N1ko Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hei, i det siste har jeg byttet HK, PSU og RAM, og etter det så har Hardisken min begynt å bråke som bare faen. Lyden er som lyden som kommer når den laster, men problemet er at den er konstant, HELE tiden. Hardisklampen lyser hele tiden, men det er ingen programmer oppe som drar på hardisken. Noen ideer om hva som forårsaker dette? Finnes det noen programmer som kan vise hva som henger på hardisken min? Disken jeg har er en litt eldre western digital som har funka fjell helt til nå. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Har du backup av det du trenger på denne disken? Hvis ikke så er det nok genialt smart å få gjort dette før den står i sju steiner. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Formaterne nylig hardisken, så om den ryker så er det ikke et altforstort problem. Trenger jeg rettog slett bare en ny hardisk? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Du kan jo laste ned et disk diagnose program og kjøre en test på disken først. Alle diskprodusenter har slike verktøy liggende tilgjengelig på sine support sider. Evt. så er linux en milliard bedre på å diagnostisere disker enn windows som ikke har slik funksjonalitet innebygd overhodet. Hvis du booter Ubuntu fra en CD så vil nok den også gi beskjed om disken er i faresonen, men som sagt en disktest samme hvilken vil være første skritt. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Sannsynligvis er disken din på vei til de evige jaktmarker. Det høres ut som at det er mekanikken i den som er på vei til å gå heden. Bytt disk før uhellet er ute. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hardisklampen lyser hele tiden, men det er ingen programmer oppe som drar på hardisken. Hvis du har reinstallert Windows (- hvilken versjon? -), så kan det jo være at Windows driver og indekserer innholdet på disken. Da vil du se konstant harddiskaktivitet inntil den er ferdig med å indeksere. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Har nylig installert Windows 7 X64 Ultimate. Hvordan kan jeg se om indekseringen fåregår? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Sannsynligvis er disken din på vei til de evige jaktmarker. Det høres ut som at det er mekanikken i den som er på vei til å gå heden. Bytt disk før uhellet er ute. Evige lese/skrive marker mener du Men ja, det er nok lurt å bytte den ut før den ryker. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Har nylig installert Windows 7 X64 Ultimate. Hvordan kan jeg se om indekseringen fåregår? Du bør kunne se at en bestemt prosess eller service kjører, og at den har en høyrere diskaktivitet enn "alt annet" (- det er mulig du må bruke noe annet enn Task Manager til dette; f.eks. Process Explorer som kan lastes ned herfra -), men spør ikke meg hva denne prosessen/servicen heter ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå