Gå til innhold

Har jeg rett på betalt ferie sommeren etter jeg sluttet hos arbeidsgiver?

GLN

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet hos en arbeidsgiver i 2 år, og sluttet da jeg begynte som læring nå i august. Så sa min mor at jeg bare har rett på 2 uker(halv ferie) fra min nåværende arbeidsgiver siden jeg bare kommer til å jobbe der 1/2 år nå i 2010. Har jeg da krav på å få 2 uker betalt ferie fra min forrige arbeidsgiver sommeren 2011? Den tidligere jobben var medarbeiderstilling på 25%.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke betalt ferie. Du får feriepenger, dvs du får litt mindre i lønn resten av året og disse pengene får du utbetalt siste lønningen før fellesferien med mindre noe annet er avtalt. Vanlig sats for feriepenger er 10,2% (tror jeg det var) av din totale lønn i fjor.

Lenke til kommentar

...disse pengene får du utbetalt siste lønningen før fellesferien med mindre noe annet er avtalt. Vanlig sats for feriepenger er 10,2% (tror jeg det var) av din totale lønn i fjor.

Husk også at ved avsluttede arbeidsforhold er det forholdsvis vanlig at disse opptjente feriepengene blir utbetalt sammen med siste ordinære lønnsutbetaling.

Lenke til kommentar

...disse pengene får du utbetalt siste lønningen før fellesferien med mindre noe annet er avtalt. Vanlig sats for feriepenger er 10,2% (tror jeg det var) av din totale lønn i fjor.

Husk også at ved avsluttede arbeidsforhold er det forholdsvis vanlig at disse opptjente feriepengene blir utbetalt sammen med siste ordinære lønnsutbetaling.

Det er sant, men utifra teksten til ts høres det ut som en fulltidsjobb, og jeg regner med han definitivt ville lagt merke til en, la oss si 25000(Ved en årslønn på 250 000) ekstra på lønningen ;)

Lenke til kommentar

Det er sant, men utifra teksten til ts høres det ut som en fulltidsjobb, og jeg regner med han definitivt ville lagt merke til en, la oss si 25000(Ved en årslønn på 250 000) ekstra på lønningen ;)

Du glemte visst setningen "Den tidligere jobben var medarbeiderstilling på 25%", og da kan du gange de eksempelvise 25.000 med 25% og få ca. 6.000... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...