ChrML Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Har Windows Vista 64-bit på PC-en. Hovedkortet heter Asus P5N-D 750i. Har 3 S-ATA disker og har akkurat montert den fjerde (WD Caviar Green 2TB). Gikk inn på MMC og begynte å formatere den nye disken i hurtigformat. Men da får jeg bare en feilmelding etterhvert. Prøvde å ta en full formatering, men da fryste den på 54%. Installerte Acronis Disk Director og prøvde å formatere via det. Men får bare "Disk write error" etterhvert. Lastet ned HD Tune og kjørte en scan på disken. Viser seg at den ikke klarer å lese eller skrive til noen blokker etter litt over 50% av disken. Alle før er i orden. Kan dette være et kompatibilitetsproblem imellom OS / hovedkort og harddisken som ikke klarer å kommunisere addresser litt over 1TB eller er harddisken jeg har fått defekt? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Du har benyttet deg av dette? http://www.wdc.com/en/products/advancedformat/ Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Du har benyttet deg av dette? http://www.wdc.com/en/products/advancedformat/ Nop. Trodde ikke den var nødvendig i Vista? Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Er du sikker på at du ikke har en disk med dårlig sektor. Jeg ville ha testet den og eventuelt klaget til butikken om du finner noe feil på den. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Har testet den med HD Tune. Alle sektorene fra 54% av disken og utover rapporteres å være "Bad". Endret 9. september 2010 av ChrML Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Høres ut som en defekt disk. Prøv med DLG Diagnostic. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Det er prøvd. Sector error. Får bare sende den tilbake da Takk for hjelpen forresten! Endret 9. september 2010 av ChrML Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå