Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan noen bekrefte at dette ikke er som det skal?(pictures inside!)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en ASUS G73JH 17.3" HD+(http://www.gs.no/produkt.php?id=40281) for snart 2 uker siden, og den krasjer 24/7 i sc2. Etter mye om og men avgjorde jeg at det ikke var software, overoppheting eller en kjent feil, så jeg bestemte meg for å bruke angrerett.

Og så, i dag, dagen før jeg skulle levere den inn, mens jeg drev å pakket den inn, la jeg plutselig merke til noe jeg ikke tenkte over før. Jeg husker at jeg så det når jeg pakket den ut, uten å reagere på det. Se på disse bildene, tatt under laptopen fra hver side.

http://tinypic.com/r/2hg7at1/7 - Alt ser ut som det skal fra denne siden

http://tinypic.com/r/nh0uo/7 - men fra den andre siden...

http://tinypic.com/r/246nza0/7 - ...

Dette kan da ikke være bra? Ser ut som om noen gjorde en dårlig jobb med å skru den fast. Kan dette være grunnen til all krasjingen?

Endret av tt_rss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at maskinen har fått seg en smell i transporten, kanskje falt ned et stykke.

Jeg anbefaler deg å ta opp dette med selger og få den testet.

Nå finnes det strengt tatt ikke noen bedre maskin til den prisen så å bytte den inn i noe annet forkommer meg som noe fånyttes.

Maskiner kan krasje av så mangt men vanligvis er det software av en eller annen art som er synderen. At det skulle være maskinen som tryner spillet ditt er rett og slett litt søkt såfremt den da ikke har fått en smell under transport.

Lenke til kommentar

Det kan være at maskinen har fått seg en smell i transporten, kanskje falt ned et stykke.

Jeg anbefaler deg å ta opp dette med selger og få den testet.

Nå finnes det strengt tatt ikke noen bedre maskin til den prisen så å bytte den inn i noe annet forkommer meg som noe fånyttes.

Maskiner kan krasje av så mangt men vanligvis er det software av en eller annen art som er synderen. At det skulle være maskinen som tryner spillet ditt er rett og slett litt søkt såfremt den da ikke har fått en smell under transport.

Ja, software er vanligvis synderen, men i dette tilfellet er det neppe software. Den krasjer med ati drivers, windows update og sc2 installert på en ellers 100% clean install. Jeg har tatt recovery 2 ganger og det samme problemet oppstår. Ingen andre har dette problemet med sc2(jeg har sjekket tech support forumene der opp og ned for å finne lignende problemer). Jeg er 99% sikker på at det er en hardware feil, og når jeg da kikker under maskinen og ser at bunnen ikke ser ordentlig skrudd fast engang så styrker dette mistanken min.

Vi snakker forresten om en helt vanvittig type krasj. Maskinen blir stripete og lager en konstant error-aktig biping helt til jeg skrur av(selv om den innimellom velger en mer vanlig variant med sort eller blå skjerm).

Endret av tt_rss
Lenke til kommentar

Høres veldig ut som om maskinen har fått en saftig smell.

Rapporter til selger og håp at de godtar en såpass sen tilbakemelding. Det burde strengt tatt være merker på esken etter et slikt fall, men det kan jo være at den har landet på flasken og da er det jo ikke sikkert at esken ble ødelagt.

Lenke til kommentar

Etter de bildene å dømme ser det ikke ut som laptopen har fått seg en smell, men heller som at noe er dårlig montert eller noe slikt. Sjekk i manualen hva som er under det dekselet, virker som deksel for RAM eller hard disk eller noe slikt.

Her kan du se hva som er under det dekselet, kan nesten se ut som at hard disken har løsnet. Du finner bildet litt ned på siden.

Lenke til kommentar

Har sett dette med dekselet mange ganger. Faktisk på min egen laptop også. Dette er gjerne i forbindelse med når de skrudde sammen maskinen eller satt i mer minne i den. De har bare ikke fått dekselet på plass i hakene sine, men dette skal ikke skape kræsjing. Hadde maskinen tatt et heftig stup og blitt skadet på den måten hadde du sett det på innpakingen, hvertfall noe så hardt som at det skulle få dekselet til å sprette ut slik.

Har du faktisk sjekket temperaturene med et program i det du fyrer opp SC2? Har du testet andre spill også?

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Har de slurvet med å sette dekselet på, kan de ha slurvet med RAM birkkene også som er under samme deksel. Det kan jo muligens forklare krasjene, men ikke helt da. Du vil ikke gjøre noe galt om du åpner det dekselet for å sjekke tilstanden under. Jeg hadde uten tvil åpnet dekselet med det samme jeg hadde sett noe slikt. Man bryter ingen garanti med å gjøre det.

Lenke til kommentar

Har sett dette med dekselet mange ganger. Faktisk på min egen laptop også. Dette er gjerne i forbindelse med når de skrudde sammen maskinen eller satt i mer minne i den. De har bare ikke fått dekselet på plass i hakene sine, men dette skal ikke skape kræsjing. Hadde maskinen tatt et heftig stup og blitt skadet på den måten hadde du sett det på innpakingen, hvertfall noe så hardt som at det skulle få dekselet til å sprette ut slik.

Har du faktisk sjekket temperaturene med et program i det du fyrer opp SC2? Har du testet andre spill også?

Ja, temperaturene går aldri over 67.5. Jeg har ikke testet andre spill da jeg ikke spiller andre spill.

Har de slurvet med å sette dekselet på, kan de ha slurvet med RAM birkkene også som er under samme deksel. Det kan jo muligens forklare krasjene, men ikke helt da. Du vil ikke gjøre noe galt om du åpner det dekselet for å sjekke tilstanden under. Jeg hadde uten tvil åpnet dekselet med det samme jeg hadde sett noe slikt. Man bryter ingen garanti med å gjøre det.

Vel, nå er det slik at vi har 14 dagers angrerett i Norge, så jeg har snakket med butikken og leverer den inn i morgen så jeg slipper å bry meg om dette. Føler at dette er en bedre løsning ettersom jeg er svært lite lysten på å slite med support på en helt ny laptop, spesielt med tanke på at jeg drar til utlandet i 3mnd om en uke. Det store spørsmålet er hvorvidt jeg skaffer meg en ny laptop av samme slag eller en ny variant. Med andre ord, spørsmålet er om det er noe galt med hardwaren eller om jeg vil jeg få samme problemer om igjen.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at du trygt kan kjøpe en Asus G73JH igjen. Du har nok bare vært uheldig og fått en "mandags" bærbar. Da jeg kjøpte min Alienware M17x, var jeg happy som bare det, men etter 2 - 3 dager begynte den å tulle noe fælt. Den låste seg, krasjet, nektet å starte og vet ikke hva. Restaurerte den til fabrikk kondisjon ørten ganger, men hjalp ikke en dritt. Til slutt tok jeg kontakt med Dell support og det kom en fyr hjem til meg og skiftet hovedkrotet. Etter det har den vært helt topp, ingen problemer i det hele tatt. Veldig fornøyd med M17x maskinen.

Så det at den G73JH som du kjøpte var dårlig snekret sammen, betyr ikke at Asus G73JH er en dårlig laptop, langt der i fra. Du har nok bare vært uheldig som sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...