OPL Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Har nå fått delene til pc'n og satt inn alle komponentene, men jeg sliter litt med kablene til ssd og harddisken. Jeg har koblet til en sata kabel til ssd som går til hd og til psu'n igjen, men skal den ikke kobles til HK også ? Det er 9 sata kontakter på HK. Den eneste kabelen jeg finner som passer der er den som går fra sata tilkoblingen i front på kabinett. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Du veit det at en harddisk trenger strøm OG signal? Så hvis du har koblet strøm på alle diskene, trenger de fortsatt S-ATA kabler som går fra harddisken til hovedkortet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 SSD og Sata-harddisker trenger 2 kabler. 1) strømkabel fra powersuply. 2) signalkabel fra hovedkortet. Slik jeg leser ditt innlegg har du ikke benyttet signalkabel fra hovedkortet. Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Har du koblett til en rød ledning ? (sata) Lenke til kommentar
OPL Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Finner ingen rød ledning Lenke til kommentar
OPL Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Der fant jeg den, hadde gjømt seg under tv bordet. De er blå foresten. I samme pakke lå den en flatkabel, skal jeg bruke den til noe? Lenke til kommentar
OPL Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 2 ting jeg lurer på: Det er en 4 pins kontakt fra psu som jeg ikke finner noe sted og koble inn, trenger jeg den ? Jeg har 9 sata kontakter på HK hvem av de skal jeg bruke til harddiskene og hvem skal jeg bruke til sata kontakten fra kabinettet ? Lenke til kommentar
OPL Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Noen som vet ? Lenke til kommentar
OPL Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Har nå et annet problem, har startet opp og er i bios nå. Prøver å sette first boot device til ssd, men det står bare "hard disk" der og en rekke andre valg. Men på Hard disk boot priority så står ssd som nr 1 og hard disk som nr2 Hvorfor finner den ikke ssd på first boot device ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå