Gå til innhold

Bør skolen prioritere gym mere enn i dag?


  

97 stemmer

  1. 1. Bør skolen legge mer vekt på gym?

    • Ja!
      52
    • Nei!
      11
    • Synes det er bra som det er.
      11
    • Vil ha mindre gym!
      5
    • Gym er unødvendig!
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Da syns jeg du kan holde deg On-topic. :)

 

Det er ikke min feil at diskusjonen ble dumpet over fra "ting som irriterer så grenseløst".

Men nå ble den nå det da. Kalles utvikling.

Lenke til kommentar

Jeg skulker ikke unna gymtimene, fordi det kommer på vitnemålet mitt og er relevant til opptak på videreutdanningen min. Jeg synes bare at det er dumt gjort at jeg må lide for at enkelte nordmenn er overvektige.

 

Kapasiteten til hva jeg klarer har allerede rent over, gymtimene topper det hele ved å gjøre meg fysisk utslitt i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg har full forståelse fra deres synsvinkel! Gym skadet ikke meg på barneskolen, ungdomsskolen, VG1 og VG2. Men nå som jeg har mye skole å ta igjen så ønsker jeg ikke å ha to "lusne" timer.

 

De to lusne timene gjør at jeg kommer hjem klokken 16:00 og jobber med lekser til leggetid.

Sånn er det bare. Timeplanen er ikke alltid rettferdig, men du kan ikke mene at gym er et unødvendig fag fordi du slutter sent på grunn av det. Det kunne like gjerne vært norsk eller religion du hadde på tampen av dagen. Jeg har 4 skoletimer pause hver mandag og torsdag fordi jeg har historie og religion i de to siste timene. De to timene gjør at jeg må kaste bort 4 timer i kantinen eller biblioteket, når jeg kunne vært hjemme og jobbet. Det innebærer også at jeg ikke er hjemme fra skolen før 16.00. Det betyr ikke at jeg mener de er unødvendige fag av den grunn. Det er en idiotisk timeplan, men thats it.

 

For øvrig er det ikke vits å klage over at du må sitte med lekser til leggetid, når du legger igjen x antall timer på forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er snakk om usle to timer i uka, personelig så får jeg ikke gjort noe på skolen fra 7-8 time når jeg har vært på skolen i 8 timer. Men når jeg har hatt gym i 2 timer fåt på dagen så går disse timene greit. Litt variasjon er alltid greit, gjør hverdagen lettere. Og får du spør, går VG3.

 

Og tar du opp 3 fag som privatist, eller leste jeg feil? For i så fall er egentlig alt din egen feil at du har så mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Du ser ikke poenget. Man trenger ikke gym på samme måte som matte. Hadde gym gått en fag vei med fakta om idrettsutøvere eller treningsformer, etc så hadde det kunne sammenlignes.

Gjør man vell. Ikke alle som har matte lengre enn grunnskole\vgs.

RLE trenger man heller ikke spesielt mye etter skolegang, skal man kutte det også?

Lenke til kommentar

Det som er det verste med gym er at man har et konstant press. Man må presse seg selv til randen skal man ha en god karakter (5-6). Det er ikke sunt for en kropp som ikke trener til vanlig.

 

Jeg vet ikke hva mer som kan legges til. Enten må gym bli kroppsfysikk og fokusere på fakta om trening eller bli en frivillig aktivitet.

 

Som om man ikke må presse seg gjennom alle andre fag hele året for en god karakter... Det er ikke sunt for en som ikke lager ligninger på fritiden å gjøre matte på skolen heller...

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Jeg har full forståelse fra deres synsvinkel! Gym skadet ikke meg på barneskolen, ungdomsskolen, VG1 og VG2. Men nå som jeg har mye skole å ta igjen så ønsker jeg ikke å ha to "lusne" timer.

 

De to lusne timene gjør at jeg kommer hjem klokken 16:00 og jobber med lekser til leggetid.

Sånn er det bare. Timeplanen er ikke alltid rettferdig, men du kan ikke mene at gym er et unødvendig fag fordi du slutter sent på grunn av det. Det kunne like gjerne vært norsk eller religion du hadde på tampen av dagen. Jeg har 4 skoletimer pause hver mandag og torsdag fordi jeg har historie og religion i de to siste timene. De to timene gjør at jeg må kaste bort 4 timer i kantinen eller biblioteket, når jeg kunne vært hjemme og jobbet. Det innebærer også at jeg ikke er hjemme fra skolen før 16.00. Det betyr ikke at jeg mener de er unødvendige fag av den grunn. Det er en idiotisk timeplan, men thats it.

 

For øvrig er det ikke vits å klage over at du må sitte med lekser til leggetid, når du legger igjen x antall timer på forumet.

 

Joda! Men kunne jeg fått noe faglig relevant istedet så hadde jeg tatt det. Jeg kunne heller tatt R1-timer da.

Lenke til kommentar

Det som er det verste med gym er at man har et konstant press. Man må presse seg selv til randen skal man ha en god karakter (5-6). Det er ikke sunt for en kropp som ikke trener til vanlig.

 

Jeg vet ikke hva mer som kan legges til. Enten må gym bli kroppsfysikk og fokusere på fakta om trening eller bli en frivillig aktivitet.

 

Som om man ikke må presse seg gjennom alle andre fag hele året for en god karakter... Det er ikke sunt for en som ikke lager ligninger på fritiden å gjøre matte på skolen heller...

Det er to helt forskjellige ting. Det er mange som sitter å slapper av istedet for å trene i fritida. Og når man da kommer til gymmen for å løpe i 2 timer, så er det STOR forskjell. Og likninger er noe vi lærer på skolen, og vi får mattelekser. Så du gjør forsåvidt likninger i fritiden.

Lenke til kommentar

Forskjell på fysisk og psykisk press.

 

Og fysisk er verre mener du? Tøv.

 

For noen er det absolutt det. Kommer selvfølgelig ann på hvilken grad. Jeg for min del, er absolutt ikke overvektig, jeg trener med vekter hver kveld før jeg legger meg, men en ting jeg alltid gruer meg til er 3000m. Å løpe og å vite at jeg MÅ presse meg mer, og i en god stund til er helt helt grusomt for meg. Jeg virkelig AVSKYR den følelsen man får når man presser kroppen på den måten. Det ville for meg vært bedre å kutte meg selv med en kniv. Helt seriøst. Og ikke bare er presset fysisk, men jeg går og tenker mye på det også. Dette ødelegger meg psykisk også.

Lenke til kommentar

Du ser ikke poenget. Man trenger ikke gym på samme måte som matte. Hadde gym gått en fag vei med fakta om idrettsutøvere eller treningsformer, etc så hadde det kunne sammenlignes.

ER DU HELT LOKA?!?!?

 

om jeg har planer om å bli naken modell trenger jeg faen ikke å vite hva (4^2-7)(15+7^3)4 blir?!?!?

 

Inlegget ditt irriterer meg grenseløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...