Gå til innhold

Toshiba utfordrer Apple


Anbefalte innlegg

TomTom til Android, har du noen linker om det. Leste en liten stund tilbake at det prosjektet var skrinlagt. Dessuten så er vel TomTom softwaren til iPhone ganske så crappy visstnok, så vet ikke om den blir så mye bedre på Android...

Egentlig ikke annet enn disse "ryktene":

http://www.pocket-lint.com/news/26360/tomtom-iphone-interview-simeray-application.

 

Er det lov å synes at Apple er lite brukervennlig og tungvint? Poenget er at så lenger man gjør det Apple vil man skal bruke deres produkter til, så er det forholdsvis enkelt, men med en gang man ønsker en bruk som er utenfor deres "ideologi" - så er det forferdelig krøkkete vanskelig. Sikkert "ok" for saueflokken som uansett finner seg i det meste. :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TomTom til Android, har du noen linker om det. Leste en liten stund tilbake at det prosjektet var skrinlagt. Dessuten så er vel TomTom softwaren til iPhone ganske så crappy visstnok, så vet ikke om den blir så mye bedre på Android...

Egentlig ikke annet enn disse "ryktene":

http://www.pocket-lint.com/news/26360/tomtom-iphone-interview-simeray-application.

 

Er det lov å synes at Apple er lite brukervennlig og tungvint? Poenget er at så lenger man gjør det Apple vil man skal bruke deres produkter til, så er det forholdsvis enkelt, men med en gang man ønsker en bruk som er utenfor deres "ideologi" - så er det forferdelig krøkkete vanskelig. Sikkert "ok" for saueflokken som uansett finner seg i det meste. :tease:

Du må få lov til å synes akkurat hva du vil. Men det betyr ikke at din synsing er riktig, fornuftig, logisk eller veldig interessant ;)

 

Det samme "poenget" ditt gjelder for Toshibas nettfjøl og saueflokken som kjøper Android-enheter, med de tilpasninger og begrensninger de forskjellige produsentene finner det for godt å legge inn i disse produktene. F.eks er tilgang til den kommersielle delen av Android Market dobbelt begrenset for mange Android-nettfjøler i Norge. Ikke bare er de utestengt på generell basis fordi du bor i Norge og Google driter i nisselandet vårt, men det ser ut til at flere Android-nettfjøler også er utestengt uansett - dette fordi Google her bestemt det, sannsynligvis fordi de ikke klarer å håndtere den enorme fragmenteringen av hele Android-plattformen. Men det er sikkert OK for saueflokken som uansett finner seg i det meste fra Google og deres rævadiltere... :p

 

Det som er så utruleg med dei nettbretta er at Apple er jævlig konkurransedyktig på pris! Spesielt med tanke på at iPad har klart den beste batterilevetida.

For ikke å snakke om at Apples IPS-skjerm er i en helt annen klasse enn billigskjermen til Toshiba... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Akkurat som at Apple driter i dette nisselandet når det gjelder hva du får handle og se på iTunes-store? :tease:

 

Har kjøpt flere apps til min Android-telefon fra produsentenes egne websider og installert selv. Slik man vanligvis gjør til en PC.

 

Snart lurer jeg på hva man skal kjøpe for ikke å være en "sau". Produkter fra Apple er det ikke i hvert fall.

Lenke til kommentar

Akkurat som at Apple driter i dette nisselandet når det gjelder hva du får handle og se på iTunes-store? :tease:

Apple kan dessverre ikke tilby spillefilmer og TV-serier i nisselandet vårt, og heller ikke i majoriteten av land som har tilgang til iTunes Store, pga en uhyre kompleks rettighetsproblematikk. Pr i dag er det kun Storbritannia, Irland, Tyskland og Frankrike som har tilgang til disse tjenestene i Europa.

 

Har kjøpt flere apps til min Android-telefon fra produsentenes egne websider og installert selv. Slik man vanligvis gjør til en PC.

Flink gutt. Det samme har jeg gjort med mange Apple-produkt, inkludert iPhone - noe som bare viser hvor totalt meningsløs og unyansert din generalisering om Apple og deres produkt er.

 

Snart lurer jeg på hva man skal kjøpe for ikke å være en "sau". Produkter fra Apple er det ikke i hvert fall.

Vel, du kan også ta med Microsoft, Google, Samsung, Nokia, SE, HTC, Toshiba, Motorola og alle andre multinasjonale industriselskap i samme størrelsesorden på listen din over "saueselskap" - man uttrykker jo uansett ikke individualisme når man kjøper masseproduserte elektronikkprodukt fra disse - og så kan du tenke over hvor utrolig lite konstruktivt og meningsfylt det er å begynne med slike sauekommentarer... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat som at Apple driter i dette nisselandet når det gjelder hva du får handle og se på iTunes-store? :tease:

Apple kan dessverre ikke tilby spillefilmer og TV-serier i nisselandet vårt, og heller ikke i majoriteten av land som har tilgang til iTunes Store, pga en uhyre kompleks rettighetsproblematikk. Pr i dag er det kun Storbritannia, Irland, Tyskland og Frankrike som har tilgang til disse tjenestene i Europa.

 

Det virker ikke så troverdig lenger, nå som bl.a. Microsoft leier ut filmer i Norge på Xbox.

Lenke til kommentar

Akkurat som at Apple driter i dette nisselandet når det gjelder hva du får handle og se på iTunes-store? :tease:

Apple kan dessverre ikke tilby spillefilmer og TV-serier i nisselandet vårt, og heller ikke i majoriteten av land som har tilgang til iTunes Store, pga en uhyre kompleks rettighetsproblematikk. Pr i dag er det kun Storbritannia, Irland, Tyskland og Frankrike som har tilgang til disse tjenestene i Europa.

 

Det virker ikke så troverdig lenger, nå som bl.a. Microsoft leier ut filmer i Norge på Xbox.

Du vet at selv om et firma får lov til noe, betyr det ikke at alle andre firmaer får lov? Ettersom det er to forskjellige tjenester, stiller garantert alle parter forskjellige krav og betingelser.

Lenke til kommentar

jeg så på NRK FBI ( som besøkte en teknologimesse ).

der ble lesebrettet til Samsung presentert.

et poeng er at den var akkurat stor nok til å passe innerlommen jakken.

det er nok derfor den er på 7 tommer.

 

hvis noe blir større så vet man liksom ikke hvor man skal gjøre av den uten å legge den fra seg ( som fort gjør at den blir gjenglemt).

 

til Apple- og Android - sauene : kan dere ikke akseptere at man har forskjellig behov ?

 

ingen selskap lar deg velge helt fritt hva du vil bruke.

det er noe man må leve med.

 

mange hater Itunes mens APPLE elsker det.

Det er nok det største problemet med Apple produktene

Lenke til kommentar

Akkurat som at Apple driter i dette nisselandet når det gjelder hva du får handle og se på iTunes-store? :tease:

Apple kan dessverre ikke tilby spillefilmer og TV-serier i nisselandet vårt, og heller ikke i majoriteten av land som har tilgang til iTunes Store, pga en uhyre kompleks rettighetsproblematikk. Pr i dag er det kun Storbritannia, Irland, Tyskland og Frankrike som har tilgang til disse tjenestene i Europa.

 

Det virker ikke så troverdig lenger, nå som bl.a. Microsoft leier ut filmer i Norge på Xbox.

Du vet at selv om et firma får lov til noe, betyr det ikke at alle andre firmaer får lov? Ettersom det er to forskjellige tjenester, stiller garantert alle parter forskjellige krav og betingelser.

 

Ja, forsåvidt, men jeg tviler litt på at det kun er rettighetsproblematikk som gjør at det nå har vært tilgjengelig i statene i en 5 (?) års tid, og vi fremdeles ikke har hørt et kvekk om når det kommer hit.

Lenke til kommentar

høh ?! Ingen Android Market på droid'pads ? er de helt fullstendig galne ? Hva skal menigmann med en pad når han ikke kan laste ned spill, programmer, og alskens kule og unødvendige gadgetapps ?

 

Det der har faktisk gått meg hus forbi må jeg innrømme, og jeg håper virkelig Google endrer den holdningen litt brennfort, ellers mistenker jeg at når det blir allment kjent så er det ikke mange igjen som vil ha froyo basert pad.

 

Uff, har ikke så lyst å bli Apple "slave", og måtte kjøpe alle produkter fra Apple fordi de har ett så utrolig bra samspill at det er vanskelig å forsvare kjøp av noe annet, om du først har havnet "på kjøret" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...