Dicorn Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hei folkens ^^ Jeg sitter her nå med ett ark med oppgaver som jeg burde kunne for en prøve neste uke, så jeg lurte da på om jeg kunne få hjelp av noen erfarne, om du da vet hvordan disse oppgavene regnes ut, hadde det vært veldig fint med hjelp, helst vis utregning og formeler er bare bra Arbeidsoppgave_01_Auto_2EL_2010.doc Lenke til kommentar
Dicorn Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 B.U.M.P ~ Bring Up My Post ~ Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 du kan jo velge mellom å bumpe eller dobbel/trippelposte, trenger ikke å gjøre begge. hva er det egentlig du har problemer med i denne prøven som du har lagt ut? er det en formel eller metode du ikke forstår? Lenke til kommentar
Dicorn Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Det er vel mest formelene jeg er usikkert på hva er.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 og? hva er det du ikke forstår som du ikke finner i læreboka/formelsamlingen/dine notater/nettet som vi her på foruemt kan være behjelpelig med å forklare for deg? gjør du utregninger som ikke stemmer med fasit e.l.? Lenke til kommentar
Dicorn Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 F.eks, 1a) Jeg vet at P=I*R Men jeg har verken I eller R. Jeg tror ejg trenger og regne ut tiden, men den formelen, og den finner jeg ikke noen sted.. Om det er noen annen formel for og finne ut tilført elektrisk effekt vet jeg ikke... Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) du har motorens påstemplede effekt, virkningsgrad og cos. du ser forresten på feil formel, du må ikke se på P=U*I du må se på formelen fortrefase motor effekt og i en trefase motor er vel P = U * I * COS * n sånn ca. men ta den med en klype salt. du trenger uansett ikke å regne om til I du trenger bare å regne COS og n i forbindelse med effekten på motor. hvis jeg nå husker riktig. så: P inn = U * I * COS / n sånn ca. P inn = P * COS / n P inn = 10KW * 0.8 / 0.9 = 8,89KW *endret formelen da jeg tror den ble feil første gang. kanskje riktig nå (!) Endret 10. september 2010 av stich_it Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 på motorer pleier I(A) å være oppgitt på motorskiltet, og er ikke nødvendig å regne ut. Dersom kun effekt er oppgitt er dette P2( avgitt effekt) P1 er P2 delt på virkningsgrad. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 har du ikke formelsamling? greier du ikke snu formlene som er i den kommer du til å slite på prøven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå