Jakobsen911 Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 (endret) Bare bortkastet å bruke penger på tørrdraktkurs. God jul og godt nyttår forresten! Måtte det bli mange flotte dykk i 2018 ? Endret 26. desember 2017 av Jakobsen911 Lenke til kommentar
RuneTh666 Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Hei alle dykkere, har ikke fått med meg denne tråden før nå faktisk....litt sånn som jeg aldri får med meg fisk som svømmer rundt når jeg dykker :-) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Jeg dykket aktivt for ca 18-19 år siden, men nå har jeg fått med meg fruen på at vi skal ta en dykketur til Tanzania til sommeren. Før den tid skal hun ta Open Water, og siden jeg trenger en oppfriskning så blir det vel til at jeg hopper på det samme kurset. Noen som kan anbefale et bra sted i Oslotraktene? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Hør med knut i dykkergarasjen (?). Kjempekar og veldig flink etter min mening, har tatt en del kurs med han. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Divestore i Drøbak du mener? https://www.divestore.com Eneste plassen jeg kan tenke meg er en garasje nemlig Ålreit plass det btw, de dykker rett utenfor butikken på egen byregg, og det er nesten bestandig folk å dykke med der Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 Nei, https://dykkegarasjen.no/ Har ikke dykket med dykkegarasjen enda, men har dykket en del med han som driver det, har ingenting å klage på der Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Aha, denne sjappa hadde jeg ikke hørt om før Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Nei, https://dykkegarasjen.no/ Har ikke dykket med dykkegarasjen enda, men har dykket en del med han som driver det, har ingenting å klage på der Vi endte opp med å bestille hos Oslofjorden Dykkesenter. De var enklest for oss å komme til og fra, men jeg håper de har mer peil på dykking enn på webdesign. Websiden deres suger svett hestepikk, og når du har opprettet en konto hos dem, sender de login og passord tilbake til deg i klartekst. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. april 2018 Forfatter Del Skrevet 7. april 2018 De er for opptatt til med dykking til å tenke på design Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Noen som vet om en Suunto tank pod må være satt under trykk for å pares med en Suunto EON Core? Jeg har ikke noen tank tilgjengelig her akkurat nå, og får ingen respons i Core'n mht å koble den til PODen. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Min må være trykksatt for å parres med eon steel iallefall 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Min må være trykksatt for å parres med eon steel iallefall OK, da er det sikkert det som er problemet. Får prøve igjen neste uke, når jeg har trykk tilgjengelig. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 (endret) EDIT: nvm, så ikke den posten over med en gang. Endret 17. mai 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Gratis tørrdrakt, noen? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=120742592 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Den der var god! Bytte mansjetter, gjøre service på ventilen og ta en trykktest - så er den sikkert god for litt blomsterdykking i sommer, null problem Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2018 Er ett kjent problem at neopren krymper med tiden 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Da er det bedre med skalldrakt, sånn at man har noe å voks.. jeg mener krympe på Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Noen som har erfaring med snorkling e.l. med tørrdrakt? Vet oppdriften vil gjøre dykk vanskelig med det er ikke så farlig med snorkling. Vil en vanlig/rimelig kajakk-tørrdrakt fungere greit til formålet, eller trenger man en drakt laget til dykking? Hadde vært greit å kunne bruke en enkel tørrdrakt som også gikk greit som kajakkbekledning. Har lite erfaring med tørrdrakter. Våtdrakt er lite aktuelt ettersom det er kaldt her nord og så er det jo litt mer styr med de ettersom man ja, blir våt. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Skal du bare holde deg i overflaten? Dvs, du skal ikke en gang dykke ned på 2-3m? Om du bare skal flyte på toppen, så funker en tørrdrakt, men for å komme deg ned så mye som et par meter vil være svært vanskelig siden du ikke veit hvor mye luft du har i drakta. Tørrdrakt vil også klemme veldig når du er i vannet (du må tømme en tørrdrakt så mye du kan før du hopper uti vannet, hvis ikke vil halsen åpne pga luft=kliss våt) og halsmansjetten vil klemme veldig om du ikke fyller etter med luft igjenEn skikkelig våtdrakt skal du ikke kimse av btw, en god semi-drakt kan man dykke om vinteren med. Eneste som er dritt er at det er kaldt når du skal kle av deg igjen, men i vannet er du varm Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Nei trenger egentlig ikke dykke noe som helst. Men må kunne paddle litt med et pr svømmeføtter. Mange kajakk-tørrdrakter oppgir at de er "pustende", er de da fremdeles helt vanntett til bruk i vannet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå