Gå til innhold

Konstant bråk fra hardisk.

N1ko

Anbefalte innlegg

Hei, i det siste har jeg byttet HK, PSU og RAM, og etter det så har Hardisken min begynt å bråke som bare faen. Lyden er som lyden som kommer når den laster, men problemet er at den er konstant, HELE tiden.

Hardisklampen lyser hele tiden, men det er ingen programmer oppe som drar på hardisken.

Noen ideer om hva som forårsaker dette? Finnes det noen programmer som kan vise hva som henger på hardisken min?

Disken jeg har er en litt eldre western digital som har funka fjell helt til nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo laste ned et disk diagnose program og kjøre en test på disken først. Alle diskprodusenter har slike verktøy liggende tilgjengelig på sine support sider.

Evt. så er linux en milliard bedre på å diagnostisere disker enn windows som ikke har slik funksjonalitet innebygd overhodet.

Hvis du booter Ubuntu fra en CD så vil nok den også gi beskjed om disken er i faresonen, men som sagt en disktest samme hvilken vil være første skritt.

Lenke til kommentar

Har nylig installert Windows 7 X64 Ultimate. Hvordan kan jeg se om indekseringen fåregår?

Du bør kunne se at en bestemt prosess eller service kjører, og at den har en høyrere diskaktivitet enn "alt annet" (- det er mulig du må bruke noe annet enn Task Manager til dette; f.eks. Process Explorer som kan lastes ned herfra -), men spør ikke meg hva denne prosessen/servicen heter ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...