Gå til innhold

HTC Desire - blir varm og rebooter ved bruk av 3G

dagfinnra

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en HTC Desire i April, og i juni oppdaget jeg at den helt umotivert tok en omstart når jeg surfet på internett med 3g aktivert. Den restaret i en loop inntil jeg tok ut batteriet

og lot den ligge til avkjøling.

Under selve sommeren har den blitt lite brukt til surfing, så problemet har ikke vært plagsomt.

Nå i august ble telefonen mer brukt til surfing og da ble også problemet mer plagsomt.

Besluttet derfor å levere den inn til Elprice hvor jeg kjøpte mobilen for utbedring. I løpet av

sommeren hadde jeg fått en liten sprekk i selve Digitizeren, men ikke noe som førte til at det var problemer med telefonen touchmessig etc.

Delta service / HTC sier at de kan repaerere 3g problemet ved å skifte hovedkortet, men før de kan gjøre det påstår de at jeg må selv bekoste skifte av digitizer glasset for å få dekket det andre på garantien. Jeg mener dette er urimelig og samtykker ikke til dette og refererer til forbrukerkjøpsloven hvor det ikke står noe slikt nevnt i kapittelet om reklamasjon.

Er det jeg som er veldig urimelig her? Har kontaktet forbrukerrådet og de mener at det er en soleklar sak og at delta service / htc ikke kan kreve at dette blir utbedret så lenge denne feilen ikke er direkte relatert til mangelen jeg reklamerer på.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jepp. Hatt nøyaktig samme problem siden starten av september. Komplett.no besvarte henvendelsen min med et autoreply og hjalp meg å sende den inn til Deltaservice. Sendte den ca 25.10 og fikk den tilbake i dag. Deltaservice hadde kun "oppgradert rom og kjørt stress test" på min, selv om vi hadde nøyaktig samme feil...

Mobilen hadde derfor NØYAKTIG SAMME FEIL nå som før jeg sendte den inn. Ergo har Deltaservice ikke engang giddet å se på feilbeskrivelsen min og jeg har endt opp med en like ubrukelig mobil og 2-3 uker har gått i vasken i håp om at noen kunne fikse den.

Mobilen min slår seg først og fremst av etter 5-10 min med mobilroaming, men den slår seg også av ved mye bruk av prosessoren (type Angry Birds, YouTube-bruk osv).

Mobilen min hadde ingen skader/riper, så saken er ikke 100% lik, men problemet var det samme.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter 2.gang rep. hvor mainboardet ble byttet ut er mobilen tilbake der den skal være. Med Android 2.2 og surfing uten at mobilen slår seg av. Synd det tok så mye tid og irritasjon, men heldigvis ordnet deg seg på 2. forsøk for Deltaservice (som også satte mobilen på pri slik at det kun tok en liten uke å få den fiksa)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...