Rudde Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Hvilke objektiver? Det er mange objektiver som har USM. Det er bare en enkelt egenskap angående autofokussystemet. Ellers - du får mye i 7D - bedre skuddtakt, værtetning, autofokus, byggekvalitet+++ Det er snakk om denne linsen. Fokuserer 7D bedre/raskere en 550D? Trodde det bare kom an på linsen værtetning og byggekvalitet kan være en fordel ettersom jeg vil bruke det i steder som skibakken osv.. og jeg kommer helt sikkert til å greie å miste det i bakken (snakker av erfaring). 550D med USM linse for 1030$ (6 010 kr) eller 7D med USM linse for 1598$ (9 325 kr) begge med 16 GB extreme brikke. Er 7d verdt 3 200 kr mer? Hvis hovedsaken er å ta gode bilder og gjerne de litt fartsfylte i rask bildetempo,forsvarer 7D prisen. Jeg har aldri hatt bruk for raskere bildetakning en at jeg kan trykke på knappen en gang til etter at jeg nettopp trykket på den Men husker en gang i syden hvor jeg prøvde å fotografere ett lyn i 1 time og litt over 20 min, jeg greide ikke fotografere étt eneste lyn. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Skuddtakt: Her snakker vi om seriemodus, hvor du holder knappen inne. Ja 7D har bedre autofokussystem - flere punkter, bedre punkter og bedre følgefokus. Værtetning og sportsfotografi - tror du vil kunne få mye ut av en 7D. Fotografering av lyn - er egen tråd om dette. Glem reaksjonsevner og skuddtakt - her gjelder lang lukkertid og flaks. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Fotografering av lyn - er egen tråd om dette. Glem reaksjonsevner og skuddtakt - her gjelder lang lukkertid og flaks. Under det kraftige lynnedslagene som var her på Østlandet tidligere i sommer "1000 lyn i minuttet",hadde jeg totalt ca 1/2 time med eksponeringstid og fikk ikke med et eneste lyn,brukte ca 30 sec lukkertid. Endret 10. oktober 2010 av Nautica Lenke til kommentar
se# Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Fokuserer 7D bedre/raskere en 550D? Trodde det bare kom an på linsen 7D har som Trondster skriver en bedre autofokus enn 550D, men objektivet påvirker også autofokushastigheten. Hvordan 28-millimetern du linker til er på dette området vet jeg ikke, men generelt er USM optikk ganske bra. På den annen side er ikke 28mm det første jeg ville sett på for action-bilder, hvis det ikke er action du kan komme veldig nærme. Endret 10. oktober 2010 av se# Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Fokuserer 7D bedre/raskere en 550D? Trodde det bare kom an på linsen 7D har som Trondster skriver en bedre autofokus enn 550D, men objektivet påvirker også autofokushastigheten. Hvordan 28-millimetern du linker til er på dette området vet jeg ikke, men generelt er USM optikk ganske bra. På den annen side er ikke 28mm det første jeg ville sett på for action-bilder, hvis det ikke er action du kan komme veldig nærme. Kommer også til å bruke det mye allaround, derfor jeg ser på 28mm. Og vil ikke bildene bli store nok til at jeg lett kan kutte i de for å få vekk alt rundt? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Kommer også til å bruke det mye allaround, derfor jeg ser på 28mm. Og vil ikke bildene bli store nok til at jeg lett kan kutte i de for å få vekk alt rundt? Det er såpass mange megapixel i 550D/7D at du kan faktisk klippe endel og fortsatt beholde godt med informasjon i bilde. Når det gjelder 28mm vil det gi deg ca 45mm ekvivalent på Canon,det er bortimot normalbrennvidde. Den vil fungere på actionbilder tatt relativt nært,men hvis du står en 15meter eller mer unna tror jeg motivet vil bli for lite i selve bildet til og kunne bli fremhevet selv ved klipping. Fordelen med 28mm er at du er nødt til og lære deg fotografering på den harde måten "positivt". Jeg vil alltid anbefale nybegynnere og gå for en normalzoom først,det for og finne ut hva man virkelig trenger så objektivkjøpene blir mer veloverveid. Du har i utgangspunktet tre veier og gå når det gjelder en normalzoom. kjøpe en normalzoom"kit" for lite penger og bruke den en stund for å se hva man trives med angående brennvidder. kjøpe en normalzoom som gir deg bedre brennviddespekter en kitzoomen. kjøpe en normalzoom som er mer lyssterk,den vil gi deg bedre dybdekontroll i bildene og klarer raskere lukkertider. Skal man ha gode objektiver kan det fort bli dyrt,så det og se hva man trenger og ikke minst om fotografering er noe for deg synes jeg man burde overveie nøye. Endret 10. oktober 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Hey kjære forumbrukere, jeg ende opp med å bestille Canon 7D med 18-135mm linse, ikke spør meg hvorfor for jeg aner ikke hvordan jeg havnet her, men den er iallefall inne til bestilling... Uansett så lurer jeg på hvor raskt minnekort jeg trenger for seriefotografering, 8 fps RAW. Holder 60 MB/sek kort eller bør jeg gå for 90 MB/sek? Og hva skjer liksom hvis 60 MB/sek er for lite? tar den liksom 4 fps istedenfor 8 fps? Og hvor stort er egentlig ett RAW bilde fra Canon 7D i max kvalitet? Og denne testen indikerer at lexar er bedre en sandisk, noen erfaringer? Endret 20. oktober 2010 av Rudde93 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Og hva skjer liksom hvis 60 MB/sek er for lite? tar den liksom 4 fps istedenfor 8 fps? Og hvor stort er egentlig ett RAW bilde fra Canon 7D i max kvalitet? Korrekt, hvis bufferet i kamera er fullt og kortet ikke klarer å ta unna, senkes "skuddtakten", enkelt og greit! Hva mener du med størrelse, antall megapixler? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Og hva skjer liksom hvis 60 MB/sek er for lite? tar den liksom 4 fps istedenfor 8 fps? Og hvor stort er egentlig ett RAW bilde fra Canon 7D i max kvalitet? Korrekt, hvis bufferet i kamera er fullt og kortet ikke klarer å ta unna, senkes "skuddtakten", enkelt og greit! Hva mener du med størrelse, antall megapixler? Nei, jeg mente filstørrelse sånn i MB. Så hvor mange bilder greier den å ta på en buffer? Bør jeg gå for 90 MB/sek eller vil det bare bli overkill og 60 MB/sek vil holde? Fant dette som er betydelig billigere en Sandisk.. Og x400 tilsvarer 60 MB/sek om jeg ikke tar helt feil? Er det noen fordeler med å velge merkevaren sandisk fremfor noen andre? Eller denne på hele x600 :o Og hva er forskjellen på UDMA og UDMA 6, hvilken er best og hva er forskjellene? Endret 21. oktober 2010 av Rudde93 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Skuddtakten er like høy uansett kort. Kjappere kort kan bety at du får av et skudd eller to til før bufferet blir fullt, eller enda mer, at det tar kortere tid før bufferet tømmes så du er klar til ny omgang med maks skuddtakt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Skuddtakten er like høy uansett kort. Kjappere kort kan bety at du får av et skudd eller to til før bufferet blir fullt, eller enda mer, at det tar kortere tid før bufferet tømmes så du er klar til ny omgang med maks skuddtakt. Jamendaså, da tror jeg at jeg vil gå for 60 MB/sek om ikke Transcend fungerer da, det var jo veldig billig for 32 GB 90 MB/sek Men det er denne reviewen som bekumrer meg litt. Er dette noe å bry seg om eller har denne personen bare vært veldig uheldig eller er det kameraet hans? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Kjøper selv Lexar eller Sandisk - og bekymrer meg derfor heller ikke. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Pris indikerer kvalitet,hvis du anser bildene som viktig ville jeg kjøpt stabile anerkjente kort. Har også lagt merke til at "billigkort" gjerne skryter på seg litt høyere skrivehastighet er tilfelle virkelig er. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg må innrømme noe, jeg falt for lave priser og prøvde å kjøper fra en butikk med lave priser. Aka jeg hørte ikke på dere, men til mitt forsvar så var prisene såå lave.. Men de endte opp med å canselere orderen når jeg ikke ville kjøper noe overpriset ekstrautstyr fra dem. Så jeg jeg nå lurer på er om jeg skal kjøpe Canon 7D med 18-55mm fra den siden eller kjøper Rebel T2i med 18-135mm fra B&H??? Det ville jo vært dritkult å faktisk få 7D til den lave prisen.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Det er en grunn til at vi anbefaler B+H og Adorama. Butikker med lave priser er ikke alltid vedig seriøse - et triks er å google butikknavn + fraud. Da ser du fort hvor seriøs butikken er. Og det ser ikke ut som osm PhotoVideo Superstore er til å stole på heller. Hold deg til B+H, Adorama eller Amazon. Du sparer på det i lengden. edit: Dette bør ihvertfall få noen varselklokker til å ringe. Endret 26. oktober 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Wow, sjokkerende o_O Men jeg vurderte butikken fordi de hadde fått god rating på NexTag Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Wow, sjokkerende o_O Men jeg vurderte butikken fordi de hadde fått god rating på NexTag Det er viktig å sjekke mange steder. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Wow, sjokkerende o_O Men jeg vurderte butikken fordi de hadde fått god rating på NexTag Den ratingen var for god til å være sann. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Wow, sjokkerende o_O Men jeg vurderte butikken fordi de hadde fått god rating på NexTag Den ratingen var for god til å være sann. B&H har den å Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Når samme firma som selger varen anbefaler en nettbasert side som utdeler rewiews er det naturlig at de aldri har noe negative inntrykk der. Er faktisk flere som er skeptisk til nex tag,og normalt så pleier sånne "mistenkelige" sider og tilføre endel seriøse bedrifter for og legalisere "svindelen". Endret 26. oktober 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå