Dimitrij Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Jeg hadde min VW Polo på totalservice for nesten en måned siden. Siden alt av olje og filter ble skiftet har jeg ikke brydd meg med å peile oljen på en stund. Jeg sjekket oljen istad og da så det ut som om det var altfor mye oppi der. Oljen var ca en cm over maksnivå. Jeg har ikke merket noe rart når jeg har kjørt og oljetemp-måleren i bilen har ikke vist noe uvanlig. Oppkjørselen vår heller svakt mot høyre, kan denne skjevheten ha noe å si? Er dette noe jeg burde bekymre meg over? Jeg vil jo tro at de vet hvor mye de skal fylle på et verksted. Endret 9. september 2010 av Dimitrij Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg hadde min VW Polo på totalservice for nesten en måned siden. Siden alt av olje og filter ble skiftet har jeg ikke brydd meg med å peile oljen på en stund. Jeg sjekket oljen istad og da så det ut som om det var altfor mye oppi der. Oljen var ca en cm over maksnivå. Jeg har ikke merket noe rart når jeg har kjørt og oljetemp-måleren i bilen har ikke vist noe uvanlig. Oppkjørselen vår heller svakt mot høyre, kan denne skjevheten ha noe å si? Er dette noe jeg burde bekymre meg over? Jeg vil jo tro at de vet hvor mye de skal fylle på et verksted. Ja, sjekk på ett flatt sted. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Bilen bør stå på et flatt sted. Motor bør også ha stått noen min før du peiler olja om den har vært kjørt. Det er også viktig at du trekker peilepinnen opp, tørker av, setter nedi, og så leser av når du først da drar den opp igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå