Gjest Melkesjokolade Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Okei, poster anonymt da jeg har venner på forumet. Dette er case'en, jeg kom for ikke veldig lenge siden hjem fra ett lengre utenlandsopphold. Fikk ved dette oppholdet en kjæreste, dette gikk ikke så veldig bra, da jeg flyttet tilbake til Norge og hun sitter igjen 7000 km alene, så alt ble lagt opp til at jeg gjorde det slutt. Samtidig begynte jeg å få kontakt med en annen jente, hun er i den samme situasjonen som jeg satt i. Hun er da sammen med en gutt flere hundre kilometer unna, men i motsetning til meg, i samme kontinent. Hun er på stadiet hvor hun fullstendig ikke bryr seg om han, bare venter på å finne riktig tidspunkt på å gjøre det slutt. Vi har over en lengre periode planlagt å gjøre ting sammen, blant annet film, middag, bake, gå på byen sammen, gå på tur, trene, osv osv... you name it. Det virker som at det har utviklet seg mer komplisert, da hun hele tiden minner meg på at hun hele tiden glemmer kjæresten sin når vi snakker, og meldingene avsluttes alltid med hjerter, tenker på deg, kyss osv... Det kan virke som at vi havner i den kjente friend zone, men det har jeg overhodet ikke noe i mot. Da det å ha henne som venn er noe jeg liker svært godt, men hadde fremedeles ikke klaget på om noe mer hadde skjedd. I hvertfall, helgen kommer opp og planen er et hun skal bo her. Ting kommer til å skje, kan ikke noe for å stoppe det. Men det jeg lurer på er om det er "safe", med tanke på at A vil føre til B... Og plutselig sitter jeg i en situasjon der jeg har stjålet noens kjæreste. Det har skjedd tidligere, men ikke noe jeg ønsker igjen. Etisk riktig er det vel å ikke gjøre noe, men er det fremdeles mulig and go for it? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Helst skal du vel be henne om å gjøre det slutt først. Men er ikke ditt ansvar, så kjør på om du føler for det. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hva var det som skjedde forrige gang og gjør at du ikke ønsker å gjenta det? Om hun velger å gå lengre med deg enn det som er "etisk riktig", er det hennes valg og ikke ditt, så kjør på. Etter min mening har du tvilsom kommet i vennefellen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå