Noxious Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Det er ingen spillere som kan joine mine games når jeg spiller warcraft3 eller starcraft. Jeg har en Netopia 3351 ruter, SMC-EZ6505TX svitsj, norton personal firewall og windows XP. Jeg har åpnet port 6112 i ruteren, både TCP og UDP og deaktivert den innebygde firewallen i windows XP. Jeg har også deaktivert stealth blokking av porter i norton personal firewall, men det funker fortsatt ikke. For å si det slik så er jeg 99% sikker på at det er den netopia ruteren eller svitsjen sin feil, for jeg hadde ikke dette problemet da jeg hadde Telenor. (jeg endret ikke noen instillinger på maskinen da jeg bytta fra Telenor til NGT). Er det noen som kan tenke seg til hva problemet er? Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Sjekk ut http://relativt.net Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Jeg kommer meg ikke inn på ruteren via telnet. Den ber meg om å skrive navn og passord. På navn skriver jeg P<kundenr> (P+5 siffer) og på passord skriver jeg <passord> (8 siffer), så går det noen sekunder før den ber meg om å skrive navn igjen? Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Det er firewall`en som driver å kødder, har hatt samme problem før. Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Den innebygde firewall'en i ruteren mener du? Det virker ikke når jeg deaktiverer den heller... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 fanatastiskt noen med samme problem som meg. Jeg lurte på hvorfor i ****** kompisen min ikke fant meg i wc3! men nå har jeg funnet andre som har samme problemet. jeg får heller ikke koblet meg til ruteren gjennom telnet og å disable firewallen i routeren gjelper ingenting. Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Mitt problem er fixa. 1. Oppgrader firmware (fra "min side" på broadpark.no) 2. Deaktivere firewall (valgfritt, jeg gjorde det i alle fall. Deaktiver den fra "min side" på broadpark.no) 3. Logg deg inn på ruteren via telnet. Man må huske P (stor P) forann kundenr. Dessuten må man huske å trekke fra 10000 fra kundenr. noe som jeg hadde glemt. Hvis man har f.eks kundnr. 90254, så må man først trekke fra 10000, som blir 80254, da må man skrive P80254 som brukernavn når man skal logge på ruteren via telnet, passordet er på 8 siffer. Tilbake til det som var mitt problem: Når man sitter i LAN så må alle maskinene bruke forskjellige porter mellom 6112 og 6119. Hvis to maskiner bruker samme port så blir resultatet at ingen av de to maskinene klarer å hoste games. http://www.blizzard.com/support/?id=mdb0655p (se på "Routers and warcraft III") Lenke til kommentar
jokki Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 hvilke porter endra du på??? du måtte vel endre på noen av portene?? edit: fikk det med meg. endelig kan eg få sånn high id i edonkey/shareaza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå