Agentspoon Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg har nettopp kjøpt meg HTC Desire sammen med et 16GB micro-SD kort. Jeg ønsker at denne skal fungere også som en MP3-spiller, og vil derfor overføre store deler av musikksamlingen min over til den. Problemet er bare at mye av kolleksjonen min er i høykvalitetsformatet FLAC. Jeg ønsker helst ikke å konvertere til et annet, dårligere format. Hvordan kan jeg isåfall få Android til å støtte avspilling av dette? PS: Hadde vært fint om jeg ikke trengte en ny tredjeparts avspiller. Jeg liker nemlig funksjonen å ha albumgrafikk på mens jeg spiller, og synes at den vanlige avspilleren ser bra ut. Dersom det ikke er mulig å implementere støtte direkte, er jeg likevel åpen for uansett hva dere måtte finne ut at er det beste alternativet. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Så vidt jeg vet finnes ingen avspiller som støtter .flac for android ennå - bortsett fra denne? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Du vet ikke om FLAC eventuelt blir støttet fra grunnen av i Android? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Ikke i de versjonene som har kommet til nå, i hvertfall. Du får nok satse på en app for å ta seg av denslags - skulle ikke vare så lenge før noen lager et avspiller med et mer snasent ui og med støtte for det meste, tenker jeg. Men jeg vet jo at du er ikke er alene i ønsket om bedre lossless støtte i Android, og utviklerene har blitt gjort oppmerksom på denne mangelen. Endret 9. september 2010 av thomit 1 Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Du kan bruke andless: http://code.google.com/p/andless/ Kjedelig gui, men virker fint. Eneste problemet jeg har hatt er at det kan komme opp "initialization error" noen ganger når jeg spiller musikk på bilstereo over bluetooth, da må jeg deaktivere bluetooth på mobilen, starte musikken, så aktivere bluetooth igjen, så virker det Meridian player virker også, men den er mye større, og mer fancy. Endret 14. november 2010 av A.Dent Lenke til kommentar
Torhaccc Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Meridian støtter Flac. Synes det er en bra medieavspiller, og har aldri hatt noe problem med den. Gratisversjonen får du bare 2 widgets med, 1x4 og 2x4. Bruker du de få kronene det koster for betalversjonen, får du med 2 widgeter til på 3x4 og 4x4 som viser albumart. Lenke til kommentar
groov Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Du kan bruke andless: http://code.google.com/p/andless/ Kjedelig gui, men virker fint. Eneste problemet jeg har hatt er at det kan komme opp "initialization error" noen ganger når jeg spiller musikk på bilstereo over bluetooth, da må jeg deaktivere bluetooth på mobilen, starte musikken, så aktivere bluetooth igjen, så virker det Meridian player virker også, men den er mye større, og mer fancy. Hehe, lossless over Bluetooth. 2 Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hehe, ja det er langt ifra supert! Men av og til er det praktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå