Gå til innhold

Tips: MSI GX660, 15" gamerbærbar med ATI HD5870 og FullHD skjerm!

OC-Freak

Anbefalte innlegg

Uten at jeg gidder å google, som du også har tilgang til, tipper jeg 133mhz. Altså ingenting å si.

Poenget var selvsagt sammenligned med quad coren...

460 m kjører forøvrig på 2,53 og 2,8 på turbo.

450 m kjører på 2,4 og 2,66 turbo.

460m er også nyeste i serien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, tror jeg gikk på en smell da jeg kjøpte denne (gx 660 226NE) for 10300 (inklusiv frakt + mva) =) Fant ut at Amentio selger akkurat lik for 9300 :D

Menmen, bare jeg får en ny pc får WoW:Cataclysm kommer er jeg fornøyd =))

Hehe, gleder meg til cataclysm jeg og, og ville gjerne hatt ny pc til da. Kunne du være så grei å gi meg en link til den på Amentio du snakket om til 9300 ( antakelig inkl frakt+mva ?) Hadde vært koselig det!

Lenke til kommentar

Vel, tror jeg gikk på en smell da jeg kjøpte denne (gx 660 226NE) for 10300 (inklusiv frakt + mva) =) Fant ut at Amentio selger akkurat lik for 9300 :D

Menmen, bare jeg får en ny pc får WoW:Cataclysm kommer er jeg fornøyd =))

Hehe, gleder meg til cataclysm jeg og, og ville gjerne hatt ny pc til da. Kunne du være så grei å gi meg en link til den på Amentio du snakket om til 9300 ( antakelig inkl frakt+mva ?) Hadde vært koselig det!

De har satt opp prisen med nesten tusenlappen.

Lenke til kommentar

Da er min GX 660 266NE i hus!

Lyden er fantastisk, skjermen likeså. Tastaturet er kjempedigg, men syntes mousepad'en er litt småkjip.

Mye crapware som må avinstalleres osv. Driver og laster ned Civ 5 fra Steam nå, blir artig å se grafikk osv.

Skrik ut om noen har noen spm.

Lenke til kommentar

Har noen "egne" bilder av denne? Blir alltid lurt av PC rett fra produsent. Synes ikke så mye bra om utseende hittil. Specsene er det ikke mye å si på.

Kan legge ut når jeg kommer hjem. Det jeg kan si er at den ikke er i nærheten av like glorete som den ser ut på bildet. Disse lysene er mye mindre masete enn på bilder fra msi, og man kan i tillegg slå de av dersom man ønsker det.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke har kommet med noe svar, men jeg har vært litt opptatt.

Til Haygon: Ser prisene har steget med en lapp. 10.2k er vel gjennomsnitts prisen nå. Vet at Advance har 51 stk. inne nå så vær rask! Disse går fort vekk! Min blir sendt ifra Oslo nå (13:00 14okt). Kommer tilbake til forum etter at PC er i hus :)

Lenke til kommentar

Jeg sitter veldig fast i tenkeboksen her...klarer rett og slett ikke å bestemme hvilken jeg skal kjøpe....noe som har noen tips/erfaringer. Alle maskinene virker helt rå, men gx leverer jo opp mot 12 gb og kanskje ett litt bedre skjerm kort ?

Valget står mellom:

MSI gx 660

Asus G51Jx

Asusu g51Jx 3D

(alle med i7 og miniumum 6 gb)

Skal brukes mest til spill, HD redigering, bilde redigering og film.

Asus sin 3D maskin virker jo litt artig, men vet ikke helt om det er bra greier....hører også rykter om at MSI har sin 3D maskin rett rundt hjørnet.....

Lenke til kommentar

Asusen har jo et mye dårligere skjermkort da(360 gts fiølge Komplett) Gjennomsnittlig 9700 i 3dmark06 vs. 5870M sine 12711. Ser ASUSen har en i7 CPU, men som alltid er et 20% kjappere skjermkort langt viktigere ;)

Anbefalte GX660 til en kompis som skal ha ny pc. Virker som et sykt bra tilbud på linje med hva min Acer 7930 med 9600M GT var når jeg kjøpte den (for 7000) for over to år siden (?)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

ja jeg tenker at msi må bli valget, det virker jo som en bedre maskin på alle måter...eneste som frister med asus er jo 3D effekten...men er dette noe i det hele tatt tenke på ? det vil vel redusere hastigheten til maskinen ? Føler vel at det er litt tidlige å kjøpe en maskin med 3D...det kommer vel store forbedringer på den fronten etter hvert.

Men det virker jo som ingen butikker har msi maskinen på lager ? Fant disse to her på amentio, men forstår ikke hva som er forskjellen mellom dem:

092 NE og 296 NE ?

http://www.amentio.no/Avdelinger/PCogServere/PC-B%C3%A6rbar/15-16/MSI/MSI-GX660R-296NE-15,6-Full-HD-WIN7HP-GX660R-296NE-1154953.aspx

http://www.amentio.no/Avdelinger/PCogServere/PC-B%C3%A6rbar/15-16/MSI/MSI-Notebook-GX660-156FHD-LED-i7-720QM-GX660R-092NE-1142739.aspx

Endret av herdlakiter
Lenke til kommentar

ja jeg tenker at msi må bli valget, det virker jo som en bedre maskin på alle måter...eneste som frister med asus er jo 3D effekten...men er dette noe i det hele tatt tenke på ? det vil vel redusere hastigheten til maskinen ? Føler vel at det er litt tidlige å kjøpe en maskin med 3D...det kommer vel store forbedringer på den fronten etter hvert.

Men det virker jo som ingen butikker har msi maskinen på lager ? Fant disse to her på amentio, men forstår ikke hva som er forskjellen mellom dem:

092 NE og 296 NE ?

http://www.amentio.no/Avdelinger/PCogServere/PC-B%C3%A6rbar/15-16/MSI/MSI-GX660R-296NE-15,6-Full-HD-WIN7HP-GX660R-296NE-1154953.aspx

http://www.amentio.no/Avdelinger/PCogServere/PC-B%C3%A6rbar/15-16/MSI/MSI-Notebook-GX660-156FHD-LED-i7-720QM-GX660R-092NE-1142739.aspx

Er ikke sikker, men trur den andre versjonen ( Ikke 295 NE ) , har dårligere oppløsning på skjermen.

Lenke til kommentar

Ey!

Bestilte fra Advance selv, 1 dag stemmer ikke ! =)

Brukte vel en 4 dager tipper jeg. Er tilbake på forum med ny pc ( CHILL! =) )

Den er nice på design og ytelse selv om jeg ikke har fått testet ytelsen enda da ( Sitter oss en kompis med 2 andre kompiser som alle spiller wow, IKKE NOE SPILL PÅ MEG NEI (PATCH PÅ 5GB!! med dette nettet her)

JO! Jeg har fått testet Starcraft (uten mus), KONGE !! Ultra (beste settings), på et så krevende (ikke sykt) spill er jo ultra uten lag digg for meg. Litt av en forandring fra min gamle, lagget på low =) Anbefaler pcen sterkt ! Turbo mode er KONGE ! Mange andre fete modes (og praktiske) også.

AWEZUME sound! Digger lyden! Spiller høy (til bærbar å være) musikk og fyldig med null skurr.

Alt i alt,

En diggbar PC ! =))

Mvh

Seiman =))

Lenke til kommentar

Ey!

Bestilte fra Advance selv, 1 dag stemmer ikke ! =)

Brukte vel en 4 dager tipper jeg. Er tilbake på forum med ny pc ( CHILL! =) )

Den er nice på design og ytelse selv om jeg ikke har fått testet ytelsen enda da ( Sitter oss en kompis med 2 andre kompiser som alle spiller wow, IKKE NOE SPILL PÅ MEG NEI (PATCH PÅ 5GB!! med dette nettet her)

JO! Jeg har fått testet Starcraft (uten mus), KONGE !! Ultra (beste settings), på et så krevende (ikke sykt) spill er jo ultra uten lag digg for meg. Litt av en forandring fra min gamle, lagget på low =) Anbefaler pcen sterkt ! Turbo mode er KONGE ! Mange andre fete modes (og praktiske) også.

AWEZUME sound! Digger lyden! Spiller høy (til bærbar å være) musikk og fyldig med null skurr.

Alt i alt,

En diggbar PC ! =))

Mvh

Seiman =))

du fikk vel ikke med msi ryggsekk å mus vel?

samt pre innstalert tombraider et eller annet? titta akkurat på sporinga på bestillinga mi. den er levert in til terminalen i oslo i dag klokken 06.17 å videresendt. jeg bestilte før klokka 14.00 i går å fikk beskjed fra kundebehandler at de sender alle varer samme dagen hvis bestillingen blir gjort før nevnte tidspunkt.

mulig du bestilte litt sent på en fredag, men jeg sa også i fra til kundebehanler at det hastet noe J...... så de sa at de skulle gjøre det de kunne får at jeg skulle få den så fort som mulig. snakka men datakjeden eller amentio eller begge deler. før jeg bestilte hos advance. datamentio har ingen på lager å de viste heller ikke når de får inn igjenn. de lovet å ringe i går etter klokka 2 får å svare på et par andre spørsmål jeg hadde angående et par andre maskiner som kunne være aktuelt. men de ringte aldrig. mulig detta ikke er riktig tråd men datakjen`s butikk service nivå har gått kraftig ned i det sisste. virker som om de fleste av guttene å jentene som jobber der, jobber der stortsett bare som selgere. å ikke spessielt teknisk flinke. tidligere så var de fleste av de som jobba der veldig dyktige på å holde seg oppdater på det meste de solgte, kunne spørre om alt mulig rart å fikk som oftest veldig bra svar. i dag er det mere sånn at du stiller et spørsmål å selger ser litt rart på deg før vedkomende begyner å stottre noe sånt som... ehhh vel... det kan jeg sjekke opp. så går de på nettet mens kunden står der åsså leser de høyt det som står av detaljer under produktet å avslutter med at det ser jo veldig bra ut.

Advance derrimot svarte kjapt på alt å virket hgenuint interesert i det de holder på med.

siden det mest sansynelig ikke følger med ryggsekk til maskinen så tenkte jeg skulle se om denna her er stor nok. står i beskrivelse at det er plass till opptil 15.4 tommers maskin, msi`n er 15.6 så får se om det går. http://www.swissgear.eu/ecproduct_detail.asp?ID=3226&CatID=1146638&sCatID=1147048&ssCatID=1147050

sviss gear er jo utrolig solid å holdbart.. noen som har tillsvarende allerede eller bare har en formening om det? trøkk inn et svar..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...