Arve-Oslo Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei.. Jeg har tenkt på et førstegangs kamera for å sette meg inn i digitalfotografering. Nå selges Fujifilm EX20 - - 2 mega pixels. - 8 MB minne - 4 X zoom - jpg format og avi (video) - USB tilkobling - Fujifilm FinePix Viever - redigerings program - LCD skjerm ( 1.6 tommer) - AA batterier - mulighet for 128 Mb via noe som heter SMART MEDIA minnekort tror jeg --- ? Er SMART MEDIA et ukurant minnekort? --- ? Er 2 mpx litt for lite til hobby bruk? --- ? Kan bruke oppladbare batterier når det bare står AA batterier? noen som vet ??? :smile: Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 --- ? Er SMART MEDIA et ukurant minnekort? --- ? Er 2 mpx litt for lite til hobby bruk? --- ? Kan bruke oppladbare batterier når det bare står AA batterier? SmartMedia er udgående, men da der findes rigtig mange kameraer verden over, der bruger dette format, vil de formodentlig være at finde på markedet mange år fremover. Dog vil priserne nok stige noget. Og med 2 mpx vil et 128 mb kort være nok, medmindre du skal på ferie. Der laver man mange flere fotos end normalt, men så kan du jo købet et ekstra kort. 2 mpx vil række hvis du ikke tænke på at lave fotoprints større end 10 x 15 cm - et meget alm. format for fotoprint. A4 format vil som udgangspunkt normalt kræve 3-4 mpx, men jeg har dog på mit gamle 2 mpx kamera med held printet dem i en antagelig kvalitet i A4. Det kan dog kræve lidt forbedring af billederne i et billedbehandlingsprogram først. Opladbare batterier Det ved jeg ikke. Men ældre kameraer har ofte en relativ ringe batterilevetid i forhold til nye modeller og kan det ikke bruge genopladelige batterier, vil jeg være betænkelig ved at købe det. Nye kamerae til rimelig pris Nikon Coolpix 2100 har jeg set på edb-priser.dk til en små 2200 kr. Den bruger compact flash - det mest almindelige hukommelseskort, som er til at få til rimelige priser. Bruger anmeldelserne på edbpriser.dk tyder på det er et ok kamera. Imaging Resoruce anbefaler kameraet - se her: http://www.imaging-resource.com/WB/WB.HTM?...M?view=dp_begin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå