Gå til innhold

Er Canon EOS 550D den samme som Rebel T2i


Anbefalte innlegg

Ruddle93; har lest kjapt gjennom tråden her, og inntrykket mitt er at du spør om anbefalinger; og går stikk motsatt vei. (Les merke på minnekort og butikk du handler fra).

 

Så anbefaler at du leser deg litt opp på kva dei forskjellige fagutrykka forteller deg, samt at du kan gi en stor takk til dei som prøver å veilede deg til eit godt kjøp her på forumet.

 

-Kim-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var Rebel T2i med 18-135mm linse på vei (fra B&H)

 

Jeg har enda ikke bestilt minnekort men det kommer til å bli Sandisk Extreme 32 GB

 

Men det jeg lurer på er filter, dette er vist noe jeg bør kjøpe ikke bare for bedre bilde men også for beskyttelsens skyld. Det jeg lurer på er hvilke filter jeg bør kjøpe og hva som passer til min linse Canon EF-S 18-135mm.

 

Og Lens hood er dette noe jeg bør kjøpe?

 

og jeg takker for all hjelp frem til nå :fun:

 

Og grip, bør jeg kjøpe sånn grip fra canon eller er uoriginal greit? Hvis jeg skulle kjøpe det?

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Denne gangen burde du være sikker på og få kameraet,bare du har nok penger igjen til og betale mva :)

 

Når det gjelder filter,vil du i utgangspunktet ikke ha bruk for noen,alle former for beskyttelse har kameraet innebygget spesielt mot UV stråler.En solblender vil hjelp mot strølys fra sterke lyskilder og beskytte mot fallskader,så det er veldig lurt og ha/bruke.

 

Det som kav være kjekt og ha av filter er sirkulært polariseringsfilter "PL-filter" for og få bedre kontraster og unngå refleksjoner fra vann og glass,men et PL-filter stjeler noe lys så du kan kun bruke det når situasjonen krever det.

 

Et gråfilter "ND-filter" er også fint og ha hvis man trenger lengere lukkertider i lys omgivelser.

 

Men du trenger ingen filter til og begynne med,det behovet dukker nok ikke opp før du begynner og forstå teknikkene ved fotografering.Det samme ved håndgrep,hvis du ikke føler behovet er det unødvendig.

Lenke til kommentar

Lens Hood (solblender) er en god idé - beskytter objektivet og forhindrer strølys fra sidene.

 

Om filtre beskytter er omdiskutert - jeg vil heller anbefale solblender. Kjøp og bruk solblender! :)

 

Filtre gir ikke automatisk bedre bilde - det gir derimot automatisk mer flare i motlys, spesielt billige filtre, og billige filtre gjør bildet regelrett dårligere.

Det finnes noen spesielle effektfiltre for spesielle formål, men det er for spesielt interesserte - gråfiltre (ND-filter) for lenger lukkertid, sirkulære polariseringsfilter for bedre kontroll på refleksjoner, etc.

18-135 har 67mm filtergjenger, så det skal i så fall være et filter som passer 67mm filtergjenger.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke bestilt minnekort men det kommer til å bli Sandisk Extreme 32 GB

Trenger du 32GB da? Jeg tror jeg heller hadde kjøpt 16GB. Eventuellt to.

 

Og grip, bør jeg kjøpe sånn grip fra canon eller er uoriginal greit? Hvis jeg skulle kjøpe det?

Jeg er av den holdning at grep bør være originalt. Men det er ikke noe du trenger nå med en gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hater B&H så sinnsykt mye at jeg blir helt kvalm!

1 uke etter at jeg har kjøpt produktet setter de ned prisen 100 dollar!! Tusen takk B&H, elsker dere å <3

 

Uansett når prisen settes ned vil det være noen som akkurat har kjøpt til gammel pris. Hvor mener du grensen skal gå egentlig, synes du at du bør få tilbake 100$ fordi du var uheldig og kjøpte til gammel pris?

 

Hva med han som handlet dagen før deg, hvordan bør han behandles? Eller de som kjøpte tre dager før prisen ble justert?

 

Tenk deg om.

Lenke til kommentar

Jeg hater B&H så sinnsykt mye at jeg blir helt kvalm!

1 uke etter at jeg har kjøpt produktet setter de ned prisen 100 dollar!! Tusen takk B&H, elsker dere å <3

 

Uansett når prisen settes ned vil det være noen som akkurat har kjøpt til gammel pris. Hvor mener du grensen skal gå egentlig, synes du at du bør få tilbake 100$ fordi du var uheldig og kjøpte til gammel pris?

 

Hva med han som handlet dagen før deg, hvordan bør han behandles? Eller de som kjøpte tre dager før prisen ble justert?

 

Tenk deg om.

 

Poenget var at jeg spurte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...