Gå til innhold

Hvor lenge kan en bank lagre kontoopplysninger?

Super_Glue

Anbefalte innlegg

Noen som kan svare på følgende problemstilling:

Hadde et kundeforhold i bank "før". Der hadde jeg en lønnskonto med kr 5.000,- i kontokreditt. 00Prisen på denne kontoen var kr 65,- i måneden.

I 2005 skiftet jeg bank til bank "etter". Mener jeg hadde en avtale med ban "etter" at alle kontier i bank "før" skulle gå i kr 0,,- ved overføringen fra bank "før" til "etter"...

Med fullmakt fra meg skulle alle kontier i bank "før" sies opp.Dette ble ikke gjort da det ble trukket et gebyrm som da gjorde at min kontokreditt ble brukt. Pga ingen "aktiv" bruk av kontoen har jeg ikke mottatt kontoutskrifter fra "Bank "før" .

Nå 5 år etter avslutningen av kundeforhldet i ban "før" dukker det opp et brev om at kontokreditten på kr 5.000,- er overtrukket. Dette pga bevegelser på kontoen i etterkant av 2005. (greit-her har jeg sannsynligvis sovet i timen..)

Jeg ber da banken dokumentere sitt krav, og får da tilsendt spesifiserte kontopplysninger fra før bankskiftet.

Da lurer jeg på, hvor lenge kan en bank sitte på spesifiserte opplysninger om et kontoforhold?(Dette ble litt ubehagelig9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10 år stemmer. Synes uansett det er rart du ikke har hørt fra gamlebanken før nå. Uansett bevegelse på konto burde du i det minste ha mottatt årsoppgave i posten på nyåret hvert år.

Edit: Uansett så fremkommer det på selvangivelsen din hvert år, så du har nok sovet litt i timen...

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...