Cemi Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hei! Da vi har fått en oppgave å lage et tegneprogram, som i seg selv er enkelt nok, men vi skal gjøre dette uten å bruke g.drawLine, drawSquare, etc. Jeg har prøvd å finne ut hvordan man skal sette en pixel i Java, men har ikke funnet ut noe. Da jeg antar at drawLine bruker en eller annen type setPixel funksjon for å tegne. Problemet er ikke hvordan jeg skal få regnet ut linjen, men; Hvilken funksjon brukes for å sette en og en pixel i java? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Regner med at du kan bruke g.drawImage() Det mest vanlige i et program som tegner til en skjerm er ved å bruke dobbbeltbuffring. Det vil si at, istedet for å tegne en og en linje til skjermen (som oftest fører til flimring og at enkelte streker av og til blir borte), tegner man til et midlertidig BufferedImage som til slutt blir tegnet på skjermen. Resultatet blir at det kun skjer et tegne-kall. Som regel bruker man g.drawLine osv. på Grafikk objektet til BufferedImage, men det er også mulig å tegne en og en piksel. Les API'en til BufferedImage, så tror du skal klare å løse oppgaven. http://download.oracle.com/javase/6/docs/api/index.html?java/awt/image/BufferedImage.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå