Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersgrense på paintball [Prosjekt]

jeglikerboller

24 stemmer

1. 1. Hva syns du om aldersgrensen på paintball?

• Helt greit
      13
    • Burde vært strengere
      3
    • For strengt
      2
    • Bryr meg ikke
      6

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med et prosjekt i norsk fordypning der jeg har valgt aldersgrense på paintball som problemstilling.

Jeg er litt intressert i hva tankene deres er rundt det?

Hva dere syns om aldersgrensen som er nå, hva dere syns om at det er folk som ikke følger den og litt andre generelle tanker rundt det temaet.

Lurer altså på hva dere som ikke holder så mye på med det, men hører litt om det i blant syns om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine tanker rundt paintball er at det noe svineri i dobbel forstand. Jeg har ingen sans for leker uansett om det er blant barn eller voksne, som går ut på rette våpen mot ens venner eller "fiender". Krig er svineri, ingen lek, og bør ikke inspirere lek og rekreasjon. Aldersgrense er irrelevant. For meg kunne de gjerne ha forbudt det for alle mellom 0 og 1000 år.

Lenke til kommentar

Du liker ikke å ha det gøy med andre ord? :)

Neida, ulike meninger er lov å ha. Jeg spiller paintball selv, og jeg mener at aldersgrense for å eie paintball utstyr kan være 16 år, slik som det er idag, viss du melder deg inn i paintballforbund eller noe slikt. Jeg er selv 16, spiller med en vennegjeng, ingen er over 18 år gamle, men vi er modne, og gjør aldri noe domt, vi bruker markørene til spilling, og bruker regler når vi spiller med at maskene alltid skal være på, bruke løpskondom i pausene osv.

Men generellt sett burde det være en med over 18 år når noen spiller paintball, selv om i vårt tilfelle, det ikke er nødvendig. Så lenge det ikke det skjer noe alvorlig da.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Aldersgrense er irrelevant.

Ser ikke hvordan det er irrelevant når det er en stor del av pollen :p

Hva syntes du om aldresgrense til paintball ?

Helt Greit ? For strengt ? Burde vært strengere ?

Blir til at jeg trykker "bryr meg ikke" siden jeg ikke vet hva aldresgrense er og kan dermed ikke svare på de 3 andre alternativene.

Endret av clickz101
Lenke til kommentar

nå er det nok slik at det noen mener kan være farlig , eller minner om krigen som de eldre har dårlig forhold til er artig for andre.

det er et generelt forbud mot det som heter krigsleker ( i hovedsak modeller av våpen i de flest former ) selv om noen ( disse pistolene som smeller ) likevel er tillatt.

hvor aldergrensen på paintball bør likke blir nok vanskelig å svare på , men man bør nok være over stadiet barn

Lenke til kommentar

OK. jeg var lit usikker der.

Noen vil nok ikke skille det helt.

Man springer etter haverandre

Sniker på hverandre

Skytter på hverandre

dette ligner på soldater som angriper fienden eller forsvare seg mot fienden.

spørsmålet er om man kan definere det som "farlig verktøy" ( farlig verktøy i lekesammenheng).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...