P4niX Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Har en PC stående ubrukt og vil gjerne bruke deler fra den til en HTPC. Hva jeg har: Skjermkort: Asus 8800GTS (Har ny passiv kjøler) RAM: 2 GB HK: GIGABYTE GA-P35-DS4 (passiv kjøling) CPU: Intel Core 2 Duo E6850 (trenger kjøler, den jeg har er for høy) PSU: Eldre Mist 500W Det jeg trenger: HTPC-kabinett Må ha plass til ATX-hovedkort. Har sett på Silverstone LC17 Vil gjerne ha forslag til andre kabinetter (ikke dypere). Trenger ikke display, men IR-mottaker er positivt. CPU-kjøler Best mulig kjøling uten merkbar lyd, maks høyde 13 cm hvis jeg går for LC17-kabinettet. Disk 2 TB med lavt støynivå. WD Green? Skal brukes til film (noe i HD), musikk og litt spilling. Regner med delene skal fungere fint til det. Eneste hake er at jeg gjerne vil koble lyd/bilde via receiver, og skjermkortet har ikke HDMI utgang. Hvordan løser jeg det uten å kjøpe nytt skjermkort? Er det f.eks. mulig å kjøre via et slikt med DVI-HDMI-overgang fra skjermkortet? Alle forslag til deler og annet mottas med stor takk Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 CPU kjøler: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,-luft/CPU/Scythe-CPU-kj%C3%B8ler-Ninja-Mini-revB-775-1156-1366-og-AM2-AM2-AM3-38218.aspx Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Takk for forslag, men fant et nytt alternativ til kabinett i Antec Fusion Remote Max. Saken var at jeg også har en Termalright Ultra-120 liggende, men hadde avskrevet å få plass til den i et HTPC-kabinett. Men i Antec-kabinettet skal det gå akkurat. Bare å henge på en støysvak 120 mm vifte, så blir det god og støysvak kjøling vil jeg tro. Når det gjelder skjermkort ser det ut som jeg går for et HD5450. For bare 450 kr får jeg minst like god ytelse til multimedia, HDMI-utgang, og mye mindre varme. Dermed ser listen nå slik ut. Thoughts? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg har Antec Fusion Remote og Scythe Ninja Mini. Det er 2x 120 mm kabinettvifter rett ved CPU kjøleren, så trenger ikke noen vifte på den. (har 95W CPU, din er vel 65W ?) Er enig med HD5xxx god ytelse og HD lyd. Jeg har byttet ut viftene i Antec kabinettet med Nexus Real Silent 1000 RPM vifter. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Flott! Har forresten noen Mist 120 mm vifter liggende også. Så ved behov kan jeg bytte kabinettvifter og/eller sette en på CPU-kjøler. Er det forresten Fusion Max du har? I så fall er du fornøyd? Noen ulemper jeg burde vite om? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Jeg har mATX utgaven, den er litt mindre enn MAX utgaven. Men designet (luftflyt osv) er vel omtrent det samme. Er veldig fornøyd med mitt kabinett. Endret 10. september 2010 av obergeru Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå