne koranen også i Norge  

182 stemmer

1. 1. Bør vi brenne koranen også i Norge?

• Ja
      70
    • Om jeg ikke hadde vært så redd for hevnaksjoner ville jeg vært for
      23
    • Nei
      84
    • Vet ikke
      5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konsekvensen er viktig.

Man skal brenne koraner helt til det får samme konsekvens som å brenne en hvilken som helst annen bok. Inntil det skjer er det bare å fortsette å brenne.

Bør vi brenne koranen i Norge?

Det har skjedd mange ganger.

Alle har rett til å bli støtt og fornærmet. Dersom muslimer velger å bli provosert, er det deres valg. Ingen kan nekte dem i det. Ingen kan heller nektes å brenne koraner.

Folk som ikke forstår seg på blasfemi, provokasjon og brenning av religiøse bøker burde lære mer før de uttrykker seg. Jeg ser at flesteparten av innleggende vitner om uvitenhet om hva dette handler om.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er ulovlig å brenne penger, men ser ikke ut til at det hisser opp noen.
Det ble i alle fall litt bråk da denne franske artisten skulle demonstrere hvor mye skatt han betalte:

http://www.youtube.com/watch?v=pqqj0_ecFkM

Enda mere bråk ble det da han laget en reggae-versjon av nasjonalsangen og bare sa "etc." for refrenget.

http://www.youtube.com/watch?v=DKV5ju2ZPKI

Den artisten har brutt veldig mange tabuer og provosert med bruk av forskjellige ikoner. Selv om mye var kontroversielt vil man idag ha problemer med å finne en franskmann som ville ha ugjort noen av provokasjonene artisten kom med. Å utfordre noe som har fått en ufortjent status som urørlig er viktig for alle samfunn. Dette gjelder spesielt om det er for noe så skadelig som koranen.

Lenke til kommentar
Jeg mener du må gjøre rede for hvordan "sosialistene" henter inspirasjon for det norske samfunnet gjennom koranen. Det er jo en ganske søkt påstand. "Les koranen, sånn skal "sosialistene" gjøre om Norge!".
Hvor har jeg sagt at de henter inspirasjon fra koranen? De har hatt massiv import av muslimer til Norge og prøver å få det norske samfunnet til å tilpasse seg islam. Jeg tror de har gjort dette fordi sosialister er fundamentalt onde mennesker.

Om du har en annen teori om hvorfor de har gjort dette må du gjerne dele den med oss.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg stemmer for.

Ikke fordi jeg tror det vil løse noe som helst, eller fordi jeg absolutt er ute etter å provosere muslimer.

Jeg mener at hvis noen har lyst til å brenne opp sitt eget papir, så bør de absolutt få lov til det.

Du stemmer for, men du ser ikke poenget med det? Hvorfor stemme for om du tydeligvis ikke bryr deg om det i det hele tatt? Kan du ta en stilling til et spørsmål som ikke bryr deg?

Rett og slett fordi jeg mener folk må få lov til å gjøre akkurat hva de vil med sine egne ting, så lenge det ikke skader noen andre, uten frykt for represalier fra en gjeng gale mennesker.

Dette argumentet står uansett hvilken religion/ideologi det er snakk om.

EDIT:

For å dra den litt lengre:

Skal jeg ikke få lov til å bruke mine egne penger på alkohol, fordi muslimer blir provosert av at jeg drikker?

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Bortsett fra muslimers stolthet, så skader det ingen at jeg brenner tre hundre koraner i hagen min, nei. (Kanskje jeg blir røykforgiftet selv, men det er jo en annen sak. :))

Muslimers, eller andres, stolthet er ikke noe jeg gidder å ta hensyn til i min hverdag. Det er bare å lære seg å ikke være så hårsåre. :)

Endret av Tee-Zee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Muslimers, eller andres, stolthet er ikke noe jeg gidder å ta hensyn til i min hverdag. Det er bare å lære seg å ikke være så hårsåre. :)

Det sier mer om deg enn om muslimer.

Åhh? Alle har rett til å velge å bli fornærmet, men muslimene benytter seg av denne retten oftere enn mange andre, som har langt større grunn til å påberope seg retten til å bli fornærmet.

Hvorfor er det så galt å brenne en koran? Ingen blir skadet når man synger om å drepe kristne, brenne bibler eller påkalle Satans vrede og forbanne kirken.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er egentlig ikke hvorvidt jeg som person tar hensyn eller ikke. Poenget er at jeg ikke bør være redd for å gjøre det jeg vil og si det jeg mener fordi en gjeng med, unnskyld uttrykket, apekatter i Pakistan og omegn truer med vold.

(For ordens skyld: Apekatter er ikke ment som noe rasistisk utsagn. Det er ment å karakterisere en gal gjeng - slik det alltid har blitt i det norske språk.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Åhh? Alle har rett til å velge å bli fornærmet, men muslimene benytter seg av denne retten oftere enn mange andre, som har langt større grunn til å påberope seg retten til å bli fornærmet.

Hvorfor er det så galt å brenne en koran? Ingen blir skadet når man synger om å drepe kristne, brenne bibler eller påkalle Satans vrede og forbanne kirken.

Føler ikke helt at "å bli fornærmet" er noe som er valgfritt.

Om dere først skal brenne "litteratur", så ta nu for all del tegneseriene først.

Skal ikke det. Skal fjerne alt som folk henger seg opp i og vier livet sitt til. Tegneserier er underholdning. Ler du av det som står i en bibel?

"haha, FAIL gud.. l2p noob".. trokke det.

LOL fail!

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Norge har blitt et godt land å leve i på grunn av frihet og fordi religion har fått svært liten makt. Islam søker å erstatte dette med strenge lover, og enhver muslim som hevder noe annet lyger. Merk at jeg sa "islam" og ikke "muslimer". På bakgrunn av dette vil det alltid være muslimer som arbeider mot dette målet, og derfor har vi en god grunn til å brenne Koranen. Abigor er helt klart nærmest blink her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...