Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

1år gammel pc Starter opp men får ikkje bilde

Anbefalte innlegg

Godagen, mitt problem er da som så, att Pcn starter opp og hører att Hdd koser seg med å jobbe og styre på, men 0 bilde å få:S

eg kom fram til att Skjermkortet var Ødelagt googlet litt pga eg såg det var 3 røde lys som blinket som jeg ikkje hadde sett før. Så eg Kjøpte meg eit heilt nytt eit, fikk det i dag, satte det inn og koblet Strømforsyninga på, koblet til allt av kabler og ting igjen og trykte start, men nei skjermen nekter forsatt å starte:S Eg har Tatt ut alle kablene og sette dei sikkelig inn igjen funker forsatt ikkje, tok det eit steg lengre og tok ut cpu skjermkort alle kablane rammen og satt allt inn igjen, but still no response, og no er eg tom for ideer, og har ikkje peiling ka eg ska gjøre:S

har atm: Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

PCI-Express 2.0,"Goes like Hell - GLH", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI,

800MHz

Asus M4A79 Deluxe, Socket-AM2+/AM3

AMD Phenom II X4 940 Black Edition

125W, AM2+, 8MB Cache, 3,0Ghz, Boxed

Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5

Veit ikkje om det er noe hjelp i eller ka, men eg er isåfall heilt tom for idere:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ofte 3 grunner til at man ikke får bilde på skjermen:

1. Skjermkort kaputt

2. Feil med minne

3. Feil med PSU (strømforsyning).

4: Feil på kabel fra skjermkort til skjermen.

I ditt tilfelle kan man se bort fra punkt 1 da skjermkortet er nytt, så da gjenstår punkt 2, 3 og 4. Mest sannsynligvis er det her snakk om punkt 3, altså noe galt med PSU. Hvilken PSU har du? Har du mulig til å prøve med annen PSU? Eventuelt teste minne i annen PC?

Lenke til kommentar

Nei men tingen er att dette skjedde Før eg drog ut nokke som helst i pcn, jeg er ikkje den som kan menst om pcn så eg bare tegnet ei skisse over kor ting sku være på hovedkortet bare og skreiv kor dei kom i fra, bare får å huske så allt skal være rett i, får bare finne en random plass som reparerer pcer og sende den ditt:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...