Gå til innhold

CPU er vill!

Yahte

Anbefalte innlegg

Nå, etter et par uker med mitt nye hk (Asus A7N8X Deluxe) og min nye CPU (xp 2500+) så har CPU begynt å gå berserk! Den bruker 100% av CPU på alt den gjør.. som når f.eks. imesh ligger i bakgrunnen, bruker den 90% bare på det... og sånn er det med ALT... hvis jeg ikke kjører noe så bruker faktisk bare "explorer.exe" en haug, tempen er på en 50 grader... Jeg har prøvd å reinstallere Windows, men samme problemet..

Jeg håper noen har svar til meg! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde det samme problemet sjølv...CPUen brukte 100% konstant og alt gikk selvfølgelig tregt som bare det...

Problemet mitt var at eg hadde eit virus som brukte all kapasiteten til CPUen...alt eg trenge å gjere var å gå inn i oppgavebehandling og lukke eit program, som var viruset. Eg fikk tak på eit virusprogram og fjernet det...så var alt ok.

Veit ikkje om du kan ha noe lignende, men du kan jo alltids ta ein virussjekk og oppdatere virusprog om det er nødvendig.

Lenke til kommentar

Ja, det følger med imesh. Gå inn i oppgavebehandling og skjekk om det er et program som heter winnet eller noe sånt under prosesser. Avslutt denne prosessen. Last ned adaware for å få fjernet drittet fra maskina. Hadde akkurat det samme problemet for en uke siden...

Lenke til kommentar

Kjenner til den "Imesh-buggen" - winnet.exe, jeg har fjernet det og HELE imesh, reinstalla windows... men probbet er der fortsatt...

Jeg scanner pc-en for virus hver uke, og har siste oppdatert norton systemworks '03...

Lenke til kommentar

brukerfeil det er helt sikkert

dere er så dumme, ingen kommer noen sinne til å skjønne seg på at man ikke skal bruke imesh eller andre sånne jallaprogs! Kjør i såfall ftp..

Last ned adAware, det skal gjøre saken bedre..

finner den sikkert på www.download.com --> søk

Lenke til kommentar

brukerfeil det er helt sikkert

dere er så dumme, ingen kommer noen sinne til å skjønne seg på at man ikke skal bruke imesh eller andre sånne jallaprogs! Kjør i såfall ftp..

Last ned adAware, det skal gjøre saken bedre..

finner den sikkert på www.download.com --> søk

hhahahahaaa, you took the words out of my mind man.

men jeg tviler på at adaware vil finne programmet som spiser cpuen din. det jeg vil foreslå er å opne opgavebehandling og se hvilken .exe fil som spiser cpuen din. du vil kanskje finne winnet.exe eller cmd32.exe. winnet kan du bare avslutte og slette (søk etter filer). cmd er litt mere vrien. last ned et form for antivirus og scan.

*.exe = program

cpu = central prosessing unit

adaware = et program som finner dritt på pcen din (og fjerner det)

antivirus programer = selfexplainory

men(!), det det kan også være prosessoren din som er i ustand. så når du er sikker på at det ikke er en av programmene dine som spiser cpuen så kan du gå til butikken der du kjøpte cpuen/dataen og klage.

Lenke til kommentar

Ufff! blir lei av å bli sett på som idiot her...

Hmm, kødder du!? er *.exe = proram!?!

****** da.. som sagt det har IKKE noe med imesh å gjøre, buggen er der fortsatt etter formatering av disk, installe win på nytt UTEN Imesh, kanskje dårlig eksempel å bruke imesh i begynnelsen, siden det ER mange buggs der.... Og du andre, som ikke skjønner hvorfor bruke imesh etc. og ikke bare ftp.. det er ikke alle som vet om bra ftp - servere... osv... orker ikke diskutere det nå, men uansett.. =)

Takk for svarene i alle fall da =)

Lenke til kommentar

iMesh er ikke så elendig som så mange vil ha det til... Installer Spybot og den fjerner alt tullet som følger med i iMesh... Har selv aldri hatt noen problemer med at iMesh suger noen større mengder ressurser... Kan godt kjøre spill og sånt mens iMesh tusler og går i bakgrunnen... Aldri hatt noen spyware problemer heller... Gjelder bare å passe på at man har sikra seg mest mulig mot det rotet der... Norton Antivirus og Spybot...så er du ganske trygg... Og jeg tørr påstå at 90% av PC brukere har tillgang til 1000 ganger flere filer via iMesh (eller winmx, kazaalite, shareaza osv.) enn via FTP...det er stort sett folk i bestemte kretser, eller som har bestemte kontakter, som får alt mulig med max hastighet når som helst via FTP...og de er som regel veldig glade i å briefe med det :p

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har løsningen på ditt problem.

Når du innstalerer imesh innstalerer den et "spyware" program på PCen din.

Det bruker utrolig med CPU. Husker ikke helt hva det heter.

Har gjort dette før , prøv og track opp det programmet og søk etter det i windows. slett alle filer som tilhører dette programmet.

Lenke til kommentar

Ser at mange her har foreslått at du åpner "Task Manager'n" for å finne hvilken prosess som har gått berserk. Der finner du ut hvor mange % CPU en prosess bruker nå, samt hvor mye tid hver prosess har brukt opp igjennom tidene. Hvis det er et softwareproblem, bør du kunne finne det ut her ... (System Idle Thread er "snill", bare sier ifra, no offense ment)

Ellers kan du sjekke om CPU Internal Cache/ CPU Cache er satt til DISABLE i bios. Da blir maskina fantastisk treg, og følgelig vil selv simple programmer spise CPUtid som det skulle vært godteri, og du ville få den effekten som du beskriver. Sjekk også at CPU sitter fysisk godt nok fast. Du kan også prøve å reset'e BIOS, bare for å få sjekket at ingen teit liten konfigurasjon har forårsaket dette...

Til slutt, men fremdeles utrolig viktig; HVA gjorde du rett før maskina ble slik den er nå? Eller i tiden før den ble sånn ... DER kan du ha løsninga ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...