galkozl Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Heisann! Er ny på dette forumet så tenkte jeg skulle lage en liste med det samme! Prøver ikke å lage en top liste av "verdens beste" filmer, men en personlig liste over hva jeg liker Kanskje dette kan være anbefalinger for noen! Jeg anbefaler hvertfall dem på det sterkeste! Her er 20 stk av blandet sjanger! Festen (The Celebration): 1998 Regi: Thomas Vinterberg The Three Colors Trilogy: 1993 - 1994 - 1994 Regi: Krzysztof Keislowski Le scaphandre et le papillon (The Diving Bell and the Butterfly): 2007 Regi: Julian Schnabel Gummo: 1997 Regi: Harmony Korine Red Road: 2006 Regi: Andrea Arnold Inland Empire: 2006 Regi: David Lynch Bronyenosyets Potyomkin (Panserkrysseren Potemkin): 1925 Regi: Sergei Eisenstein Polytechnique: 2009 Regi: Denis Villeneuve El Mariachi: 1992 Regi: Robert Rodriguez Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb: 1964 Regi: Stanley Kubrick Leaving Las Vegas: 1995 Regi: Mike Figgis Hunger: 2008 Regi: Steve McQueen Natural Born Killers: 1994 Regi: Oliver Stone The Squid and the Whale: 2005 Regi: Noah Baumbach Stroszek: 1977 Regi: Werner Herzog Angel Heart: 1987 Regi: Alan Parker The Mirror: 1975 Regi: Andrei Tarkovsky Citizen Kane: 1941 Regi: Orson Welles My Left Foot: 1981 Regi: Jim Sheridan Vozvrashcheniye (The Return): 2003 Regi: Andrey Zvyagintsev )))) Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg liker smaken din. Tarkovsky og Korine er ett stort pluss i min bok. I tillegg er Vozvrashcheniye absolutt en av mine favorittfilmer. Som bildet ditt indikerer så er fotoarbeidet helt magisk. Lenke til kommentar
galkozl Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Jo takk skal du ha! Harmony Korine er så absolutt en av mine favoritter. Gleder meg skikkelig mye til å skaffe meg Trash Humpers! Bildene i Return er helt fantastiske, hele atmosfæren i filmen også er vanvittig bra. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Velkommen til forumet Ser ut som vi har nokså lik filmsmak. Festen, Inland Empire og Stroszek er noen av mine favoritter også, mens Gummo og The Mirror har jeg et mer ambivalent forhold til. Skjønner hvorfor folk liker dem selv om jeg ikke gjør det. Skulle du forresten ha 75.000 kr til overs og en fremviser kan du kjøpe Trash Humpers på 35 mm her Lenke til kommentar
galkozl Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Haha, var inne å se på den istad! Hadde vært helt utrolig kult og hatt den, men tror jeg får nøye meg med dvd'n eller limited vhs'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå