Gjest ts Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 det har vært over mellom meg og min eks en liten stund. Vi er fortsatt venner og snakker sammen med jevne mellomrom, så vi har holdt kontakten. Jeg har fortsatt sterke følelser for henne og har holdt kontakten med det håpet at hun vil gi forholdet en ny mulighet. Følelsene mine har ikke forandret seg men håpet forsvinner sakte med sikkert. For å bevege meg videre vil jeg bryte kontakten helt. Er det en god måte å gjøre dette på som samtidig viser at jeg vil være åpen for en gjenforening? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Kort og greit: Nei det er ikke noen grei løsning på det. Endret 9. september 2010 av b-real Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Ved å holde god kontakt med henne blir følelsene aldri å forsvinne. Er selv i samme situasjon. Du kan selvfølgelig fortsette på denne måten, men sjalusi blir fort et faktum så snart hun begynner å rote rundt med andre gutter, eller får seg ny type. Du kan enkelt og greit forklare henne at det blir for vanskelig for deg siden du fremdeles har følelser for henne. Hvem vet, kanskje hun vil savne deg? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 For din del vil det være best å kutte all kontakt å få henne ut av ditt liv ja. Du trenger ikke tenke på om dere blir sammen igjen, det blir ikke til å skje. Move on Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Hadde en lignende hendelse med en jente for en stund siden (hun var ikke en eks, men jeg var veldig interessert i henne). Etter lang tid med dansing rundt grøten tok jeg mot til meg og sa det til henne at jeg var interessert. Hun sa da at hun hadde forelsket seg i en annen. Vi vekslet ord på mail, av alle ting. ikke spør hvorfor, det er OT. Der og da visste jeg at den eneste måten jeg kunne komme meg videre på var å bryte kontakten. Jeg brøt kontakten med hun jeg var interessert i da jeg skjønte at alt håp var ute. Og utifra hvordan det hadde utviklet seg mellom oss (lang historie som er helt uvesentlig i denne sammenhengen) var det den beste løsningen. Hørte noe rykter fra en felles bekjent at hun var litt sår på grunn av at jeg brøt kontakten, men det er ikke min sak i det hele tatt. Jeg kom meg videre, og nå er hun bare redusert til et lite minne som ikke påvirker livet mitt lenger. Så jeg vil nok si at det beste er å bryte kontakten helt, ellers kommer du deg aldri videre. Så lenge det er sterke følelser i bildet kan man ikke få til et velfungerende vennskap. Og hvis hun blir sur fordi du vil komme deg videre, er det hennes problem. Husk at hun har ingen rett til å kreve at dere skal ha kontakt hvis du føler du må bryte kontakten for å gå videre. Det er kjipt der og da, men du vil komme styrket ut av det. Det går ikke an å ha sterke følelser for en person og vite at man ikke har sjans i havet, og samtidig ha kontakt med den personen, slik at man blir minnet på det hele tiden. Endret 10. september 2010 av stigfjel 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 eller får seg ny type. Jeg er der nå.. @Stigfjel: Det går ikke an å ha sterke følelser for en person og vite at man ikke har sjans i havet, og samtidig ha kontakt med den personen, slik at man blir minnet på det hele tiden. - Jo det går ann. Trust me. Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Stor takk til alle som har tatt seg tid til å svare @b-real: Det er nok sant. Men jeg føler det må være en måte som er bedre enn en annen. Målet er å gjøre det på en voksen måte hvor jeg kan forlate en slik situasjon med hodet hevet og hun (forhåpentligvis) ikke tenker mindre om meg. Ganske enkelt fordi jeg gjerne vil at hun skal gi oss og meg en ny sjanse. @^Th0mas^: Det er noe jeg tenker på. For tanken på hun sammen med en annen er ikke noe jeg liker. Hadde jeg ikke hatt følelser for personen ville dette selvsagt ikke vært et problem. Det er nok det beste å si da jeg er ærlig og sier det på en bra måte. Det bør vel bli sagt ansikt til ansikt? @Gypsy: Jeg har tenkt på det lenge og det føles som den beste løsningen. At hun vil gi oss og meg en ny sjanse er det nok ingen stor sjanse for. Men om jeg kutter kontakten synes jeg det er greit å gjøre det på en voksen og ordentlig måte (slik jeg har forklart tidligere). Hadde jeg ikke brydd meg ville jeg ikke tenkt noe over hvordan det blir gjort. @stigfjel: Det er en lei situasjon. Veldig synd det ikke gikk bedre for deg. Håper du får et bedre resultat neste gang . For meg er det du forklarer hele problemet. Jeg har prøvd å holde kontakten og slå meg til ro med at det fortsatt er hyggelig at vi er venner men blandes slikt med fortiden vi har og mine sterke følelser blir det ikke et godt resultat for meg. Slik du skriver blir jeg hver gang minnet på hva jeg har mistet. For meg er ikke dette den beste løsningen. Ønsker hun å gi oss og meg en ny sjanse vet hun at det bare er å ta kontakt. @Bluewaffle96: Jeg har bekjente som er i en slik situasjon. Det er på ingen måte en optimal løsning men de aksepterer det og klarer å leve med det. Men jeg tror, for de fleste, innerst inne, at det ikke er noen som virkelig trives med det og at det for de fleste er sårt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 @Bluewaffle96: Jeg har bekjente som er i en slik situasjon. Det er på ingen måte en optimal løsning men de aksepterer det og klarer å leve med det. Men jeg tror, for de fleste, innerst inne, at det ikke er noen som virkelig trives med det og at det for de fleste er sårt. Jeg syntes ikke det er noe "gøy" akkurat, men greier bare ikke å drite i det. Kjipt men sant. Lenke til kommentar
StinaStina Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg føler det er vondt når noen bare bryter pang opp og sier at de ikke ønsker kontakt mer, spørs når det skjer i forhold til når man har truffet hveandre osv..... Om det skjer brått eller etter lang tid. Selv så har jeg opplevd at menn bryter kontakten brått , rett etter en sexakt foreks.... Det er sinnsykt vondt..... Mens en annen han holdt kontakten, og da kom jeg over han fortere selv om han holdt kontakten, - ble vennskapelig mer... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 @b-real: Det er nok sant. Men jeg føler det må være en måte som er bedre enn en annen. Målet er å gjøre det på en voksen måte hvor jeg kan forlate en slik situasjon med hodet hevet og hun (forhåpentligvis) ikke tenker mindre om meg. Ganske enkelt fordi jeg gjerne vil at hun skal gi oss og meg en ny sjanse. Teori og praksis...teori og praksis...man ønsker selvsagt det men det skjer alltid noe Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Ute av synet, ute av sinn. Bryt kontakten, og du skal se at sakte men sikkert forsvinner hun fra tankene dine. Det er jo selvfølgelig ekstremt vanskelig, og man skal være sterk for å bare plutselig ikke snakke med personen som betyr mest for deg uansett hvordan situasjonen er. Men, prøv. Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Takk for enda fler svar @Bluewaffle96: Nei det er absolutt ingen enkel situasjon og jeg forstår det ikke er enkelt å bryte kontakten. Jeg håper det ordner seg for deg til slutt. @b-real: Det er sant. Men noen ganger må man bare håpe at ting går som planlagt. Det er lov å krysse fingrene hvertfall. @Nyskjerrigperen: Det vil ikke være enkelt å la vær å prate med hun, det er sikkert. "Ute av synet, ute av sinn" er slik jeg også tenker for det er hvertfall umulig slik situasjonen er idag. Hvertfall for meg. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Det ble slutt med meg og fruen for 4 måneder siden, men vi har ennå ikke brutt kontakt. Ting fungerer i grunn veldig bra, men det blir bare bråk når enten jeg eller hun styrer med det motsatte kjønn. I grunn føler jeg at vi er i et åpent forhold, selv om vi bare er "venner" så har vi sex, overnatter, bruker mesteparten av fritiden på hverandre osv. Vi var ute på byen i helga, og ei veldig pen jente begynte å flørte med meg. Det var like før hun ga oss begge juling. Jeg måtte ta henne med ut på en "time out" og minne henne på om at det var hun som gjorde det slutt med meg, ikke omvendt. Vi ble (som vanlig) venner igjen kort tid etterpå, og ting er ennå i samme kjør. Venter bare på dagen hun finner seg ny type, jeg lover dere at vi ikke blir å klare å ha kontakt med hverandre når dette skjer. Fatter i grunn ikke hva vi holder på med. Hun vil ikke ha meg som type, men hun vil jammen ikke kvitte seg med meg heller. Hun sier at hun gjerne vil ha en fremtid med meg, men at hun vil rase fra seg først. Selvfølgelig sitter ikke jeg på sidelinjen og venter på at hun skal bli ferdig å rase. Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 En liten ting jeg lurer på rundt dette med å bryte kontakten, lufte mine tanker. Ansikt til ansikt er vel egentlig den eneste og beste måten? Spørre om å møtes og så si det som det er. Vi er jo ikke barn lenger og jeg føler telefonsamtaler, sms, msn, etc, blir en veldig barnslig måte å bryte på. Er noen uenig i dette? @^Th0mas^: Det er helt klart en vanskelig situasjon og på noen måter lik den jeg selv befinner meg i. Jeg vil tro det beste er å bare kutte kontakten selv om det er utrolig vanskelig. Selv har jeg holdt ut med et håp om at vi kan gi forholdet en ny sjanse, starte med blanke ark. Mange finner tilbake til hverandre etter et brudd, men for meg ser det ikke ut til at det vil bli en realitet. Slik jeg ser det vil hun nok ha deg i livet sitt, men ønsker samtidig friheten til å gjøre det hun selv vil, inkludert utforske med andre gutter og samtidig ha deg som sikkerhetsnett. En ting er å beholde kontakten slik dere gjør og jeg tror det er en god måte å se om man kan finne tilbake til hverandre. Men blander man inn personer av det motsatte kjønn slik dere gjør blir det, etter min mening, bare destruktivt og ender bare i tårer og krangler. Jeg håper posten ga litt mening men vet ikke hvor mye den hjalp. Jeg er langt fra flink med denne type ting men tenkte å gi det en sjanse. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Jeg vet jeg burde bryte kontakten med ekskjæresten, men jeg blir neppe å gjøre det med det aller første. Er utrolig glad i henne, og håper at ting blir å ordne seg en vakker dag, men det vil tiden vise. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Det beste for deg vil etter min mening være at du bryter kontakten helt og kommer deg videre. Det er som folk sier ekstremt vanskelig, og kanskje vil du gå rundt å være deprimert pga. i mange måneder fremover. Men til slutt vil dette gå over, og du er klar for en ny start. Det er en grunn til at det ikke funket da dere var sammen. Det dummeste man kan gjøre etter en breakup er å se seg blind på personen man var sammen med, og ikke åpne muligheten for alternative løsninger. Du kommer ikke ha det noe bra med deg selv om du fortsetter å hige etter noe du innerst inne vet er uoppnåelig, og den dagen hun kanskje får seg en ny kjæreste, har du det bedre uvitende. Det er flere fisk i havet folkens, og man kan ikke regne med å finne den riktige med en gang. Som mye annet baserer kjærlighet og forhold seg på trial and error prinsippet. Det er også en grunn til at vi har så mange skilsmisser i dag som vi har. Kanskje er dette fordi folk tvinger seg selv til å tro at noe skal gå, selv om de åpnebart innerst inne vet at den trenden kommer snu før eller siden. Nei, bryt kontakten og kom deg videre. Jeg vet hva jeg snakker om Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Det er vanskelig for meg å akseptere at det med all sannsynlighet er over for alltid mellom meg og eksen, samtidig som jeg vet denne innstillingen ikke vil hjelpe meg med å bevege meg fremover. Jeg får avslutte dette kapittelet og akseptere at det er over og håpe jeg snart vil finne en ny person å dele livet med. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Bare husk at det er svært viktig å ha noe å gjøre i denne perioden. Ikke sitt hjemme og depp. Få deg en hobby, spill gitar, sosialiser, ha deg ut på byen. Sitt bare for all del ikke alene hjemme, for da kommer du bare inn på feil tanker og så blir alt kjipt og trist. Uansett, lykke til! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Nå vet ikke jeg hvordan det er med dere og eksene, men føler jeg har et litt spesielt forhold til min. Hun er på mange måter min beste venn, noe som gjør det svært vanskelig å bryte kontakten med henne. Hun sier støtt og stadig at hun en dager håper at vi tilbake til hverandre, og det gjør ikke akkurat ting så mye enklere. Vi har hatt noen situasjoner der jenter har likt meg, og der hun har drevet på med andre gutter. Hver gang dette skjer blir det mye krangling og sjalusi, noe som selvfølgelig ikke er bra. Vi sender hverandre natta -og morgenmeldinger, ringer hverandre veldig ofte, henger mye sammen på fritiden osv. Lenke til kommentar
Gjest ts Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Bare husk at det er svært viktig å ha noe å gjøre i denne perioden. Ikke sitt hjemme og depp. Få deg en hobby, spill gitar, sosialiser, ha deg ut på byen. Sitt bare for all del ikke alene hjemme, for da kommer du bare inn på feil tanker og så blir alt kjipt og trist. Uansett, lykke til! Virker som gode ideer det ja. Det behøver jeg I løpet av helgen får det bære eller briste. Det føles som hjerte er i ferd med å rives ut og kjørt over på nytt. Nå vet ikke jeg hvordan det er med dere og eksene, men føler jeg har et litt spesielt forhold til min. Hun er på mange måter min beste venn, noe som gjør det svært vanskelig å bryte kontakten med henne. Hun sier støtt og stadig at hun en dager håper at vi tilbake til hverandre, og det gjør ikke akkurat ting så mye enklere. Vi har hatt noen situasjoner der jenter har likt meg, og der hun har drevet på med andre gutter. Hver gang dette skjer blir det mye krangling og sjalusi, noe som selvfølgelig ikke er bra. Vi sender hverandre natta -og morgenmeldinger, ringer hverandre veldig ofte, henger mye sammen på fritiden osv. Jeg kjenner meg faktisk igjen i alt du skriver. Foruten at vi har vært mye sammen i fritiden og det har vært begrenset med meldinger men mye kontakt over msn da hun har blitt sammen med en gutt. Hun har faktisk vist tegn til sjalusi når hun har mistenkt at andre jenter har vist interesse. Jeg tror mye av det som er skrevet også vil gjelde for deg. At du vil få det bedre, på sikt, ved å bryte kontakten. Selv om det er helt jævlig å måtte gjøre slikt. Jeg har det på ingen måte enkelt. Det føles som jeg ødelegger alle sjanser for en gjenforening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå