Nedward Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hva innebærer en såkalt 5-punkt sjekk av en transmitter?. Trenger ikke noen lang forklaring på hvordan den utføres, men skulle gjerne vite hva de punktene innebærer. Lenke til kommentar
cdonc Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Kort forklart:(med forbehold på om jeg husker feil) Du skal sjekke hvor korrekt responsen ifra transmitteren er. Målet er at den stiger i fra måleområdet 0-100% lineært med 4-20mA/0-10V alt utifra hva slags signal du jobber med. Med en 5 punkt sjekk så setter du opp 5 punkter der du måler input signal og output signal. F.eks. Du skal måle 0-100 mbar. Da blir 4mA :0 mbar 8mA :25 mbar 12mA:50 mbar 16mA:75 mbar 20mA:100 mbar Dette mater du inn i ett Excel ark/graf ark og tegner en skråstrek gjennom hvert krysningspunkt for de ulike verdiene. Deretter plotter du inn målte verdier og ser avviket ifra den "perfekte" streken. Endret 9. september 2010 av cdonc Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Takker for svar!. Da var det ikke det jeg trodde en 5-punkt sjekk var. Trodde det hadde noe med feilsøking å gjøre. Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 har noen en 5 punktsjekk skjema som jeg kan få? finner ikke en ferdig laget for Xcel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå