TStyve Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hei! Som tittelen sier så ønsker jeg å include calendar.php inn i hovedsiden som jeg har. calendar.php er innstallert i phpBB2-forum, og fungerer der. Mitt ønske er å kunne bruke forumet til å legge inn events, og at de da kommer rett inn i oversiden som jeg har. Tenker da at siden skal hente siste fra calendar.php slik den normalt gjør i et forum, og vises slik den gjør i forumet. Grunnen til dette er at forumet er ikke åpent for allmenheten, og da er det dumt å linke rett inn i forumkalenderen. Noen som kan gi meg et tips her med tanke på hvordan dette gjøres? Regner med jeg må bruke include-funksjonen her, og evnt tilkobling til databasen? Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Har klart å implementere kalenderen slik jeg ønsker, men vil ha vekk rullegardinsmenyen som følger med. Som dere ser i koden under her så har jeg prøvd elimineringsmetoden for å få dem vekk, men det funket ikke. calendar.php define('IN_PHPBB', true); //define('IN_CALENDAR', true); $phpbb_root_path = './portal/'; include($phpbb_root_path . 'extension.inc'); include($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx); //@include($phpbb_root_path . 'profilcp/functions_profile.' . $phpEx); include($phpbb_root_path . 'includes/functions_calendar.' . $phpEx); // // Start session management // $userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX); init_userprefs($userdata); // // End session management // // // get parameters // // // set the page title and include the page header // //$page_title = $lang['Calendar']; //include ($phpbb_root_path . 'includes/page_header.' . $phpEx); // // get paramters // //$start_date = 0; //if (isset($_GET['start'])) //{ // $p_date = intval($_GET['start']); // $year = intval(substr($p_date, 0, 4)); // $month = intval(substr($p_date, 4, 2)); // $day = intval(substr($p_date, 6, 2)); // if (($year <= 0) || ($month <= 0) || ($day <= 0)) // { // $year = 0; // } // if (!empty($year)) // { // $start_date = mktime( 0,0,0, $month, $day, $year); // } //} //if (isset($_POST['start_month'])) //{ // $month = intval($_POST['start_month']); // $year = intval($_POST['start_year']); // if (($month > 0) && ($year > 0)) // { // $start_date = mktime( 0,0,0, $month, 01, $year); // } //} //if (empty($start_date) || ($start_date <= 0)) //{ // $start_date = mktime( 0,0,0, intval(date('m', time())), intval(date('d', time())), intval(date('Y', time())) ); //} // get the forum id selected //$fid = ''; //if ( isset($_POST['selected_id']) || isset($_GET['fid']) ) //{ // $fid = isset($_POST['selected_id']) ? $_POST['selected_id'] : $_GET['fid']; // if ($fid != 'Root') // { // $type = substr($fid, 0, 1); // $id = intval(substr($fid, 1)); // if ( !in_array($type, array(POST_FORUM_URL, POST_CAT_URL)) ) // { // $type = POST_CAT_URL; // $id = 0; // } // $fid = $type . $id; // if ($fid == POST_CAT_URL . '0') // { // $fid = 'Root'; // } // } //} // // template name // $template->set_filenames(array( 'body' => 'calendar_body.tpl') ); // Header //$template->assign_vars(array( // 'L_CALENDAR' => $lang['Calendar'], // 'U_CALENDAR' => append_sid("./calendar.$phpEx"), // ) //); display_calendar('CALENDAR_MONTH', 0, $start_date, $fid); // system //$s_hidden_fields = ''; //if (!isset($nav_separator)) //{ // $nav_separator = ' -> '; //} //$template->assign_vars(array( // 'NAV_SEPARATOR' => $nav_separator, // 'S_ACTION' => append_sid("./calendar.$phpEx"), // 'S_HIDDEN_FIELDS' => $s_hidden_fields, // ) //); // send to browser $template->pparse('body'); //include($phpbb_root_path . 'includes/page_tail.'.$phpEx); Her er et utsnitt av siden med rød innringet felt på hva jeg ønsker å ha vekk. I tillegg må jeg klare å få endret litt i css-fila slik at formateringen passer, men det får jeg prøve på selv når det andre er på plass. Endret 10. september 2010 av TStyve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå