Gå til innhold

Acer Emachine e640g

haavaf

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Acer Emachines e640g for et par-tre uker siden. Godt fornøyd med maskinen, men den har den leie tendensen til å fryse når den går på batteri. Dette skjer med ujevne mellomrom, men varer ca i 30 sekunder og det er sinnsykt irriterende. lampa som indikerer harddisk-aktivitet lyser konstant når den fryser og det eneste som hjelpe er å la den stå så ordner det seg selv. Dette skjer når jeg surfer på nettet og ser film, men ikke med når jeg ser film med en dvd i dvd-spilleren og fenomenet forekommer som sagt ikke når maskina er kobbla til strøm.

Jeg synes også scrolling på nettsider går fryktelig hakkete. Skal det være slik? På min gamle maskin gikk dette smooth. Denne maskinen er jo mange ganger kraftigere enn den gamle. Det går ekstra hakkete når maskinen går på batteri. Jeg har justert slik at prosessoren får jobbe på maks 50% på batteridrift for å få mest mulig batteri, men det skal vel gå ann å bruke maskinen til lette oppgaver uten at det går tregt likevel.

Noen som har en mening om dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er det ingen dær ute som vet hva som kan være galt med datamaskinen? I det siste så har internett explorer begynt å krasje. Noen ganger fryser hele pc'en totalt som jeg beskrev i innlegget overfor og jeg må slå av pc'en manuellt ved å holde inn på-knappen. Noen ganger kommer det opp en melding om at "internett explorer har sluttet å virke" å da er det bare å lukke internett explorer å åpne programmet på nytt igjen hvis ikke hele pc'en fryser da. I det siste har også blå-skjermer begynt å dukke opp. Da skrur hele pc'en seg av og jeg må da starte opp via reperasjonsmodus som ender med gjennoppretting fra et tidligere punkt.

Hva er det egentlig som er galt? Er det internett explorer som er svarte-per? Jeg har prøvd med firefox, men pc'en fryser og klikker like mye da óg. Er det bare å sende inn pc'en på garanti?

Lenke til kommentar

Feilkoden på blå-skjermen er 0x00000003b. Hva betyr dette? Noen drivere eller ett eller annet som ikke er bra? Jeg har startet pc'en i sikkerhetsmodus å tenkte nå å oppdatere alle drivere osv, men kommer meg ikke på nett i sikkerhetsmodus likevel om jeg valgte sikkerhetsmodus med mulighet for internetttilgang.

Hjelp!=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...