Gå til innhold

Til kreasjonister: Hvorfor skapte Gud neandertalerne?

Anbefalte innlegg

Det er ikke mulig at du har så vanskelig for å forstå disse enkle tingene, Tenklitt

Forklar hva du mener da, du er jo så mystisk

mystisk ?

Du bærer mer og mer preg av å være i et eventyrland, Tenklitt

Skal vi ta en avstemning og se hva forumet mener om hvem som er i eventyrland av meg og deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig, vi er jo ikke Guder. Men det sies at mennesket er perfekt ikke sant? Jeg mener, hvis Gud virkelig skapte oss, burde vi ikke da være perfekt? Hvorfor får vi kreft, auto-immune sykdommer, AIDS, HPV, MS og Parkinsons? Burde ikke vi vært immun mot slike ting? Ettersom verken vi eller bakterier og virus utvikler oss burde det jo være fint mulig for Gud, som tross alt har skapt alt å kunne vite kuren for disse også? Han vet vel utmerket godt hvordan AIDS-viruset muterer konstant og burde derfor vite hvordan vårt eget immunforsvar skal ta seg av det. Men det skjer jo likevel ikke. Hva er galt her? Er vi ikke perfekt likevel? Jeg vil heller si at dette er store designfeil. Det burde heller ikke funtes briller, for øyet er jo det mest perfekte ifølge kreasjonister. Vil ikke si at langsyn og kortsyn er perfelt.. Faktisk er det svært lite perfekt. Alle sykdommer vi har indikerer at menneskekroppen er langt fra perfekt, den er faktisk utrolig imperfekt. Og det vitner jo til sloppy arbeid av Gud?

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål, går aldri tom for spørsmål :)

IHS, er mennesket skapt i Guds bilde? Betyr det at mennesket er perfekt?

Nei, et bilde er et bilde (ikke orginalen)

Selvfølgelig, vi er jo ikke Guder. Men det sies at mennesket er perfekt ikke sant? ..

Nei hvem sier det ?

Ja der har du enda en ting, hvordan kan det ha seg IHS at virus blir mer resistente? :whistle:

Ja er det beviset ditt på evolusjonsteorien :!:

Lenke til kommentar

@IHS

Litt tilbake til topic:

Hvis Adam og Eva var de første menneskene, var de da som vi er i dag mer eller mindre, eller var de som en mindre utviklet form av oss?

(EDIT)

Ja er det beviset ditt på evolusjonsteorien :!:

Ja, enda et klart bevis at liv tilpasser seg omgivelsene, eller finner du noe galt i denne enkle men unektelige vitenskapelige faktaen? (du kan gjerne forklare hvorfor du synes det er morsom istedet for å sluntre deg vekk med fjas please?)

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Ja er det beviset ditt på evolusjonsteorien laugh.gif

Ett av uendelig mange. Et virus kan da ikke mutere IHS? Det strider jo mot teoriene dine? Et virus kan ikke mutere og bli resistent mot kroppens eget forsvar. For hva vil da skje over en periode på tusen år? Da ender vi kanskje opp med en ANNEN art av viruset! Og det er ikke mulig?

Du svarte heller ikke på hvorfor mennesket er så dårlig designet av Gud.

Lenke til kommentar

@IHS

Litt tilbake til topic:

Hvis Adam og Eva var de første menneskene, var de da som vi er i dag mer eller mindre, eller var de som en mindre utviklet form av oss?

utviklet ?

De var høytstående mennesker.

Ok jeg glemte et øyeblikk at du ikke forstår hva utvikle betyr. Beklager det..

Da mener jeg; var de helt like genetisk som vi er i dag? Ville Adam og Eva kunne blandet seg inn i vårt samfunn i dag uten at noen hadde tenkt over det?

Lenke til kommentar

@IHS

Litt tilbake til topic:

utviklet ?

Da mener jeg; var de helt like genetisk som vi er i dag? Ville Adam og Eva kunne blandet seg inn i vårt samfunn i dag uten at noen hadde tenkt over det?

Akkurat som alle hunderasers stamfar ikke var helt genetisk lik dagens hunderaser. Var heller ikke alle menneskerasers stamfar helt genetisk lik dagens menneskeraser.

For hver rasekrysning som skjer, endres det genetiske materialet seg.

Lenke til kommentar

Ok, for å snu litt på det så har det jo blitt bevist at vi mennesker kan utvikle resistens mot virus.. Så hva har du å si til det? Utvikler og tilpasser livet på jorda nå seg etter som omgivelsene/omstendighetene forandrer seg eller står fortsatt alt stille?

@IHS

Litt tilbake til topic:

utviklet ?

Akkurat som alle hunderasers stamfar ikke var helt genetisk lik dagens hunderaser. Var heller ikke alle menneskerasers stamfar helt genetisk lik dagens menneskeraser.

Men hvis det bare finnes en rase til å begynne med, hvordan kan da det oppstå flere raser med det første?

Lenke til kommentar

Ja er det beviset ditt på evolusjonsteorien laugh.gif

Ett av uendelig mange. Et virus kan da ikke mutere IHS? ...

Hva har et virus sitt egenskaper med elefanter og menneskers egenskaper å gjøre ?

Helt absurd tankegang.

Forstår ikke hva du mener? Virus går jo inn i kroppens egne celler og forkler seg der så immunforsvaret ikke finner det. Dette skjer jo hos både mennesker og andre dyr. Deretter er det kanskje noen fåtall virus som overlever immunforsvaret og blir dermed mer resistente. Så formerer de seg igjen og avkommet arver dermed disse egenskapene. Over tid får vi et virus som er i stand til å stå imot immunforsvaret. Er ikke dette utvikling da?

Lenke til kommentar

Ok, for å snu litt på det så har det jo blitt bevist at vi mennesker kan utvikle resistens mot virus.. Så hva har du å si til det? Utvikler og tilpasser livet på jorda nå seg etter som omgivelsene/omstendighetene forandrer seg eller står fortsatt alt stille?

At kroppen hele tiden skaper antikropper (imunforsvaret) er ikke evolusjon, bare et helt ordinært forsvar.

Lenke til kommentar

@IHS

Litt tilbake til topic:

utviklet ?

Men hvis det bare finnes en rase til å begynne med, hvordan kan da det oppstå flere raser med det første?

Det var to hunder. Den ene hunden var svart mens den andre var hvit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...