Gå til innhold

PC starter ikke opp etter installasjon av radeon 5850

sebter

Anbefalte innlegg

Har ikke fiklet med oppgradering av stasjonær pc på et par år, men fant ut at jeg ville kjøpe nytt skjermkort til maskina. Da jeg satte inn det nye kortet (Sapphire Radeon 5850) og startet opp maskina kom det ikke noe bilde på skjermen. Når jeg prøvde med begge 6 pins strømkontaktene i kortet så var det ikke noe liv i kortet i det hele tatt, men hvis jeg prøver med bare den ene 6 pinsen i så snurrer i det minste vifta på skjermkortet, men fortsatt ikke signal til skjerm via dvi-kontakt. Det virker på en måte som om maskina heller ikke booter skikkelig opp (uten at jeg kan si det sikkert i og med at jeg ikke har bilde :-)) Kan det være HK som ikke er kompatibelt med skjermkortet. HK er Asus P5N - E SLI?. Kortet jeg byttet ut var et GT8800,

Endret av sebter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende en oppgradering av bios hadde vært på plass. det fungerer nå, men maskina bruker lang tid på å "komme i gang" ved oppstart og restart. Virker nesten som om den står på stedet hvil en god stund før den i det hele tatt begynner å boote opp(teller opp minne, kobler til devicer osv.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...