Gå til innhold

Brenn Windows Til CD

Anbefalte innlegg

hei, har skaffet med Windows 7 Ultimate 64-bit, som kan brukes på så mansge PC'er jeg vill!

så lurer jeg på! hvordan får jeg det på en CD slik at jeg kan bare sette inn CDen inni pc'en og trykk Run Setup så starte det!(altså, brenne den på et vis)

Skal være på en DVD+R DL(Dual Layer) 8,5BG

jeg vet 8,5GB er nåkk!

alt jeg vill vite er hvordan klarer jeg det?

Takk :-)

Endret av erikboy95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar du har anskaffet deg Windows fra Microsoft, om dette kommer preinstallert på hd'en så er meningen at det skal kjøres via førstegangs oppstart, hvis dette ikke er tilfelle bør du ta kontakt med forhandleren der du lovlig kjøpte kopi av Windows 7 Ultimate og få ordnet opp i dette.

Lenke til kommentar

Windows 7 Ultimate har aldri blitt solgt i "familie" pakker (kun Home Premium)(ps,tilbudet er visst tilbake i visse land nå), så du kan UMULIG ha en Windows 7 ULTIMATE versjon du kan installere på så MANGE pcer du vil.

Du har, om du har kjøpt, en lisens, rett til å installere Win7 på EN pc. Skal du installere den på pc nr 2, må du avinstallere på pc1 først. Og det gjelder kun fullversjonen (og oppgraderings versjonen, om du har XP/Vista på pc2).

Windows 7 Ultimate (faktisk alle Win7 utgaver) tar ca 3 GB. Enhver versjon større enn dette er uoriginal.

Så ikke kom her å påstå at du har en lovlig Win7 versjon, for det blir bare for dumt. Om du har kjøpt en pc med Win7 ferdig installert på har du OEM versjonen, og den kan ikke flyttes. Har du kjøpt Win7 i butikken har du allerede platen.

Har du kjøpt Win7 i den engelske nettbutikken til Microsoft har du fått en .iso fil, som du kan brenne ut, og du har fått med instrukser om hvordan du gjør det.

Uansett er det fortsatt bare lisens til EN pc.

Blir små irritert på folk som deg som ikke vil innrømme det når folk helt klart ser hva du driver med, det finnes liksom ingen magisk Windows 7 versjon der ute som lar deg installere på 1.000 vis av pcer. (Du kan selvsagt kjøpe en volumlisens avtale med MS da, men da får du også .iso filen eller DVD platen, og instrukser om hvordan du brenner ut( men du får ikke en volumlisens avtale med MS i gave, den koster noen tusen for å si det slik, titusner altså opp til millioner av kroner).

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Så langt jeg veit har ikke microsoft kommet så langt i utviklinga si av microsoft.com/no til at du faktisk får lov til å kjøpe lisens online og laste ned image av cd. Så jeg vil tro at du nå sitter der med en ulovlig versjon, siden du for et par dager siden lurte på åssen du fikk en w7u over på usb for installasjon.

veldig rart det dær! ser ikke ut som at du vet så mye om det siden at min onkel har en Windows 7 som kan brukes på flere Pcer!

2B4U

Endret av erikboy95
Lenke til kommentar

Til tross for all den tåkete diskusjon etter post nr 1, vil jeg svare på spørsmålet om hvordan

man brenner Windows eller bedre sagt hvordan du lager en tilpasset installasjons CD for winPE

eller DVD for Windows.

Her er linkene til det:

http://www.microsoft...&displaylang=en

http://www.microsoft...11-39C26D3B3B34

http://www.microsoft...A5-5B50C657DE08

Linkene vil gi deg kunnskap og verktøy. Og kunnskap skaper uavhengighet, balanse og ryddighet.

Lenke til kommentar

veldig rart det dær! ser ikke ut som at du vet så mye om det siden at min onkel har en Windows 7 som kan brukes på flere Pcer!

2B4U

Om din onkel har en Windows 7 versjon som er en del av en volumlisens avtale, eller har en MAK key, så kan han uansett IKKE gi disse bort utover firmaet avtalen er laget med.

Og slike avtaler lages stort sett kun med Windows 7 Pro og Windows 7 Enterprise versjonene, så det er helt unaturlig at han har en volumlisens avtale på Win 7 Ultimate. Og MAK keyer finnes ikke til Ultimate.

Og det finnes ingen ekte Windows 7 plate som tar mer enn ca 3 GB, noe annet er hjemmemekket.

Se litt på bloggen min, trådene mine her, og ellers søk litt på nett, så ser du fort at jeg kan nokså mye om Windows 7, særlig aktivering etc. Ikke uten grunn at jeg har to av tre sticky tråder i Windows 7 forumet, og en egen blogg om Windows 7.

Lenke til kommentar

Så langt jeg veit har ikke microsoft kommet så langt i utviklinga si av microsoft.com/no til at du faktisk får lov til å kjøpe lisens online og laste ned image av cd. Så jeg vil tro at du nå sitter der med en ulovlig versjon, siden du for et par dager siden lurte på åssen du fikk en w7u over på usb for installasjon.

2B4U

Da er det godt at "eksperter" som deg kan forklare ting så "grundig" at selv jeg forstår det. Ikke kan jeg huske å ha sagt at W7U ikke kom som flerbrukerlisens, jeg bare påstår at du sitter og juger da du har lasta ned en versjon fra nettet som tar mer plass enn en vanlig DVD. Den onkelen din heter ikke tilfeldigvis The Pirate Bay? Bare kikka raskt innom der, og ene W7U ultimate versjonen der er på nesten 5gig. Den du "fikk" av onkelen din? Tror både jeg og alle de andre her inne har avslørt deg, og som myhken sier, ingen W7 plater som er originale er på mer en ca 3GB.

Veit ikke hvem det er som virker uvitende, jeg...

Lenke til kommentar

Traskas: Støtter deg 100% i dette. Vet at vi har en diskusjon gående om diskusjon.no skal bli mer liberale eller ikke ang slike temaer. Men at trådstarter direkte (eller indirekte) sier at vi er "dumme" og ikke vet hva vi snakker om, og han er den eneste i verden som har en super utgave av Windows 7 Ultimate (men selvsagt ingen DVD plate eller en skikkelig .iso fil) irriterer meg.

Da er det bedre å si at "jeg har lastet ned en kopi fra nett, og trenger hjelp til å få brent den ut", så kan folk avgjøre om de ønsker å hjelpe ham eller ikke.

Men ikke kall oss dumme, for alle her skjønner at det er snakk om en piratkopi.

Og de fleste oppegående personer som kan litt om Microsofts lisensbetingelser, vet at MS ikke har noen lisenstype som gir ubegrenset antall aktiveringer. VL avtaler og MAK nøkler har et tak de også. Og uansett, en privatperson har ikke en VL avtale med MS, det får man ikke skaffet seg. En MAK nøkkel, ja kanskje, men da til server utgaver via Technet/MSDN samt til Win7 Enterprise om du har pro utgaven av Technet. Den har likevel en grense på 500 aktiveringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...