Gjest gjest Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 I løpet av den siste måneden, så har det hendt flere ganger i uka at jeg har våknet i løpet av natta, å at den ene armen min har vært helt "lam". Jeg klarer ikke å røre på den, så jeg må bruke den andre armen til å løfte den så den "våkner". Det hele er over på ca 1 minutt. Det har skjedd veldig ofte i det siste, men aldri før. så hva kommer dette av? Kjenner jeg blir litt redd når jeg våkner og armen er "lam". Noen som har vært ut for noe lignende? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Ligger du på siden og sover? Høres ut som du ligger på armen din, slik at blodtilførselen stanser. Da føles den lam, fram til blodsirkulasjonen er i gang igjen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Ligger du på siden og sover? Høres ut som du ligger på armen din, slik at blodtilførselen stanser. Da føles den lam, fram til blodsirkulasjonen er i gang igjen. Mange som tror at man stanser blodtilførslen, men om den stopper over lengre tid kan det faktisk være dødlig, kan få både blodpropp og blodforgiftning. Det som faktisk skjer er at du presser på nervene, dette gjør at armen "dør" Lenke til kommentar
Gjest gjest Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Ligger du på siden og sover? Høres ut som du ligger på armen din, slik at blodtilførselen stanser. Da føles den lam, fram til blodsirkulasjonen er i gang igjen. Det har jeg tenkt på, men når jeg har våknet, så har armen ligget slik at jeg umulig kunne ligget på den. Det bekymrer meg litt. Lenke til kommentar
darket Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Mye veier du TS? Jeg er litt overvektig, og jeg kan ikke ligge som jeg vil, da får jeg bare vondt i ledd, og blodtilførselen stopper og jeg våkner opp i hytt og pine. er vel bare 10 kg overvektig.. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg er ikke overvektig, så det er ikke grunnen. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Akkurat det samme har skjedd med meg flere ganger.. Akkurat som du beskriver. Det har ikke bekymret meg så mye, men det er utrolig skremmende første gang det skjer.. Og av til andre ganger. Tror ikke det har noe med overvektighet å gjøre, med tanke på at jeg kun veier 62kg, 174 høyde. Tror ikke det skal være noe seriøst, som sagt så skjer det fordi blodet stanser og ikke rekker videre til hånda. Bare lurer på noe, har du lange armer? For det har jeg, kan det kanskje være en ulempe? For det tar lengre til for blodet å nå hånda, osv.. Har ikke peiling på hva jeg prater om. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 har ikke lange armer nei, heller korte. bare synes det er så rart at det skjer så ofte nå. det har aldri skjedd før liksom. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hvis jeg sovner med hendene oppover, så sovner de. Samme hvis jeg ligger på siden noen ganger. Lenke til kommentar
Lolrik Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Tja, det kan kanskje være en mild form for søvnparalyse? Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Søvnparalyse er noe helt annet, men det er lett å misforstå da navnet kan være ganske beskrivende for det trådstarter snakker om. Du har nok hatt for mye vekt på armen mens du sov. Endret 9. september 2010 av Akira Kurosawa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå