bshagen Skrevet 22. desember 2019 Del Skrevet 22. desember 2019 Bor ikke du ved Mjøsa? (sorry om jeg husker feil). Da har du vel kanskje noen vrak du kan kikke på? Synd at ferskvannsdykking er kjedelig, for da slipper man rengjøringen etterpå, hehe. Oslofjorden er kanskje kjedelig, men de har Blücher. Det er mitt mål, å komme meg ned på den. Men det er et veldig teknisk dykk, og jeg er laaaaaaaaaaaangt i fra god nok til det. Enda Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) Blücher krever mer enn bare være god, det ligger jo på 90 meter og nærmer seg grensen av hva som er greit med som teknisk dykker. Er vel en ganske lang vei dit, og da mener jeg mer enn bare erfaring, men mye kursing også.. Bor i grei kjørbar avstand til mjøsa og noen andre dykkbare vann, men ligger ikke akkurat så mange nevneverdige vrak på dykkbar avstand. Er vel noen, men er jo ikke akkurat på mjøsa de store krigsskipene gikk mest.. Endret 22. desember 2019 av aklla Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. desember 2019 Del Skrevet 22. desember 2019 Blücher er typ Tech 2-nivå i GUE systemet ja, og man må gjerne også ha scooter. De i klubben der jeg dykker, som dykker på den, bruker gjerne RB for å få mer bunntid. Har du sett fue sin Blücher video? Den er ganske ålreit Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2019 Nope, men skal se om jeg får sett den i morgen Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. januar 2020 Del Skrevet 6. januar 2020 Aetius skrev (1 time siden): Dykketips i Oman, noen? Kanskje denne kan være til hjelp? Om du ikke allerede har kikket på den da https://scubadiverlife.com/best-scuba-diving-oman/ Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. januar 2020 Del Skrevet 14. januar 2020 On 1/6/2020 at 8:14 PM, bshagen said: Kanskje denne kan være til hjelp? Om du ikke allerede har kikket på den da https://scubadiverlife.com/best-scuba-diving-oman/ Jo, men nå vurderer vi om Oman kanskje ikke er beste valget, i dagens politiske klima. Vi ser i stedet på Kapp Verde (har blitt frarådet), Jordan (kort kystlinje dominert av kontainerhavner) eller Egypt (har vært der mange ganger før). Israel utgår pga måten de oppfører seg på. Andre forslag til en ukes dykketur med mye fint å se, og som ikke er for mange tidssoner unna? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 14. januar 2020 Del Skrevet 14. januar 2020 Lofoten? Island? Kaldt, men fantastisk Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. januar 2020 Del Skrevet 14. januar 2020 2 hours ago, Beyma said: Lofoten? Island? Kaldt, men fantastisk Har vært på Island, og Lofoten står på listen - men ikke nå. Litt av poenget er å få litt varme i kroppen. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. januar 2020 Del Skrevet 14. januar 2020 Aetius skrev (5 timer siden): Jo, men nå vurderer vi om Oman kanskje ikke er beste valget, i dagens politiske klima. Vi ser i stedet på Kapp Verde (har blitt frarådet), Jordan (kort kystlinje dominert av kontainerhavner) eller Egypt (har vært der mange ganger før). Israel utgår pga måten de oppfører seg på. Andre forslag til en ukes dykketur med mye fint å se, og som ikke er for mange tidssoner unna? Hva med Mauritius eller Maldivene? Ellers så er jeg enig, det er jo i Norge man burde dykke nå som det er vinteren ? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. januar 2020 Del Skrevet 14. januar 2020 For de som ikke har sett "Diving into the Unknown", så er den tilgjengelig på NRK.no. Dette er filmen om de finske grottedykkerne som trosser dykkerforbudet i Plura, da de ønsker å hente opp de to kompisene som døde når de dykket der før. Hvis dere ikke sett den, så sett av en halvannen time til denne. Jeg lover dere at det er verdt det https://tv.nrk.no/program/koid76003714 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 17 hours ago, bshagen said: Hva med Mauritius eller Maldivene? Ellers så er jeg enig, det er jo i Norge man burde dykke nå som det er vinteren ? "... for mange tidssoner unna". Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 Aetius skrev (9 timer siden): "... for mange tidssoner unna". Ikke såååå ille da? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Ingen som har dykket i sommer? Jeg tok GUE Fundamentals i sommer, men fikk Rec pass. Prøver meg på Tech i høst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå