Ron Burgundy Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hei! Jeg har følgende pc, med nvidia gt240 skjermkort. Saken er den at dette kortet bare støtter to skjermer, målet er å få tre skjermer. Spiller litt bfbc2 og er fornøyd med ytelsen gt240 har der (sikkert ikke kjempebra, men mer enn nok for meg ) Jeg vil på en billigst mulig måte ordne en bra løsning for å få tre skjermer som sagt, og som jeg tror er vel det beste å gå for et radeon kort. Har blant annet sett på dette. Men vet lite om dette temaet, altså om det passer strømforsyninga mi, hovedkortet osv osv. Åpen for forslag her, men så rimelig som mulig, 2000 er ca maks Viktig at det er uten lag i et vanlig "kontormiljø" med tre skjermer FYLLT med vinduer, trenger ikke nødvendigvis bruke eyefinity under spill, kan deaktivere to av skjermene... PS. MÅ det være 2xDVI + displayport / DVI+HDMI+displayport, eller kan det være 2xDVI + hdmi. Det siste hadde vært gunstig så jeg slipper adaptere Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 ATI Radeon HD5850 Kommer litt ann på hvilken oppløsning du planer å kjøre, men ville ikke gått under med mindre du kun skal kjøre 3x1280x1024 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hvis du har hovedkort til det, kjøp et gtx460 og kjør korta i SLi. Da har du 3-skjermstøtte Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hvis du har hovedkort til det, kjøp et gtx460 og kjør korta i SLi. Da har du 3-skjermstøtte Nei Sli tillater ikke flere skjermer. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Stemmer, jeg som tenkte feil. Hvis han har plass til 2 skjermkort, kjøper et gtx460 og IKKE kjører de i SLi, skal det gå å få 3 skjermer til å virke. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Hvis du har hovedkort til det, kjøp et gtx460 og kjør korta i SLi. Da har du 3-skjermstøtte Nei Sli tillater ikke flere skjermer. Jo, NVIDIA Surround. http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/nvidia.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=58&p_created=1097091538&p_sid=qKtZgE9k&p_accessibility=0&p_redirect=&p_srch=1&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MzksMzkmcF9wcm9kcz0xMzImcF9jYXRzPTAmcF9wdj0xLjEzMiZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX25sJnBfcGFnZT0xJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9c3Vycm91bmQ!&p_li=&p_topview=1 Men OP ser på et kort til 1300,- 2x 460 blir jo 1000 - 1500,- dyrere. 5770 er vel et trygt kjøp i den prisklassen, som gir 3 skjerm støtte. Men går du opp til 5850 rundt ca 2100,- får du jo vesentlig bedre ytelse. 5850 vs 5770 vs GTX 260 test: http://www.guruht.com/2010/04/hd5850-vs-hd5770-vs-gtx-275260.html Endret 10. september 2010 av B-QL Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Kan være greit å vite hva slags innganger du har på skjermene + hva slags oppløsning du kjører dem på. Hvis du har tenkt å bruke 2000 kroner på skjermkort bare skjermkort er 5850 ett godt alternativ, men du må huske at det koster også med adaptere. Så er det 2000 du vil bruke totalt, inkludert frakt, adaptere og slik? eller 2000 på skjermkort uten frakt? Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Flott å se at folk kommer til unnsetning! Har funnet ut at jeg har dette kortet. Bare for å ha det på det tørre, prisen er ikke krise, men som student kommer alle kroner spart godt med. Tenker på summen totalt, inkl eventuelle adaptere og forsåvidt frakt, men der skiller det vel ikke så mye. Og ang dette med SLI osv, hvis jeg kjøper et bedre kort enn gt240, får jeg utnyttet dette da? Oppsettet har per nu to skjermer på 1080p, fullhd altså, med dvi og vga på begge. Den ene har hdmi i tillegg. Etterhvert skal det da kjøpes en lik til, men har en eldre lcd med 1280x1024 som jeg tester med først, for å forsikre meg. Om et nvidiakort til eller ati spiller ingen rolle, tar det som lønner seg (pris/kvalitet) men mest pris. Liker kanskje softwaren til amd best, men er ikke av betydning så lenge jeg har de samme muloighetene Edit: gt 240 støtter ikke sli??? Tror også hovedkortet bare har et slot som passer? Lite peiling på dette her gitt.. Men har evt sett på en annen løsning, men vet ikke om den er optimal: her Endret 10. september 2010 av Ron Burgundy Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Med det hovedkortet kan du kun kjøre 1stk skjermkort og nvidia sin løsning er forsatt ganske fersk og har endel sykdommer har jeg fått med meg mens Eyefinity er "gammelt" og vært på markedet en godt stund, itilegg trenger du kun 1stk skjermkort så det er det du må gå for .... Er veldig lurt å kjøre samme oppløsning og fysisk størrelse på alle skjermene som skal brukes ... Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Oeki Hva tror du om det flex kortet jeg linket til i siste post her? Vil det fungere og såfall greit, mtp strømforsyning og hovedkort og slik? Etter hva jeg har forstått er det ikke noe dårligere kort enn det jeg har... Som sagt, av spill spiller jeg bfbc2, men mer enn nok fornøyd med kortet jeg har på det (1 skjerm når jeg spiller), ellers multitasking (tidvis heavy), litt photoshop, film og ingen krevenede grafiske applikasjoner ellers. Planen er selvfølgelig å skaffe en tredje skjerm med 1080p, men ønsker å teste først med den jeg har hjemme for å være 110% sikker på at ting fungerer Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Et 5770 vil nok slite litt på 6120*1080 (med bezel fiks), selv kjørte jeg TriFire før med 5970+5870 fant ut at dette ble overkill og nå har jeg kun 5870 kortet og dette sliter litt til tider som i for eks. crysis med 3 skjermer og alt på maks. men det går jo utenom å gå for ille utover spill opplevelsen .... Men skal du skaffe det 3x1080p skjermer fraråder jeg deg å gå for noe dårligere enn 5850 og den ekstra 500 lappen er verdt det ! Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Okei, takk for tips Skjønner, men da kommer displayport adapter (aktivt) i tillegg da.. hmm, får se litt hva jeg gjør, men da har jeg i alle fall fått veiledning! Bezel fiks? Men det er spillytelsen du tenker på mot 5770? Men hvis jeg gamer kun på en skjerm og arbeider på tre til vanlig da, det vil vel bli en brukbar løsning. Så kan jeg evt game med tre skjermer og lavere oppløsning? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Er 3D ytelse jeg tenker på ja, om du kun spiller på senter skjerm evnt, på alle 3, men kun kopierer senterskjermen. Om du kan bruke VGA så skal det vist nok gå med passivt adapter, har også lest denne saken så virker det som om ATI har en billig adapter løsning ute å går i disse dager .... Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Okei, takk for all hjelp Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Vel du har 3 valg hvis du skal ha en tredje skjerm til ett ATI skjermkort. Enten må skjermen ha displayport inngang Eller du må kjøpe en aktiv DP-DVI adapter Eller du kan kjøpe en Aktiv DP-VGA adapter (som The Ghost beskriver som passiv , men du må passe på at denne er aktiv) Eneste unntaket er på det flex-kortet der, hvor du kan bruke DVI-DVI-HDMI, uten noe adaptere. eller DVI-DVI-DVI hvor den ene bruker en DVI-HDMI adapter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå