*F* Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Hei folkens! Har en en eller to måneder nå trent 3 ganger i uken på treningstudio. Kjører 15min eller mer hard oppvarming på sykkel eller løpemaskin og deretter kjører jeg 3x12 på 9-10 maskiner for å dekke alle muskelgrupper. Har igjennom tiden jeg har trent merket økt styrke (dog ikke noe ekstremt, men godt merkbart) Greit nok. Men da jeg trente på onsdag merket jeg på en del av apparatene som jeg vanligvis greier fint greide jeg så vidt eller ikke i det heletatt denne gangen. Blandt annet på en maskin hvor jeg trener skuldre greide jeg på hengende håret siste reppetisjon, det var så akkurat som det kunne bli, vel fint det, jo hardere jo bedre, men nå har det seg slik at jeg f.eks på den maskinen pleier jeg å greier jeg ellers noen reppetisjoner ekstra når jeg er ferdig, og så var det en annen maskin som trener rygg (dra med hendene) så greide jeg faktisk ikke de siste reppetisjonene, selv om jeg pleier det. Vel, da tenker jeg det må være noe med kostholdet som er galt, det eneste jeg spiste før trening var en pizza fra butikken, (Bigone). Så, da trenger jeg egentlig å vite hva man bør spise før og etter trening for å få god effekt, og får å greie å utføre treningen best mulig, sånn tilvanlig når jeg trener (eller egentlig hver dag) spiser jeg gjerne en eller anna random middag et par timer før trening, og når jeg kommer hjem venter jeg kanskje et par timer og spiser enten toast eller eggerøre, 5-6 skiver. Så, det jeg lurer på, hva bør jeg egentlig spise? og hvor lenge før/etter trening? Drikker en hel masse vann, gjerne 5-6 glass til dagen (utenom trening), men det er vel bare posetivt? Endret 9. september 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
War Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Du burde ta deg en titt i nybegynnertråden. Regner med at du ikke kjører progresjon nå med deload? Kcaloverskudd? Isåfall kan du forbedre resultatene dine med 95% om du lærer deg 2-3 enkle punkter. En ting er helt sikkert, du får i deg forlite protein. Gang vekten din med 2,2 og da har du gram protein pr dag. Endret 9. september 2010 av War Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Du burde ta deg en titt i nybegynnertråden. Regner med at du ikke kjører progresjon nå med deload? Kcaloverskudd? Isåfall kan du forbedre resultatene dine med 95% om du lærer deg 2-3 enkle punkter. En ting er helt sikkert, du får i deg forlite protein. Gang vekten din med 2,2 og da har du gram protein pr dag. Jeg vet ikke hva "deload" betyr, så sansynligvis ikke Jeg tar ingen slike sportspulver, enegidrikker eller steroider. Ellers, jeg veier rundt om 72kg, og trenger da i følge formelen din 158g protein (regner med jeg ganger vekten min i kg og ikke i gram). Så, hva spiser jeg? (Bor hjemme hos mine foresldre så kan ikke bestemme middag og slikt, men sånn ellers kan jeg spise hva jeg vil). PS: Jeg vil heller ikke bli feit på bekostning av muskler Ellers leste jeg igjennom posten du linket til, men fikk ikke så mye ut av det. Endret 10. september 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
jahas Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Går du inn på Tn.no og laster ned programmet står det alt en nybegynner trenger. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg lenket til en pdf i en annen tråd (samme som jj_89 prater om). I versjon 2 står det forklart om deloading, progresjon og alt det (det jeg prøvde å få deg til å lese). Side 8-9 Etterpå kan du laste ned versjon 3, lese igjennom og følge programmet der. Mange her som har god erfaring med det. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 For å få i deg protein lett, kjør eggerøre, egg (kokt/stekt), kesam, cottage cheese, tunfisk, kylling, karbonadedeig, helmelk, yoghurt, laks m.m. Dette får du sikkert foreldrene dine til å kjøpe inn hvis du ber pent om at de kjøper det i stedet for smågodt på lørdagen Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Jeg tror jeg får i meg nok protein. Spiser gjerne eggerøre en gang til dagen med 3-4 egg, samt spiser jo ofte kjøtt til middag og slikt. Dog prøvde jeg å spise rett før sist trening, men ble ikke til at jeg gjorde så bra som jeg har gjort før uansett. Skal se hvordan det går på mandag, da har jeg hat 2 dager uten trening, satser på jeg greier litt mer da. Endret 12. september 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Spiser du 3-4 egg betyr det ca. 30g proteiner, 150g kylling (ca. 1 filet) er 35g proeiner. Dvs. at du kanskje får i deg 70g proteiner, halvparten av det du har regnet ut av du behøver. Det er vanskelig å få i seg nok proteiner! Anbefaler at du får i deg 1-2 shakes pr dag og. Til eksempel er 1 liter melk er 32g proteiner, 39g fett, 46g karbo og 660 kalorier! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 (endret) mhm, tja, ser jo at jeg kanskje får forlite da. Shaker, da mener du proteinpulver greier? Det er vel himla dyrt også? Endret 13. september 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
jahas Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 mhm, tja, ser jo at jeg kanskje får forlite da. Shaker, da mener du proteinpulver greier? Det er vel himla dyrt også? Det koster penger, men regnet pr gram protein er det mye billigere i pulverform enn i f.eks kjøtt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Kjøper du billigste sort (90+, whey-80) er det ingenting som kommer i nærheten av pulverprotein, prismessig. Tror gjerne tunfisk er det som er billigst etter pulver, og jeg tar glatt en shake 90+ før jeg spiser mer tunfisk. Cottage cheese, egg og melk er også forholdsvis billige proteinkilder. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Ville tatt ekstra lett melk, ser ingen grunn til å ta helmelk om man ikke er tynn fra før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå