frode8 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Begynte i ny jobb den 30 August, og skulle bli satt på fastlønn fra den 1 September. Da jeg fikk lønnsslippen på mail, har jeg fått betalt for 30 og 31 August, men ikke for September. Noe som man skal få utbetalt forskuddsvis den 12 hver måned, bare ikke jeg? Lurte da på hvordan jeg skal ordne dette? Kommunen jeg jobber i er flink å gjøre feil med lønningene, men ikke i å rette de opp med det første... Er med i Fagforbundet, kan de hjelpe? Regner med at det ikke hjelper å høre med sjefen, da han vil si at jeg får det utbetalt på neste lønn. Og denne Kommunen er imot forskuddsbetaling, så hvordan skal jeg få betalt husleie, billån og studelån??? Kjenner at jeg er mektig irritert!!! Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg har sjelden hørt om folk som får utbetalt lønnen forskuddsvis. De aller fleste får utbetalt etterskuddsvis, jeg får f.eks utbeltat den 7 hver mnd, eks 7 september for det jeg jobbet i august. Ofte er det dog mulig å ta et forskudd på lønnen opptil 50% av "neste" lønning. Tror jeg. Skyt meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Kommunen forskuddsbetaler. Det er bare ved vikariat og annet som gjør at stillingen ikke kan gjennomsnittsberegnes som betales etterskuddsvis. I hvert fall i Kristiansand. Jeg ville hørt med sjefen, da jeg fikk medhold da jeg pratet med min sjef i nøyaktig samme situasjon. En, to og vips, så hadde jeg en full måneds betaling. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 I kommune (i alle fall der jeg jobber) får du halv måned på forskudd, og halv måned på etterskudd. Det vil si at 12 september så får du lønn for hele september. Synes derfor det er rart at trådstarter har fått utbetaling for bare 2 dager. Da jeg startet i jobb i midten av august i fjor fikk jeg for halve august og hele september på første lønn som var 12. september. Det skal være mulig å få ett "forskudd" for deg, hvorpå dette blir avregnet mot neste lønn. Dette har lite å si for deg da du uansett bør få 2 månedslønner neste gang (for sept. og okt). Om dette er gjennomførtbart kommer an på hvor firkantede de er på lønningskontoret ditt. Vil anbefale å ta det opp med sjefen. Det pleier faktisk å hjelpe. Det å bruke fagforbundet dersom din arbeidsgiver stiller seg på bakbenene er vel bare rett og rimelig. Du har jo som du allerede har nevnt noen økonomiske forpliktelser som løper. Lenke til kommentar
frode8 Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Jobber i kommunen, så det er som sagt over, halve mnd forskuddsbetalt. Får vel prøve i morgen tidlig å høre med sjefen. Burde jo kunne ordnes rimelig lett, men er ikke bestandig lønningskontoret i denne kommunen er så medgjørlig. De vil nok holde pengene lengst mulig tilbake, slik at de tjener på rentene... Selv om de ikke har lov til det. Så får håpe det ordner seg. Endret 9. september 2010 av frode8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå