Gå til innhold

Bærbar for bruk av litt gaming - militæret

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn i militæret nå i slutten av september, og kunne tenke meg en bærbar datamaskin i den anledning. Den må ha god batterikapasitet, greit grafikkort og minne deretter.

Lagringsplass er ikke så farlig, bare det er 500G, noe som stort sett er vanlig på de fleste?

Jeg har ganske god økonomi akkurat nå for tiden, så en data opp mot 10K kan jeg kanskje strekke meg mot, men noe under er ikke å forrakte :)

Noen forslag til hva jeg bør gå for?

Endret av Haageen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er du igjen, og igjen har du ikke peiling. Envy 14 har et underklokket HD5650 skjermkort, og er ikke noe jeg ville ha anbefalt. Den du har linket her har også ikke switchable graphics og har derfor heller ikke noe bra batterilevetid.

Skal du ha noe som passer de kravene du gav akkurat, så kan jeg anbefale HP DV6-serien med HD5650 skjermkort. F.eks Super Weekend-tilbudet på komplett for 8 lapper. Har selv 3046 versjonen, altså alt det sammen bare jeg har AMD prosessor. Fungerer utmerket.

Eneste problemet er kanskje god batterilevetid. Uten 9-cellers batteriet holden den i 2-3 timer med film og 4-5 timer med lett surfing osv. Med 9-cellers batteriet kan du legge på ca 2 timer til.

Eneste som har greit skjermkort og veldig god batterilevetid er TimelineX serien til Acer, så om du må ha noe bedre enn HP maskinen gir må du nok kjøpe en Acer TimelineX med HD5650 skjermkort.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Er Acer generelt ikke å foretrekke? Jeg er ganske blank på dette skjønner jeg, så om Acer ikke er et merke å satse på, har du lov til å si det ;)

Jeg kjører WoW og CoD MW2 på en Acer Aspisre 5920 fra 2008 helt smooth... Har skifta harddrive 2 ganger på maskinen, men det var ikke maskinfeil for å si det sånn :p

Er enda fornøyd med maskinen og den har nå etter 2 års bruk 3 timer batteritid ved surfing, word, excel etc. Den klarer å vis en film med maks lysstyrke på skjermen og jeg kan spille i en og en halv time før jeg må ha "landstrøm"...

Så hvor skepsisen til Acer kommer fra fatter jeg ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...